Vad attraheras vi av och varför? (utbruten från Varför blir jag så knäpp!?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beakta att varje dag du går ensam riskerar din drömkvinna att hamna i klorna på en psykopat. Du verkar vara schysst mot kvinnor men hur hjälper det henne om du går ensam?
Din ideologi om att alla strävar efter en heterosexuell parrelation stämmer inte.
Därför är det inget att oroa sig för.
Dessutom så är kvinnor inte varor eller jalktbyten, de har egna åsikter om saker och ting samt ett eget val.

Kvinnor hamnar inte i greppet på psykopater p.g.a. att inte någon schyst kille hunnit med att rädda henne.
Kvinnor hamnar i greppet på psykopater därför att det finns psykopater.
Om psykopaten vill ha en kvinna så tar han henne oavsett om hon redan har en man eller inte. Det stoppar liksom inte psykopaten. Det är helt andra mekanismer som det handlar om där.
 
Beakta att varje dag du går ensam riskerar din drömkvinna att hamna i klorna på en psykopat. Du verkar vara schysst mot kvinnor men hur hjälper det henne om du går ensam? Jag är övertygad om att hon skulle ha det bättre med dig.
Menar du att jag måste skaffa mig en man för annars kommer jag bli uppäten av en psykopat?

Med tanke på psykopaternas inledningsvis goda förmåga att förställa sig vet jag inte hur jag ska vara säker på att den jag väljer är en "räddare".
Verkar isåfall mycket enklare och säkrare att skippa man helt.
 
Jag känner till iaf minst 10 män i den utvidgade bekantskapskretsen som har problem med att attrahera kvinnor. Varför? För lite go, för lite självförtroende, för lite fokus på vad de kan göra och för lite risktagande.

Sedan är det inte svårt att överföra detta på samhället i sin helhet då det finns stora mängder män som letar efter en partner trots att det finns stora mängder kvinnor som gör detsamma.
Så dina 10 bekanta är en representativ spegling av samhället.

Anledningen till att män inte hittar en partner är enligt din analys "För lite go, för lite självförtroende, för lite fokus på vad de kan göra och för lite risktagande."

Vad innebär "go"? Vad innebär "vad de kan göra"? Vilken typ av risktagande?
 
Mycket möjligt att det är så. Du tycker inte själv att det är märkligt att kvinnorna håller fast vid psykopaterna men lämnar en hög andel av de "vanliga männen".

Vad gör psykopaterna rätt?
Vad gör många av de vanliga männen för fel?
"Psykopat" är ett starkt ord, har en stark och rätt specifik innebörd. Pratar du verkligen om sanna psykopater här? Och menar att de är så många och så vanliga? Och att det är de svaga och menlösa männen som är dessa psykopater? Jag har under mitt tämligen långa liv träffat på 2 män med starkt psykopatiska personligheter, och båda dessa var utåtriktade, gav intryck av att vara starka och spännande, med stort självförtroende och en intressant attityd - och var dessutom patologiska lögnare, vilket jag (ha!) såg igenom omedelbart, vilket tyvärr inte alla gjorde, varesej kvinnor eller män.
 
😂😂

Alltså, varför är du så besatt av att alla måste vara i relationer? Tror du inte att jag eller min "drömkvinna" kan leva och vara lyckliga utan partner? Min drömkvinna är en kvinna som inte behöver mig för att "ha det bättre" och definitivt inte en kvinna som skulle attraheras av en psykopat.

Det har ju tex Jordan Peterson bra svar på;
Att om inte det finns relationstillgängliga kvinnor så förvandlas männen till incels som ställer till det. Det är tydligen enklare att bara se till att kvinnor behöver en relation med en man än att se till att män kammar sig utan en extramamma?
 
Så dina 10 bekanta är en representativ spegling av samhället.

Finns som sagt mängder av ensamma män. Man måste vara blind om man missat dessa. Så det gäller samhället generellt.

Men nu har det växt en ny teori på detta forum att dessa ensamma män inte vill ha en relation över huvud taget. Får man fråga vad det finns för sakliga belägg på detta?
 
Finns som sagt mängder av ensamma män. Man måste vara blind om man missat dessa. Så det gäller samhället generellt.

Men nu har det växt en ny teori på detta forum att dessa ensamma män inte vill ha en relation över huvud taget. Får man fråga vad det finns för sakliga belägg på detta?

Vad är det för teori som jag missat?

Människor som känner sig ensamma vill gärna ha relationer till andra människor.
 
Det har ju tex Jordan Peterson bra svar på;
Att om inte det finns relationstillgängliga kvinnor så förvandlas männen till incels som ställer till det. Det är tydligen enklare att bara se till att kvinnor behöver en relation med en man än att se till att män kammar sig utan en extramamma?
Alltså det är så tröttsamt att män så gärna ursäktar andra mäns dåliga beteende med att det är kvinnors fel, direkt eller indirekt. Män som kan ta hand om sig själva emotionellt, socialt, och fysiskt och således inte behöver en kvinna/partner i livet är ju ändå 1000 gånger mer attraktiva (säger jag som attraheras av alla kön).
 
Finns som sagt mängder av ensamma män. Man måste vara blind om man missat dessa. Så det gäller samhället generellt.
Hur extrapolerar du analysen av varför dina 10 bekanta är ensamma till att gälla alla ensamma män?

Du gör samma sak med kvinnor; en homogen massa som alla vill ha samma sak.

Finns det inga individer i din värld? Bara Kvinnor och Män.
Men nu har det växt en ny teori på detta forum att dessa ensamma män inte vill ha en relation över huvud taget.
Jaså?
 
Hur extrapolerar du analysen av varför dina 10 bekanta är ensamma till att gälla alla ensamma män?

Du gör samma sak med kvinnor; en homogen massa som alla vill ha samma sak.

Finns det inga individer i din värld? Bara Kvinnor och Män.
Jaså?

Är nog snarare 100-tals män om inte 1000-tals män i ett vidare perspektiv som man stött ihop med på ena eller andra sättet.

Sedan finns det som sagt forskning som visar liknande tendenser. Det är inget outforskat område.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 952
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 856
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp