Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker inte det låter som onormal trötthet.Jag har funderat mycket senaste tiden på min energinivå, då jag upplever att den varit låg under en längre tid.
Jag tycker att jag verkar så mycket tröttare än mina kollegor tex, inte mentalt men liksom fysiskt. Benen känns tunga (och är tyngre pga viktuppgång), jag har en skrivbordstjänst och kollegorna går ”på golvet” och känns mycket raskare än mig liksom. Men å andra sidan så dricker dom kaffe morgon och eftermiddag: kan det vara det som som utgör skillnaden?
Idag är det lördag och jag har varit i stallet en kort sväng och storhandlat - sedan har jag legat i sängen och soffan. Sovit en timme efter lunch. Känner mig helt dränerad. Detta kan väl inte vara normalt? Kan jag bli trött av att jag gör för lite?
Känner delvis igen tröttheten från då jag var i kemiskt framkallat klimakterie, den där totalt dränerade känslan, och det kan mycket väl vara förklimakteriet då samtliga kvinnor i min släkt kommit i klimakteriet redan vid 45-46 års ålder.
Jag har försökt att ta järntillskott för att se om det hjälper - ingen effekt.
Tanken är att kontakta sjukvården, men är mest nyfiken på hur det är för er andra, framför allt er i 40-årsåldern som inte intar koffein? Hur pigga är ni? Hur mycket orkar ni?
Samma här blir ursäkta uttrycket men pisstrött när jag äter tomma kalorier överlag.Hur äter du? Har du koll på att du får i det det du behöver?
Personligen märker jag stor skillnad på orken när jag ätit vettigt med mycket grönsaker mot när jag mest ätit skräp.
Sover du ca 7 timmar per natt i alla fall? För om det är mindre än det (eller mycket mer, mycket mer än 8 timmar sägs kunna göra en tröttare om man inte tränar intensivt) så kan det ju göra att man sover.Jag har funderat mycket senaste tiden på min energinivå, då jag upplever att den varit låg under en längre tid.
Jag tycker att jag verkar så mycket tröttare än mina kollegor tex, inte mentalt men liksom fysiskt. Benen känns tunga (och är tyngre pga viktuppgång), jag har en skrivbordstjänst och kollegorna går ”på golvet” och känns mycket raskare än mig liksom. Men å andra sidan så dricker dom kaffe morgon och eftermiddag: kan det vara det som som utgör skillnaden?
Idag är det lördag och jag har varit i stallet en kort sväng och storhandlat - sedan har jag legat i sängen och soffan. Sovit en timme efter lunch. Känner mig helt dränerad. Detta kan väl inte vara normalt? Kan jag bli trött av att jag gör för lite?
Känner delvis igen tröttheten från då jag var i kemiskt framkallat klimakterie, den där totalt dränerade känslan, och det kan mycket väl vara förklimakteriet då samtliga kvinnor i min släkt kommit i klimakteriet redan vid 45-46 års ålder.
Jag har försökt att ta järntillskott för att se om det hjälper - ingen effekt.
Tanken är att kontakta sjukvården, men är mest nyfiken på hur det är för er andra, framför allt er i 40-årsåldern som inte intar koffein? Hur pigga är ni? Hur mycket orkar ni?
Hade den grejen för några år sedan. Lockade mig med en present om jag gick ett visst antal gånger på ett visst antal veckor och jag blev lurad av migNu går jag kanske 6k steg per dag (?), äter mer skräp och tränar kanske 1 dag i veckan. Jag VET vad jag ska göra för att må bättre, men jag orkar inte riktigt.Det är sjukt jobbigt och motigt att gå till gymmet/gå ut på promenad/laga vettig mat när man är dödstrött men disciplinen är det som är nyckeln, inte motivationen.
Fast du har hög energinivå det är inte riktigt jämförbart.Det låter inte normalt.
Jag är 40, dricker energidryck, vissa dagar noll, andra dagar tre
Men kan sova efter att ha svept en så det verkar inte påverka mig öht, tycker mest det är gott.
Har hög energinivå, jobbar heltid med ett hyfsat aktivt jobb, cyklar till stallet, rider, tränar och tävlar, går promenader, springer, vandrar osv.
Sitter i princip aldrig i soffan, ett par timmar på helgen som mest.
Annars är det full rulle![]()
Fast du har hög energinivå det är inte riktigt jämförbart.
Det är helt normalt att inte hålla ditt tempo också.
Jag minns en dag jag vaknade pigg och det var en julidag 2012. Visst är det ens hemskt att komma ihåg sånt..
Jag är alltid trött.
Jag har nog aldrig vaknat pigg i hela mitt liv dock
Känslan är alltid att jag vill skjuta mig själv varje dag oavsett hur mycket eller lite jag sovit. Skillnaden är väl att det släpper efter någon timme.
Du skrev att det låter inte normalt.Absolut, det var inte det jag skrev.
Men det är rätt långt mellan att vara konstant trött och ligga i soffan till mitt tempo.
Ett mellanting känns mer normalt.
Du skrev att det låter inte normalt.
Ts ligger inte konstan stan i soffan heller?
Det stor ju inte så och jag tycker inte alls det är onormalt att ta en tupplur på dagen ibland jag vet många som gör så, särkilt män som tar en gubblur i soffan efter jobbet i princip dagligen.Ligga i soffan förutom handla och stallet, sova mitt på dagen och känna sig konstant trött.
Nej, jag tycker inte det låter normalt allt.
Det är ju heller inget roligt liv att känna så.
Det stor ju inte så och jag tycker inte alls det är onormalt att ta en tupplur på dagen ibland jag vet många som gör så, särkilt män som tar en gubblur i soffan efter jobbet i princip dagligen.