Vad attraheras vi av och varför? (utbruten från Varför blir jag så knäpp!?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Individer är ointressanta om vi studerar samhället. Det är grupperna som påverkar samhället och visar vart vi är på väg.
Är individer inte intressanta när det handlar om livsrelationer?

Så, jag konstaterar då bara att jag är en man, som uppfyller dina punkter i tidigare inlägg och då attraherar jag Kvinnor. Sen kommer de anstormandes; hur gör jag då, ska jag bara ta en i högen, eller? Så har jag En Kvinna, sen. Phuh.
 
Jag tycker (och det är det enda som hjälper enligt min erfarenhet mot en viss personlighet) att vi andra fortsätter diskutera det här intressanta ämnet och ignorerar He-Who-Is-Incapable-Of-Listening-And-Responding-Sensibly.

För att spinna vidare på utvikningen så är mansplainare bland det mest oattraktiva som finns. Särskilt de som tuggar vidare och vidare på hur förträffliga och överlägsna de själv är, särskilt vad gäller både IQ och universitets och intellektuella meriter och kompetens utan att gå in på detaljer som kan faktakollas.

Som @Nahar har så föredömligt och fascinerande diskuterat, så har det seriöst forskats vad som gör vissa personer mer attraktiva. Är det utseende, socio-ekonomisk framgång, kulturellt kapital, personlighet och isof vilka, som gör en person mest attraktiv? Eftersom både LGBTQ och cis personer har deltagit i tråden så gör det någon skillnad på vad som attraktivt?

Själv tycker jag det gör stor skillnad på om man träffar någon på säg krogen och en arbetskollega eller någon man möter genom ett gemensamt intresse. Vi bär alla på fördomar (det är det som gör nätet så intressant eftersom vi inte har fysiska attribut att sortera personen med). Ni som nätdejtar mycket, vad är det som först attraherar?
Det här stämmer väldigt väl överens med vad jag attraheras av:
http://uk.businessinsider.com/women-like-altruistic-men-more-sex-2016-8

Det mest oattraktiva jag kan komma på är när mitt nej inte respekteras.

Mvh,
Lady_S
 
Så du menar att det är ett problem att de ensamma svenska männen inte kan attrahera kvinnor?

Nej, problemet är att vissa är ensamma. Det kan vara ett problem att de har svårt att skapa relationer, varav en väldigt liten del är att attrahera andra människor. Problemet är att de har färre relationer med andra människor än de önskar. Det blir något som skaver för vissa.
 
Mellan 6% och 25% av kvinnor i Sverige uppger att de upplevt våld i nära relationer och uppskattningar av andelen psykopater hamnar på mellan 1,2% och 0,1%. Förstår inte varför vi ska hänga upp oss på psykopati. Vem som helst kan vara ett arsle och uppenbarligen har mer än 1,2% än männen i Sverige varit i en romantisk/sexuell relation någon gång.


Du ljuger med statistik. En man kommer att ha många kvinnor under sin livstid. I synnerhet om de har psykopatiska drag.

Det är en några få procent av befolkningen som står för nästan alla våldsbrott. Så försök inte få det till att var och varannan man är en hustrumisshandlare.
 
Det har ju tex Jordan Peterson bra svar på;
Att om inte det finns relationstillgängliga kvinnor så förvandlas männen till incels som ställer till det. Det är tydligen enklare att bara se till att kvinnor behöver en relation med en man än att se till att män kammar sig utan en extramamma?

Det jag har läst av den mannen skrämmer mig. Hela resonemanget att våldsamheter sker för att män inte har partners, så att samhället behöver se till att de männen är gifta. Men om jag inte har lust att vara en vuxen variant av kuddflicka åt en sån man då? Som du sa, betydligt bättre om de tar eget ansvar och kammar till sig för att inte bli våldsamma.
 
Det jag har läst av den mannen skrämmer mig. Hela resonemanget att våldsamheter sker för att män inte har partners, så att samhället behöver se till att de männen är gifta. Men om jag inte har lust att vara en vuxen variant av kuddflicka åt en sån man då? Som du sa, betydligt bättre om de tar eget ansvar och kammar till sig för att inte bli våldsamma.
Kvinnornas fel. Precis som allting annat som männen gör fel så är det kvinnornas fel. Så himla käckt att det är någon annans fel
 
Du ljuger med statistik. En man kommer att ha många kvinnor under sin livstid. I synnerhet om de har psykopatiska drag.

Det är en några få procent av befolkningen som står för nästan alla våldsbrott. Så försök inte få det till att var och varannan man är en hustrumisshandlare.

7% av gärningsmännen förekommer det upprepade anmälningar mot. Det går ändå inte ihop att endast psykopater skulle vara gärningsmän.

Och som sagt ovan, det är uppenbarligen fler än bara psykopater som lyckas med det här med relationer.
 
Haha tror du på det själv? Det är väl klart man vill ha en snäll kille. En som är snäll mot djur också, inte bara mot mig.

Det beror på hur du definierar snäll. Nej, de som brukar gå under benämningen "snäll kille" brukar inte vara särskilt framgångsrika med kvinnor.
 
Det beror på hur du definierar snäll. Nej, de som brukar gå under benämningen "snäll kille" brukar inte vara särskilt framgångsrika med kvinnor.
Vet inte riktigt i vilka kretsar du rör dig, men i mina umgängeskretsar är det definitivt de snälla killarna som är mest eftertraktade. Har varit så så länge jag kan minnas, från högstadiet och uppåt. De flesta av dem (oss) hamnade i långvariga relationer runt 20 och de allra flesta av de relationerna håller än. Med snäll menar jag lågmäld, generös, ärlig, omtänksam etc.
 
Det beror på hur du definierar snäll. Nej, de som brukar gå under benämningen "snäll kille" brukar inte vara särskilt framgångsrika med kvinnor.

Men varför ska man vara "framgångsrik med kvinnor" och vad innebär ens det? Många vill ha en partner (och preferenserna är inte kvinnor för alla) men det handlar inte om att vara "framgångsrik med kvinnor", det låter som lite högstadielogik har fastnat sig kvar här...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 923
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 003
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 776
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 852
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp