Vad betyder detta beteende?

Jillybean

Trådstartare
Var valp ar nu tva manader gammal. Var andra hund, en 3-arig tik, har borjat leka med honom eftersom han nu kan kuta runt ratt sa bra. De jagar varandra, hoppar fran sida till sida en stund och jagar sedan lite mera. Jag har lagt marke till ett beteende hos tiken som jag undrar lite over. Mitt i leken lagger hon sig ibland pa mage och borjar morra at valpen. Samtidigt sa viftar hon pa svansen, oronen ligger framat och hon reser inte ragg sa det verkar inte vara nagot tecken pa aggression. Detta vara kanske 30 sekunder och sedan ar leken i full gang igen. Varfor gor hon sa?
 
Sv: Vad betyder detta beteende?

Hon inbjuder till lek. Kan inte förklara bättre än så, men det kan säkert någon annan. :)
Pitchi
 
Sv: Vad betyder detta beteende?

Alla morr är inte morr, om du förstår vad jag menar. Känner flera hundar som "pratar" så att folk som inte känner dem tror att de är arga... Kanske denna tik är en snackare?
 
Sv: Vad betyder detta beteende?

Min hund ( äldre) gör likadant när han leker.

Snackar som sjutton, vissa tror att han är arg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: Tonto
·
Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 254
Senast: Huggorm
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: hastflicka
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp