Vad är godast på pannkakor?

Den här årstiden är det vispad grädde, skivade jordgubbar, kanel och socker. På vintern, till vardags, gillar jag keso och grovrivna morötter eller keso och lingonsylt.
 
Allra helst vill jag ha dem naturella. Det är det allra godaste.

Men ska jag äta det som en dessert så är Nutella, bananskivor och vaniljglass gudomligt gott till!
 
Smör (eller mjölkfritt margarin som det blir oftast), sirap och lite salt!
En god sylt / bär och lite vispgrädde (eller vegansk motsvarighet) är gott med
Pannkakorna ska sen rullas ihop och äts antingen med händerna, eller om särbon är med, med kniv och gaffel.
 
Har oftast grädde och någon sylt, ibland grädde och sirap/strösocker. Glass är också gott till men har sällan vaniljglass (som jag då tycker det ska vara) hemma.
 
Är de varma ska det vara det klassiska grädde och sylt. Men helst ska de vara kylskåpskalla och då brer man smör och ringlar sirap på dem, och så rullar man dem och äter :p
 
Jordgubbssylt och vispgrädde. Hallonsylt och glass funkar i brist på det förstnämnda. Kylskåpskalla däremot ska vara naturella
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 169
Senast: Bon
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
572
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp