jag tycker det är rimliga och relevanta frågor. Sönerna börjar vara mellan jobb och arbete men bor fortfarande i studentlägenheter i Stockholm. Boendet, priserna och köerna där är ett skämt och nu bidrar de till oskicket genom att de läser för att ha kvar sitt rimliga boende.
Förr satsade industrier på vissa orter ute i landet som ABB i Finspång som ligger i vackra Kolmården med typ 20 minuter buss till Norrköping. Malmköping, nävekvarn är väl mer jordbruk/turistområden i vackra Sörmland.
Nuförtiden verkar de viktiga jobben vara mer att serva andra då helst i storstan och då är inkomsterna per person mindre så då måste man vara i större samling människor, tänker jag.
Jag tänker också som typ nybyggda barkabystaden i Järfälla. Den verkar inte ha blivit bebodd som de tänkte sig men det är väl en tidsfråga eftersom de ska bygga en förbifart, ringled typ, förbi Stockholm. Jag frågade ena sonen om barkaby och han sa att det är väldigt, väldigt långt ut om man inte jobbar åt det hållet, norr om staden tror jag han menade.