Vad är problemet med Jordan Peterson?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde du var en vuxen person med grundskoleutbildning. Att banalisera diskussionen genom hittepågrammatik är rätt tröttsamt.

Oj, är det klassförakt som smyger sig in nu också?

Men visst, om vi nu ska vara såhär gammeldagsa och elitistiska så kräver jag att du hädanefter tilltalar mig som Ni. Så korrigera gärna ditt "du"-ande hädanefter, tack.
 
Oj, är det klassförakt som smyger sig in nu också?

Men visst, om vi nu ska vara såhär gammeldagsa och elitistiska så kräver jag att du hädanefter tilltalar mig som Ni. Så korrigera gärna ditt "du"-ande hädanefter, tack.

Hört talas om "du-reformen"? Även överklassen har tagit till sig den.

Plus att jag har inget klassförakt... men du har bevisligen någon form av förakt för mig vilket jag inte bryr mig ett jota i.

Men visst, har du slut på argument så...
 
Hört talas om "du-reformen"? Även överklassen har tagit till sig den.

Plus att jag har inget klassförakt... men du har bevisligen någon form av förakt för mig vilket jag inte bryr mig ett jota i.

Men visst, har du slut på argument så...

Varför kallar du inte mig för mitt valda pronomen? Är du en patriarkal högerextremist som JBP? Saknar du all respekt för dina medmänniskor? Nu är det dags för lite statliga lagar som tvingar dig till hyfs, tycker jag.
 
Inte riktigt va?

Men för att göra det lite intressantare så anser du/ni då alltså att män ska ha exakt lika mycket inflytande i abortfrågan som kvinnor? Att jag ska kunna bestämma lika mycket om skolpolitiken som Anna Ekström? Nja...
Representativ demokrati.
Majorietetn bestämmer, och utser politikerna i proportion till stödet i befolkningen.
Politikerna är förtroendevalda. Valda i förtroende.

Demokrati har väl aldrig handlat om enskilda individer. Då kallas det diktatur.
 
Representativ demokrati.
Majorietetn bestämmer, och utser politikerna i proportion till stödet i befolkningen.
Politikerna är förtroendevalda. Valda i förtroende.

Demokrati har väl aldrig handlat om enskilda individer. Då kallas det diktatur.

Ah, så inte vad jag skrev alltså. Du tror alltså inte på NE's definition av jämlikhet.
 
Tro mig... jag kan absolut komma på några lämpliga adjektiv för dig. Men jag är inte på humör för att bli bannad :angel:

Kör hårt! Jag ber på fullaste allvar, allt jag kan, härmed alla moderatorer som ser detta att SNÄLLA INTE BANNA DIG oavsett vad du kallar mig. Om du ändå inte vill göra det öppet så får du hemskt gärna göra det via PM om du vill!

Men egentligen spelar det ingen större roll. Vi har redan sett här nu att du är mer respektlös än JBP i pronomen-frågan. Hyckleri.
 
Kör hårt! Jag ber på fullaste allvar, allt jag kan, härmed alla moderatorer som ser detta att SNÄLLA INTE BANNA DIG oavsett vad du kallar mig. Om du ändå inte vill göra det öppet så får du hemskt gärna göra det via PM om du vill!

Men egentligen spelar det ingen större roll. Vi har redan sett här nu att du är mer respektlös än JBP i pronomen-frågan. Hyckleri.

Jag har inget som helst intresse av att "göra det via PM". Vad gäller hycklare... jag tar inte så allvarligt på att bli kallad det av dig. Din åsikt om mig har helt enkelt ingen som helst relevans för mig.
 
Inte riktigt va?

Men för att göra det lite intressantare så anser du/ni då alltså att män ska ha exakt lika mycket inflytande i abortfrågan som kvinnor? Att jag ska kunna bestämma lika mycket om skolpolitiken som Anna Ekström? Nja...

Självklart ska män ha lika mycket politiskt inflytande i abortfrågan som kvinnor.

Lika självklart som att när det gäller det enskilda ärendet som politiken givit individen rätt att besluta som själv, så är det individen som har ett foster i magen som ska bestämma om där ska finnas ett foster i magen. Att dessa individer är kvinnor är ett resultat av biologi, inte politik.

Du HAR lika mycket rätt att bestämma över skolpolitiken som Anna Ekström.
 
Jag har inget som helst intresse av att "göra det via PM". Vad gäller hycklande... jag tar inte så allvarligt på att bli kallad det av dig. Din åsikt om mig har helt enkelt ingen som helst relevans för mig.

Det vet jag. Jag tänkte bara ge dig en möjlighet att få kalla mig det där du ville kalla mig utan risk för att bli bannad, som du verkade orolig för.

Men du har här bevisat att du kräver att andra kallar personer för deras valda pronomen - men när du själv blir ombedd att leva som du lär, då vägrar du.
 
Självklart ska män ha lika mycket politiskt inflytande i abortfrågan som kvinnor.

Lika självklart som att när det gäller det enskilda ärendet som politiken givit individen rätt att besluta som själv, så är det individen som har ett foster i magen som ska bestämma om där ska finnas ett foster i magen. Att dessa individer är kvinnor är ett resultat av biologi, inte politik.

Du HAR lika mycket rätt att bestämma över skolpolitiken som Anna Ekström.

Trevligt att vi håller med varann om något iaf! Eller mja, kanske iaf.

Men, nu var ordet lika inflytande.

Har jag lika inflytande över skolpolitiken som Anna Ekström? Hur då, tänker du?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 361
Senast: Mineur
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 854
Senast: Lobelia
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 978
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp