Vad är godast på pannkakor?

Sylt, spelar inte så stor roll vad för sorts. Drottning är dock en favorit.

Vanligt socker att doppa i går också bra :D.
 
Jag har aldrig blivit så förvånad över svaren i en tråd O_o.

Jag gör visserligen mest galetter, dvs på bovete. Men oavsett pannkaka eller galette vill jag ha ruccola, valnötter eller frön, soltorkade tomater, nån (vegansk) ost/färskost/creme fraiche, nån grönärtshummus eller liknande. Pannkaka med sylt har jag inte ätit sen jag var barn.
Jag är förvånad över ditt svar men det låter väldigt matigt och gott, så jag tror nog jag ska testa ditt sätt nån gång! Blir ju jättebra utflyktsmat eller lätt lunch såhär på sommaren. (Men jag kommer fortfarande äta några med nötkräm, eller jordgubbar i lingonsylt :D )
 
Alltså jag har aldrig hört talas om att ha pressad citron och socker på. Känner mig helt förundrad.
Det hade jag inte heller för ett tag sen, min partners mamma introducerade det för mig och jag var sjukt skeptisk, men det är riktigt bra. Strö lite socker över, och droppa lite citron. Blir både sött och fräscht!
 
Ja, vad tycker du är det absolut godaste att ha på pannkakorna? obs att det handlar om riktiga tunna pannkakor, inte amerikanska eller banan eller blåbärs eller andra konstiga uppfinningar :D
Strösocker.
Bara...

Fast grädde och sylt är ju också gott. Men socker är godast...
 
Glass och drottningsylt. Absolut bästa kombon.

Smör och socker.

Eller svampstuvning med gratinerad ost på.
 
Hjortonsylt och sirap. :D All sylt går generellt bra så länge det är hemkokt, även strösocker, strösocker och smör och strösocker och kanel är gott.
Däremot gillar jag Inte glass eller grädde. Ovispad grädde vore helt otänkbart, det är ju som att göra plättarna ogräddade igen. 😱
 
Hjortonsylt och sirap. :D All sylt går generellt bra så länge det är hemkokt, även strösocker, strösocker och smör och strösocker och kanel är gott.
Däremot gillar jag Inte glass eller grädde. Ovispad grädde vore helt otänkbart, det är ju som att göra plättarna ogräddade igen. 😱
Ovispad grädde är på något sätt mycket sötare, tror det är därför jag gillart😁
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 164
Senast: Bon
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
572
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp