Vad åt ni till middag idag på nyårsdagen?

Vi åt rester från igår dvs oxfilé m potatiskaka, grönsaker o sås till lunch. Nu på kvällen blir det bara smörgås. Men har för avsikt att även äta lite av morotsstavarna m dipp och godiset som vi aldrig rörde igår eftersom vi blev så proppmätta av maten. Sen "borde" jag även äta en chokladfondant också som blev över igår. Känns så himla hemskt att slänga. Men det vete katten om jag orkar. Men de var iaf himmelskt goda igår!
Mums. Chokladfondanten, klarar den inte natten i kylen om du inte orkar ikväll?
Just ja, jag åt rester av vår dessert,nämligen after eight kladdkaka, till frukost:d
 
Våfflor gjorda på tredjedags-råmjölk som inte duger till kalvdans utan brukar hamna i gödselbrunnen och till det hjortronsylt och grädde.
 
Jag har ätit samma sak till både lunch och middag: Förkylningsdödarsoppan.

En morotssoppa med vitlök, lök, chili, ingefära och paprika i. Den blev nåt så in i helvete stark den här gången. Jag äter just nu, sitter och snörvlar och svettas :D

Maken åt rester från i går.
 
Till lunch blev det bara en bit pizza av pizzan jag värmde i ugnen i tisdags. Middag blev sparrisrisotto som var över från igår och till det stekte jag cocktailtomater och två bitar sojanuggets.
Ostbricka till kvällsgott.
 
Yougurtöra med rökt citronpepparlax, röd rom, räkor, kokt potatis och sallad. Snuskigt gott.
 
Jag har jobbat och åt till frukost smörgås med ost och marmelad. Till lunch pastasallad med kyckling och vitlöksdressing :d
Vad det blir till kvällsmat är ännu oklart. Kanske minimajs?
 
Till frukost/lunch blev det amerikanska pannkakor, stekta ägg, mackor, te, kaffe och lite kakor som avslutning. ;) Till kvällsmat åt vi hamburgare med bacon på rostbröd, hemgjorda strips, och sallad.
 
Vi körde rester från igår, Smördegsinbakad fläskfilé med svampost och hasselbackspotatis samt grönsallad. Yummy Yummy in my Tummy! :d
 
Jag är sjuk och eländig och beställde hem mat. Inte så mycket att välja på - pizza, kebab eller sallad, typ - så det blev någon form av "Cypernrulle" - kebab med fetaost och feferoni och sånt i nybakt bröd. Faktiskt riktigt gott.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 489
Senast: SiZo
·
Mat Såhär på nyårsdagen säger ju traditionen att det ska vara pizza till lunch/middag. I år gör vi den själva även om vi har en fantastisk...
2
Svar
28
· Visningar
2 200
Senast: Roxer
·
Fritid Ja, och alla andra med brist på tid och inte sällan också brist på pengar :D. Surdeg och pulled pork i all ära, men det är ju inte...
Svar
14
· Visningar
1 863
Senast: Emiro
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp