Vad betalar ni?

M

_malle__

Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?)

*Hö?

*Spån/halm/torv?

*Foder?

*Hovslagare?

Var bor du?
 
betalade 1400:- för stallplatsen och då ingick torv och hö
köpte betfor och kraft grund själv
hovslagaren kostar mellan 500-700:-

bor i värmland
 
Sk aflytta till ett nytt stall till helgen så jag skriver hur det kommer o bli där då...

600.- kallhyra o 150.- till om man vill ha fodring o utsläpp morgon o fodring kväll veckodagar. Helgerna delas mellan ägarna enligt ett schema.

1.70.-/kg...kommer o bli ca 450.-/månad.

Spån i balar...47.-/st.

Fibergi Elit ca 150.-/månad.Betamix Ört ca 200.-/månad. Betfor ca 50.-/månad o vitaminer ca 150.-/månad.

300.-/skoning ca var 6:e vecka. Nya skor 70.- för 4 st om jag ska ha "vanliga" o ca 250.- för 4 st om jag ska ha guldskor vilket jag oftast har. Lönar sig i längden.

Jag bor uppe i Jämtland... :)
 
*500 kr i månaden,sommarmånaderna är det gratis.
Det ingår inte så mycket,typ vatten :smirk:,och sommarbetet sen då förståss. Vi "bor" i ett kollektivstall så vi delar på det mesta.

*ca 1,50 kr kg

*Halm betalar vi ca 500 kr/år för en häst

*Förut köpte vi Kvarnbyfoder,mycket bra och billigt.
Nu köper vi på lantmännen,men ska försöka hitta något annat för det är så dyrt. Jag vet faktiskt inte hur mycket det kostar,päronen betalar :angel:

*300 kr för skoning runt om

*Jag bor i södra halland
 
Ska flytta hästen till hösten så jag svarar för båda stallen, stall 1 är nuvarande och stall 2 blivande.
Stallplats:
1. 1 hästkompis. Hö, halm, havre ingår. Delar på alla fodringar/in-utsläpp med en person till. Ganska bra hagar, ingen paddock. okej ridvägar. kompispris 250:-
2. ca 4-5 hästkompisar men bara en hagkompis. Hö och halm ingår. Morgonutsläpp/fodring ingår och insläpp delar man på. Mockning ingår för det mesta! Bra hagar, ingen paddock. Ganska dåliga ridvägar tror jag :( . 700:-

Hö: Ingår på båda

Halm: Ingår på båda

Foder: beror på vad jag köper för någe ju! Granngården :)

Hovslagare: Han tar lite olika men typ 3-400:- med 4 nya skor. Världens bästa hovis som dock inte är utbildad :crazy:
 
600 kronor i kallhyra
1,5 kr/kg för hö
60 kronor för 50 kg havre
100 kronor för 50 kilo kornkross
70 kronor balen för halm( ca 300kg halm)
och sedan kraft betfor vad det nu kostar runt 110 krobor för pellets
 
*Stallplats?(vad ingår?) 600 (550 sommarhyra, sommarbete 150 kr/vecka)
Fodring, utsläpp o middagsfodring vardagar.

*Hö?
hm.. varierar lite. ibland 10 kr/bal (7-9 kg/bal)

*Spån/halm/torv?
spånbalar 45-50 kr/st. Använder två i månaden.

*Foder?
hm. olika. köper havre o korn billigt av en bekant.

*Hovslagare?
550

Var bor du?
Strax norr om JÖnköping.
 
Jag blir så avundsjuk när jag läser hur billigt alla har :(

Vi betalar 3´200:- kr/månad till vårt stall. Då ingår själva boxen ;), ut&insläpp, fodringar, 4 balar torv/månad, 9 kg silage, 3 kg krafft grund, tillgång till ridbana & ridhus samt trevliga hagar.
Vad ska man säga, det är stockholm i ett nötskal :crazy:
På höst/vinter/vår tillkommer 300.-/månad för täckesservice. Hovslagare kostar ca: 600:-. Ponnyn verkade han dock gratis :) Tappskor etc är också gratis, vilket är skönt när man betalar sånt här för 2 eller flera hästar.
 
*Stallplats?(vad ingår?) Ca 1600 kr.
Hö, spån, in och utsläpp (täcke på/av om vill), havre, korn, betfor, mineraler, kalk, soja, ridhus, 3 ridbanor och preparerade ridvägar med terrängbana.

*Hö? Ingår

*Spån/halm/torv? ingår

*Foder? Ingår

*Hovslagare? Ca 600 kr

Var bor du? Piteå
 
*Stallplats?(vad ingår?)
Gratis. Har eget stall, så jag fixar allt själv.

*Hö?
Gratis! Har jättesnälla grannar som ville bli av med hö, så jag fick 10 ton!! :D

*Spån/halm/torv?
170 kr för en "knökfull" hästtransport med spån.

*Foder?
Ca 800-1000kr/ månad för kraftfoder till tre hästar. Beror ju på höets värden...

*Hovslagare?
Ca 300 kr för en helskoning. Då köper jag skor (& ev brodd) själv.

*Var bor du?
Värmland.
 
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) Betalar 700:- på sommarmånaderna, då ingår box och bete. Betalar 800:- (ska kanske höjas...) annars, då ingår box och hage. Vi betalar extra för värme på vintrarna.
Det är väldigt ont om stallplatser här omkring så då går det ju bra att ta vilka priser som helst :p

*Hö? Tror det är 200:- för 12 balar, ca 12 kg/bal.

*Spån/halm/torv? 55:- per spånbal.

*Foder? Har inte riktigt koll på vad allt foder kostar, köper Krafft Grund, havre, betfor, mineraler och foderjäst. Kostar väl runt 100:- styck eller något sånt.

*Hovslagare? 750:-

Var bor du? Utanför Norrköping.
 
*Stallplats - har betalat 700 i vår antagligen 900 till hösten (kommer flytta in i nybyggda stalldelen men större boxar) - då ingår fodring på morgonen (vardagar) och utsläpp. Alla andra fodringar turas vi om.

*Hö - ca 200 i månaden tror ja.

*Spån - 37 kronor per bal

*Foder - Hippo Basic 100 kr per säck, betfor ca 81 kr per säck

*Hovslagara - Mellan 700 och 850 kronor

Jag bor i Göteborg, har hästen i Torslanda
 
*Stallplats?(vad ingår?) per månad:
2000:-, utsläpp, insläpp, täckespå/avtagning/byte, 2 spånbalar, hö i hagen (storbal=fri tillgång).
(en helg i månaden har jag ansvar för ut/insläpp osv.. + en vecka om året)
1000:- vid betesperioden ca 3 månader / år

*Hö? - Köper av stallägaren vet inte vad det kommer kosta.

*Spån/halm/torv? ingår som sagt men kommer nog inte räcka med två balar/månad då vi i vintras gjorde av 5 balar/månad ungefär.

*Foder? Kommer fodra med fibergi i vinter. 160:-/25kg-säck eller nåt.

*Hovslagare? 370:- /verkning + skor fram

Var bor du? Norrtälje, 7 mil norr om Stockholm
 
1000kr per månad, då ingår: spån,ridbana,boxplats,hö,in & utsläpp (när ägaren kan),sadelkammare med element,kallt o varmt vatten, hinder, stora hagar vet inte mer...= detta är ett skit fint stall...det kan jag lova...jätte bra på alla viss...

stallet liger i småland 6mil söder om jönköping.
Foder och hovslagare ingår inte. Men om det är fler som har samma foder så beställs de gemensamt hem och hovslagaren bokas ju gemensamt så att alla tar det samtidigt.
 
Bor mitt i Skåne och betalar 1.300 för:
hö, hösilage, halm, kornkross, havrekross, betfor, saltsten. Tillgång till stort kuperat bete på somrarna.
Morgon+lunchfodring och utsläpp ingår och även täckesbyte på vintrarna. Kvällsfodring delar vi upp.
Belyst paddock, 15 min ridväg till ridhus, hyfsade ridvägar, spolplatta med kallvatten, uppvärmd sadelkammare.
Betalar 600 kr till min hovslagare.
 
+ att vi har KANON BRA ridvägar, typ 10min bilväg till ridklubben. 3hästkompisar (just nu) täckes-service ingår nog. ( hon gör ju det man ber om ) komme rinte ihåg...men bra stall e det och det finns lediga boxplatser!
 
Stallplats?(vad ingår?)
1800:-/mån, betalar endast 950:-, jobbar i stallet 1 gång i månaden, en hel helg. Ingår: Hö, havre, mineraler, kalk, torv(hur mycket som helst), in/utsläpp, alla fodringar på veckodagar.

Hö? Ingår i stallhyran :banana:

Spån/halm/torv? Ingår i stallhyran :banana:

Foder? Betfor, vetekli, foderjäst, vitlök varannan månad för ca 500:-

Hovslagare?
450:- för hel skoning, gratis vid tappskor. :bow:

Var bor du?
Strömstad som ligger i Bohuslän.

Kram Favina :bump:
 
Under vintern står pollen i ett stall där dom tar 2400:-. Då ingår viss mängd: havre, betfor, korn, hö, halm och spån. Man får även saltsten. Stallägaren tar hand om alla fordringar och in- och utsläpp på vardagarna och på helgerna får man välja fodring själv. Man ska ta en fodring/helg men vill man kan man ta flera fodringar en helg och sen vara ledig nästa.
Såklart får man daglig utevistelse. Dom har även ridvolt, ridvägar och "hopphage".

Hovslagaren betalar vi 450kr för om han tar det vitt. Tar han det svart får vi det billigare. Ibland orkar han inte växla till jämna pengar så då får vi tillbaka lite mer. :smirk:
 
Vad betalar du för:

*Stallplats?(vad ingår?) 1100 kallhyra (spån ingår samt tillgång till ridbanan.)

*Hö? 2 kr/kg. Hon äter ca 12 kg om dan.

*Spån/halm/torv? ingår

*Foder? kraftfoder antar jag att du menar då? isf ca 350 kr/månad

*Hovslagare? 600-700 var 6:e vecka ungefär.

Var bor du? Dalarna, Falun
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 755
Senast: ameo
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 343
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 804
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp