Bukefalos 28 år!

Vad är godast på pannkakor?

Alla andra årstider förutom sommar: sylt (hallon/jordgubb/drottningsylt beroende på vad som finns hemma) eller socker.
På sommaren: färska jordgubbar, grädde och/eller vaniljglass.
På hotell: Nutella

Om jag bara kunde klara av att steka pannkakor skulle jag äta dom med Nutella även hemma men då jag rent ut sagt suger rövballe på det så får jag låta mamma eller farmor göra dom och då blir det bara sylt eller socker på 😬
 
Jag är inte förtjust i vanliga pannkakor/plättar men måste jag så vill jag ha grädde och färska jorgubbar/jordgubbssylt eller lingonsylt.

Men allra helst äter jag blinier med Kalixlöjrom :D
 
Jordgubbssylt och rivna morötter
Mjölk att dricka till (= som det serverades på dagis )

eller

Grädde, skivade bananer och ljus sirap
 
Hemmagjorda av mig själv, vill jag bara ha lite strösocker på. Köpta pannkakor ska det va jordgubbsylt. :d
 
Antingen jordgubbssylt och vispad grädde eller socker och citron. Nu var det länge sen jag åt pannkakor dock.

Sen håller jag med @hagel : smör och Brunost är inte alls dumt. Men jag vill ha det på vafler :love:
 
Det finns tre godkända alternativ till vanliga svenska pannkakor och det är:

- Pressad citron och socker
- jordgubb- eller hallonsylt. Både blåbär och hjortron är helt fel, det har man till våfflor, som ju är en helt annan rätt.
- kanel och socker
 
Jordgubbs-/hallonsylt alt. färska bär, och grädde (med vaniljsmak för sötare alternativ) eller vaniljglass. Hasselnötssmör (inte nutella) och annat nötsmör är också gott.
 
Idealt:sylt och vispgrädde

Bara sylt blir för sött tycker jag. Men logiskt nog funkar strösocker. Särskilt på kalla pannkakor!

(Allra godast är att använda pannkakorna som crêpes med stuvade räkor i. Men då är det inte riktigt pannkakor längre)
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 430
Senast: Bon
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp