Vad åt ni till middag idag på nyårsdagen?

Igår diskuterade ju vi nyårsmenyer och tänkte det kunde vara kul att dela med oss av vad vi ätit idag på nyårsdagen. Blev det kanske pizza som som säljs mer idag än på någon annan dag på året? Eller nåt nyttigt eller ingen middag alls? Vi åt i alla fall vegetariskt, kokade pasta och gjorde en enkel tomatsås på krossade tomater, vitlök,örtkryddor, salt, peppar , lite socker och vitt vin som vi hade kvar sen igår. Gott och enkelt att tillaga blev det idag.
Vi åt rester. En fantastisk paella som sambon gjorde i förrgår.
Sen svinade vi lite med kladdkaka och glass (och förvisso fruktsallad med).
 
Min man gjorde stekpannebröd som vi fyllde med två sorters linsröra, guacamole och sallad.
 
Det blev två bitar morotskaka till frukost (en till mig och en till kiddot i magen :angel:) och sen blev det favoritpizzan till middag, vesuvio med extra ost och vitlökssås! :D

Nu ska jag lägga mig i sängen och äta några skedar Häagen Dazs med Baileyssmak:love:

Första nyårsdagen på väldigt länge som jag inte är det minsta bakis eftersom det blev noll droppar sprit igår men likförbannat känner jag mig överkörd av ett godståg model större, då fick det bli bakismat ändå :idea:
 
En bit cheesecake. Äcklig. Borde ha förstått att cheesecake med vit choklad är för mastigt. Men passionsfrukten ovanpå var god. Det knastrar så härligt när en biter på kärnorna.
 
Mums. Chokladfondanten, klarar den inte natten i kylen om du inte orkar ikväll?
Just ja, jag åt rester av vår dessert,nämligen after eight kladdkaka, till frukost:d
Jo vi får hoppas det! Den blev nämligen inte uppäten igår. After eightkladdkaka låter mums det också!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 491
Senast: SiZo
·
Mat Såhär på nyårsdagen säger ju traditionen att det ska vara pizza till lunch/middag. I år gör vi den själva även om vi har en fantastisk...
2
Svar
28
· Visningar
2 200
Senast: Roxer
·
Fritid Ja, och alla andra med brist på tid och inte sällan också brist på pengar :D. Surdeg och pulled pork i all ära, men det är ju inte...
Svar
14
· Visningar
1 863
Senast: Emiro
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp