Vad attraheras vi av och varför? (utbruten från Varför blir jag så knäpp!?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir ju väldigt svårt, det verkar under diskussionens gång som du medger att det bara är en åsikt som du har, alltså egenupplevt i den egna kretsen, likar dras till varandra.

Att många andra här är av åsikten att de inte håller med dina valda ord om vad " många " är, eller vad " mesig" egentligen står för, eller inte håller med ditt inlägg nr 1 , hur ska det gå att motargumentera sakligt när du du anser det du ser i din närhet är sanningen?

...det är också väldigt svårt att föra en diskussion med någon som inte svarar eller för en saklig argumentation för sin sak. Intressant utgångspunkt för att hänga på ett diskussionsforum om en mest är intresserad av att få hålla monolog om sin egen sanning.
 
Jag tänker på Flat Earth-rörelsen när jag ser flocken i denna tråd. Ni har inte några vettiga sakliga argument utan lutar er mot att ni isolerat er tillsammans med likasinnade och därmed hamnar i numerärt överläge. Därefter skrubbar ni varandras ryggar för fullt, inte för att era vänner säger något vettigt utan just bara för att det är era vänner.

Ni tycks inte heller tycka att jag har fel egentligen (alla instämmer i att mesar är oattraktiva) men jag är identifierad som en avvikare och ska därmed sägas emot bara för att.

Jag väntar fortfarande på ett sakligt argument som faktiskt motsäger det jag säger i första inlägget.

Hur kan du veta att vi isolerat oss med likasinnade? Har vi tidigare i forumet diskuterat detta ämne och bestämt att vi skall tycka på ett visst sätt? Håller vi med varandra i alla trådar? Varför antar du att alla här är vän med alla utom dig, bara för att vi inte håller med dig? Kan en inte vara vänligt inställd mot någon utan att hålla med om allt?

Kan det vara så att vi (mest jag) säger emot för att vi inte håller med?

Varför skall endast första inlägget diskuteras, när du skrivit många fler problematiska saker efter det?

Jag besvarade ditt inlägg #137 i mitt inlägg #138. Du får gärna svara på det.

Du har besvarat en del av inlägg 137, och sedan inte svarat när jag förklarat att du missförstått mig. Så jag har faktiskt svarat. Varför räknas inte det svaret?

Jag tycker (och det är det enda som hjälper enligt min erfarenhet mot en viss personlighet) att vi andra fortsätter diskutera det här intressanta ämnet och ignorerar He-Who-Is-Incapable-Of-Listening-And-Responding-Sensibly.

För att spinna vidare på utvikningen så är mansplainare bland det mest oattraktiva som finns. Särskilt de som tuggar vidare och vidare på hur förträffliga och överlägsna de själv är, särskilt vad gäller både IQ och universitets och intellektuella meriter och kompetens utan att gå in på detaljer som kan faktakollas.

Som @Nahar har så föredömligt och fascinerande diskuterat, så har det seriöst forskats vad som gör vissa personer mer attraktiva. Är det utseende, socio-ekonomisk framgång, kulturellt kapital, personlighet och isof vilka, som gör en person mest attraktiv? Eftersom både LGBTQ och cis personer har deltagit i tråden så gör det någon skillnad på vad som attraktivt?

Själv tycker jag det gör stor skillnad på om man träffar någon på säg krogen och en arbetskollega eller någon man möter genom ett gemensamt intresse. Vi bär alla på fördomar (det är det som gör nätet så intressant eftersom vi inte har fysiska attribut att sortera personen med). Ni som nätdejtar mycket, vad är det som först attraherar?

Jag har nätdejtat, men slutade med det av olika anledningar, en var att de egenskaper som attraherar mig hos en kvinna är jättesvåra att förmedla över nätet eller i en app. Det absolut viktigaste för mig är att min partner skall vara självständig, ta hand om sig själv, ha ett driv för något (nörderi som andra tagit upp, men det kan vara för vad som helst), och att personen i fråga ska uppskatta mitt sätt att vara och leva, även om hon inte nödvändigtvis vill leva precis som jag. Det fångas inte riktigt på en bild eller i en presentation så bra, men visst har jag träffat några trevliga personer genom nätet ändå.

Försökte i slutändan av mitt nätdejtande med att skaffa match.com, men hoppade av direkt när jag i matchningsfunktionen fick frågan "vilken kroppsdel är viktigast". Jag vill inte ha en kroppsdel. Jag vill ha en hel människa.
 
Mig veterligt får du inte betyg över huvud taget om du inte klarar kursen. Det fick du iaf inte på min tid. Sedan kan ett underkänt betyg uttryckas på olika sätt. Icke-godkänd, underkänd, IG mm mm. Jag har ingen stor erfarenhet av det betyget ska jag vara ärlig att medge men om man gör det till en grej att man använder IG som en benämning på högskola och universitet är bara löjligt, eftersom vederbörande uppenbarligen inte vet hur "snacket går" eller "gått". Det får mig att tänka på någon som googlat men aldrig själv varit där.

Det var ingen ”grej” utan tanken var att lyfta ut ett påstående som var ganska lätt att bemöta sakligt för både dig och andra. För att se om du faktiskt skulle svara på frågan, som bör ha varit rätt enkel att svara på eftersom du säger att du har många akademiska meriter.
 
Det blir ju väldigt svårt, det verkar under diskussionens gång som du medger att det bara är en åsikt som du har, alltså egenupplevt i den egna kretsen, likar dras till varandra.

Att många andra här är av åsikten att de inte håller med dina valda ord om vad " många " är, eller vad " mesig" egentligen står för, eller inte håller med ditt inlägg nr 1 , hur ska det gå att motargumentera sakligt när du du anser det du ser i din närhet är sanningen?

Jag håller med om att för vidare diskussion är det bättre att inte använda sig av begreppet "mes" över huvudtaget eftersom definitionen är så otydlig.

Däremot är mina åsikter i första inlägget baserat på såväl erfarenheter som forskning. Jag har diskuterat dessa frågor åtskilliga år och eftersom jag är vetgirig läser jag alltid forskning i samband med att jag diskuterar ett ämne. Att exempelvis forskning visar att psykopater initialt är mer attraktiva för kvinnor är något jag är medveten om när jag skriver första inlägget. Så även att det finns forskning som visar att beteenden som jag definierar som mesiga är mindre attraktiva.

Men låt oss för fortsatt diskussion utesluta orden "snäll" och "mesig".

Egenskaper/beteenden/positioner som ger ökad attraktivitet (mer framgång med kvinnor).
* Uppvisat gott självförtroende
* Tid läggs på fysiskt utseende (och då givetvis på sådant som man vet att kvinnor är attraherade av)
* håll dig vältränad
* risktagande beteende
* beteende och attribut som utstrålar högre status
* humoristisk
* hög lön
* generös
* prata lugnt och självsäkert
* personer i ledande roller

Poängen är att psykopaten inte kommer att ge någonting gratis utan kommer att använda sig av den kunskap vi har om hur män attraherar kvinnor. Så om vanliga män inte ser till att utveckla sig till attraktiva för kvinnor blir det en enkel match för psykopaterna att ta hem kvinnorna. Något som rimligtvis inte gynnar någon frånsett psykopaterna själva.
 
Att exempelvis forskning visar att psykopater initialt är mer attraktiva för kvinnor är något jag är medveten om när jag skriver första inlägget. Så även att det finns forskning som visar att beteenden som jag definierar som mesiga är mindre attraktiva.

Men det blir faktiskt inte riktigt rätt att skriva att kvinnor anser psykopater mer attraktiva, även om du flikar in initialt så visar de faktiskt inte sitt psykopatiska beteende då, i början, utan "gör sig till".

Det är nog ingen kvinna som anser den man som vad tiden lider visar sig vara psykopat, anser att han är attraktiv då, utan de vill- i början- ha tillbaka det som var och senare är många helt enkelt hotade och rädda. Slagna och kuvade.

Sedan undrar jag fortfarande vad din erfarenhet av många är, vad betyder det?
 
Men det blir faktiskt inte riktigt rätt att skriva att kvinnor anser psykopater mer attraktiva, även om du flikar in initialt så visar de faktiskt inte sitt psykopatiska beteende då, i början, utan "gör sig till".

Det är nog ingen kvinna som anser den man som vad tiden lider visar sig vara psykopat, anser att han är attraktiv då, utan de vill- i början- ha tillbaka det som var och senare är många helt enkelt hotade och rädda. Slagna och kuvade.

Sedan undrar jag fortfarande vad din erfarenhet av många är, vad betyder det?

Fast likväl så dras kvinnorna till psykopaterna i högre utsträckning.

Många? Jag känner till iaf minst 10 män i den utvidgade bekantskapskretsen som har problem med att attrahera kvinnor. Varför? För lite go, för lite självförtroende, för lite fokus på vad de kan göra och för lite risktagande.

Sedan är det inte svårt att överföra detta på samhället i sin helhet då det finns stora mängder män som letar efter en partner trots att det finns stora mängder kvinnor som gör detsamma.

Väl tillsammans är det betydligt vanligare att kvinnor lämnar förhållande mot mannens gillande än vice versa.
 
Jag har nätdejtat, men slutade med det av olika anledningar, en var att de egenskaper som attraherar mig hos en kvinna är jättesvåra att förmedla över nätet eller i en app. Det absolut viktigaste för mig är att min partner skall vara självständig, ta hand om sig själv, ha ett driv för något (nörderi som andra tagit upp, men det kan vara för vad som helst), och att personen i fråga ska uppskatta mitt sätt att vara och leva, även om hon inte nödvändigtvis vill leva precis som jag. Det fångas inte riktigt på en bild eller i en presentation så bra, men visst har jag träffat några trevliga personer genom nätet ändå.

Försökte i slutändan av mitt nätdejtande med att skaffa match.com, men hoppade av direkt när jag i matchningsfunktionen fick frågan "vilken kroppsdel är viktigast". Jag vill inte ha en kroppsdel. Jag vill ha en hel människa.

Jag hoppas innerligt att du hittat någon. Annars riskerar du att bli ett exempel på trådens första inlägg.

Beakta att varje dag du går ensam riskerar din drömkvinna att hamna i klorna på en psykopat. Du verkar vara schysst mot kvinnor men hur hjälper det henne om du går ensam? Jag är övertygad om att hon skulle ha det bättre med dig.
 
Väl tillsammans är det betydligt vanligare att kvinnor lämnar förhållande mot mannens gillande än vice versa.
Ja om det är normala män, inte när det gäller psykopater. En del kvinnor som klarat sig från psykopater gör det inte för att de har kunnat gå utan för att han har hittat en annan.
 
Många? Jag känner till iaf minst 10 män i den utvidgade bekantskapskretsen som har problem med att attrahera kvinnor. Varför? För lite go, för lite självförtroende, för lite fokus på vad de kan göra och för lite risktagande.

Ja vad var det jag sa? Det gällde din egen krets. ha ha kul.
Det kan ju också vara så att det i din krets finns väääldigt många psykopater som gör som psykopater gör för att få en kvinna, charmas och luras , uppvaktar och bländar, lovar guld och grönt.
Då kan det säkert bli så att de män som du kallar mesar men som jag nog föredrar att kalla mer normala män, kommer lite i skymundan.
Men att det är så många normala män som blir utan i din krets behöver ju verkligen inte betyda att det är så överallt, utan mer vad man har i sin umgängeskrets.
 
Ja om det är normala män, inte när det gäller psykopater. En del kvinnor som klarat sig från psykopater gör det inte för att de har kunnat gå utan för att han har hittat en annan.

Mycket möjligt att det är så. Du tycker inte själv att det är märkligt att kvinnorna håller fast vid psykopaterna men lämnar en hög andel av de "vanliga männen".

Vad gör psykopaterna rätt?
Vad gör många av de vanliga männen för fel?
 
Ja vad var det jag sa? Det gällde din egen krets. ha ha kul.
Det kan ju också vara så att det i din krets finns väääldigt många psykopater som gör som psykopater gör för att få en kvinna, charmas och luras , uppvaktar och bländar, lovar guld och grönt.
Då kan det säkert bli så att de män som du kallar mesar men som jag nog föredrar att kalla mer normala män, kommer lite i skymundan.
Men att det är så många normala män som blir utan i din krets behöver ju verkligen inte betyda att det är så överallt, utan mer vad man har i sin umgängeskrets.

I min personliga ungängeskrets har så gott som alla fast relation sedan många år och männen klarar av att attrahera kvinnorna. Barnen växer upp i trygga familjer. Så som det borde vara. Skilsmässostatistiken ligger på ungefär 5 procent och om någon lämnar så är det mannen.

Jag pratar om män som jag känner till mer på avstånd, jag umgås inte med dem personligen.
 
Rent statistiskt ser det allt annat än bra ut.

"Sveriges drygt tio miljoner invånare lever i 4,7 miljoner hushåll. Nästan 1,9 miljoner av hushållen består av en person, eller ensamstående utan barn som det heter i statistiken."
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/hushall-i-sverige/

Vad är dåligt med det? Jag tycker det ser bra ut att vi har ett system som gör att människor kan välja hur de vill leva sitt liv och inte tvingas till att gifta sig eller bli gravida.
 
Jag hoppas innerligt att du hittat någon. Annars riskerar du att bli ett exempel på trådens första inlägg.

Beakta att varje dag du går ensam riskerar din drömkvinna att hamna i klorna på en psykopat. Du verkar vara schysst mot kvinnor men hur hjälper det henne om du går ensam? Jag är övertygad om att hon skulle ha det bättre med dig.
😂😂

Alltså, varför är du så besatt av att alla måste vara i relationer? Tror du inte att jag eller min "drömkvinna" kan leva och vara lyckliga utan partner? Min drömkvinna är en kvinna som inte behöver mig för att "ha det bättre" och definitivt inte en kvinna som skulle attraheras av en psykopat.
 
😂😂

Alltså, varför är du så besatt av att alla måste vara i relationer? Tror du inte att jag eller min "drömkvinna" kan leva och vara lyckliga utan partner? Min drömkvinna är en kvinna som inte behöver mig för att "ha det bättre" och definitivt inte en kvinna som skulle attraheras av en psykopat.
Eller hur. Ska jag ha en karl så är det för att jag vill. Jag behöver ingen. Jag trivs utmärkt själv och klarar mej själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 966
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 072
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 973
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 889
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp