Vad attraheras vi av och varför? (utbruten från Varför blir jag så knäpp!?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvinnor vill inte ha rövhattens rövhattsidor men de andra sidor som rövhatten visar upp såsom: självförtroende, integritet, öppenhet, framåtanda mm mm.

De allra flesta kvinnor väljer rövhatten framför den snälle killen. Att de sedan vill förändra rövhatten till att bli mer snäll förändrar inte det.
Fast samtliga av dem sidorna kan ju en vanlig, snäll kille också ha.
 
Generellt är det så att hanarna med högst status parar sig mest med honorna.
"During one mating season one or two males can breed with two or more partners almost exclusively, but occasionally a male prevents others from mating with a specific female. This exclusivity only happens among common chimpanzees, because only the highest-ranking male can mate with a particular female."
https://www.chimpworlds.com/chimpanzee-reproduction/

Det är fascinerande hur detta går igen bland människor. För vi ser samma mönster hos oss.

Knappast normer som gör att kvinnor vill ha männen med status. Snarare är det så att normerna trycker på för att hon ska välja snälle Johnny som jobbar på Ica-lagret. Något hon vanligtvis inte vill. Antingen gifter hon sig motvilligt med honom för att kunna få barn eller så jagar hon vidare. Om Johnny har tur får han en oattraktiv fru och barn.

Samtidigt har VDn Erik utan större problem skaffat sig två kullar barn med två olika kvinnor, dessutom attraktiva.
När min kusin fick ett jobb på ett framgångsrikt företag och jobba i gruppen närmast VD blev det skilsmässa pga jobbet. Visst jobbet gjorde att kusinen tjänade riktigt bra men kostade både skilsmässa och brakade in i den berömda väggen.

Möjligen kan jag förstå lockelsen med ett högt uppsatt kk eller särbo som träffas på helgerna men annars nä.

Själv dras jag till omtänksam och händiga män.
 
Jag är en godhjärtad rövhatt.

Min fru brukar säga att hon önskar att jag vore mer snäll. Samtidigt så lämnade hon sin tidigare pojkvän just för att han var för snäll.

Man kan inte vara för snäll. Man kan vara mesig, självutplånande, tråkig, viljeslös, initiativlös etc. Det brukar många som tycker sig vara just snälla vara.

Jag har aldrig mött en för snäll människa. Men jag har gjort slut med män som var viljelösa, självutplånande, tråkiga, för oroliga över saker, konflikträdda etc.
 
Jag blir lite fundersam. Jag tycker alla kärlekspar är så himla olika . Borde inte alla som hittar någon att vara med vara väldigt lika varandra om det nu skulle stämma att t.ex. kvinnor dras till en viss typ av män.

Nu är jag ace, men om jag inte vore det så tänker ju jag att jag förmodligen skulle bli kär i en lugn lågmäld person, och hellre någon som frågar än som är säker på allt. Ja, någon som liknar mig antar jag!
 
Senast ändrad:
Kvinnor vill inte ha rövhattens rövhattsidor men de andra sidor som rövhatten visar upp såsom: självförtroende, integritet, öppenhet, framåtanda mm mm.

De allra flesta kvinnor väljer rövhatten framför den snälle killen. Att de sedan vill förändra rövhatten till att bli mer snäll förändrar inte det.

Och du tror inte att en snäll människa kan ha alla de egenskaper du räknar upp?
 
De allra flesta kvinnor väljer rövhatten framför den snälle killen. Att de sedan vill förändra rövhatten till att bli mer snäll förändrar inte det.

De flesta kvinnor? De flesta av vilken urvalsgrupp? Är det nån studie gjort på detta eller är det bara en föreställning om "de flesta kvinnor" baserat på ett fåtal en själv träffat/bekanta träffat/intervjuer nån gjort på sin fritid? Det skulle vara intressant att veta vad "de flesta" faktiskt betyder... Jag har varit kvinna i 36 år och jag skulle inte säga att de flesta kvinnor jag känner stämmer in på din beskrivning av de flesta kvinnor....

Tesen förutsätter oxå att det står en rövhatt och en snäll kille bredvid varandra samtidigt, som nåt sorts val. Jag har svårt att se den uppställningen i verkligheten.
 
De flesta kvinnor? De flesta av vilken urvalsgrupp? Är det nån studie gjort på detta eller är det bara en föreställning om "de flesta kvinnor" baserat på ett fåtal en själv träffat/bekanta träffat/intervjuer nån gjort på sin fritid? Det skulle vara intressant att veta vad "de flesta" faktiskt betyder... Jag har varit kvinna i 36 år och jag skulle inte säga att de flesta kvinnor jag känner stämmer in på din beskrivning av de flesta kvinnor....
Ja de flesta kvinnor jag känt genom åren har inte valt rövhattarna, så jag känner inte heller igen den beskrivningen.
 
Nu klistrar du positiva egenskaper i nästan mytologiska proprotioner på rövhattar, Scar. Rövhattar brukar generellt mest bara vara rövhattar. Dessutom vill jag gärna ha en källa till ditt påstående "stora delar av den manliga befolkningen har problem att attrahera kvinnor, vilket är en realitet i dagens Sverige"
 
Nu klistrar du positiva egenskaper i nästan mytologiska proprotioner på rövhattar, Scar. Rövhattar brukar generellt mest bara vara rövhattar. Dessutom vill jag gärna ha en källa till ditt påstående "stora delar av den manliga befolkningen har problem att attrahera kvinnor, vilket är en realitet i dagens Sverige"

Den delen av den manliga befolkningen jag känner har efter lagom tillmognad, inga problem att attrahera kvinnor eller män. Om det är det de vill, vill säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 959
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 047
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 935
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp