Vad betalar du för tv kanaler?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare alazzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 80
  • Visningar Visningar 1 794

Bukefalos 30 år!

alazzi

Trådstartare
Bredbandet från Telia kostar 229:- i månaden. Sen kostar tv kanalerna rätt ordentligt. Om jag ska ha alla betalkanaler drar det iväg. Funderar på vilka kanaler det är värt att ha.

Bredbandet från Telia kostar 229:- i månaden. Sen kostar tv kanalerna rätt ordentligt. Om jag ska ha alla betalkanaler drar det iväg. Funderar på vilka kanaler det är värt att ha.
Slutade med linjär-tv när Boxer fick fnatt och trodde att de kunde konkurrera med streaming och dödade marknätet.

Har SVT1 och SVT2 och det är gött med text-TV.

Annars är det playtjänster som gäller.

Jag tittar mest på Youtube men nu i lägenheten kan jag abonnera på lite andra kanaler. Jag har inte betalat tidigare för typ Netflix och sådant.

Vi har en streamingtjänst i taget, annars betalar vi ingenting för tv. Var väldigt länge sen jag tittade på tv-regelbundet och hade ingen tv alls under ganska många år så inget jag saknar. Så någonstans runt 90-150 kr i månaden antar jag.

Jag måste väl betala för att få tv alls?

Bifogade filer

• Screenshot_20260826_183237_Mitt Telia.webp
    Screenshot_20260826_183237_Mitt Telia.webp
    35,1 KB · Visningar: 117
Jag
Har ingen linjär tv. Streamar allt.
Betalar just nu för Disney och Viaplay, vad kan det vara, ca 200:- per månad? Brukar alternera mellan strömningstjänsterna efterhand som jag kollar klart på grejer, pausar någon och tar en annan ett tag osv.
Och så alla gratiskanaler, svt, tv4play m reklam osv.

Jag har en Amazon fire stick och via den får jag alla tyska kanaler. Men det tittade jag aldrig på ens i Tyskland. Jag har försökt få in de svenska kanalerna på den, men jag har inte lyckats fatta hur man gör..

Du behöver inte välja något av Telias alternativ. Har du bredbandet kan du streama via datorn eller TVn SVT play o andra play kanaler. Obs att det behövs en android (eller liknande) tv för streaming direkt i TVn. Annars streama via dator (HDMI kabel) eller telefon (WIFI eller Bluetooth?)

Jag har några kanaler som ingår där jag bor, men jag använder aldrig dem. Boxen från Telia är inte ens inkopplad och appen öppnar jag i princip aldrig. Använder chromecast för SVT, tv4, netflix etc.

I grunden betalar jag inget, men tar några månader då och då netflix, viaplay och nåt mer. Alltså en åt gången.

Ingenting.
Jag tittar på SVT och TV4 (men de senare misstänker jag med tiden kommer att minska på vad som går att se gratis) och en del från NRK och DR i den mån det går att se från Sverige.
Sedan betalar min bror 50 kr/mån till Netflix för att jag får ett familjelogin till hans konto.

Vi betalar ca 900 kr/månad för Telia bredband och TV. Sedan streamar jag TV4 (genom Telia-abonnemanget slipper jag reklam) och SVTPlay också.

Liknande trådar

• Hur hanterar ni andras missnöje?
  • Det här med att välja rätt boende(lägenhet)
  • Bränder.
  • Gotland i sommar vad har ni för tips?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar