Bukefalos 28 år!

Vad betyder detta?

åke

Trådstartare
Lägger en tråd åt en annan bukebrukare. Hon får ett felmeddelande på datorn nu i kväll när hon startar den. Det lyder.

non -system disk or disk error


replace and strike any key when ready

vad betyder det? Vad gör man åt det? Den fungerade innan idag, innan två små busar var på och lekte med den.
 
Sv: Vad betyder detta?

Det betyder att den hårddisk, cd-skiva eller diskett man försöker starta från inte har ett OS installerat.
 
Sv: Vad betyder detta?

Ja, det är lite svårare att svara på. Steg 1 är att kolla så det inte sitter några cd-skivor eller disketter i datorn. Steg 2 är att kolla i BIOS att allt är rätt inställt för att starta från rätt hårddisk om det finns mer än en. Steg 3 är att utgå från att det blivit något fel med Windows-installationen och installera om Windows. Samt hoppas på att allt annat är kvar.
 
Sv: Vad betyder detta?

Ja, det är lite svårare att svara på. Steg 1 är att kolla så det inte sitter några cd-skivor eller disketter i datorn. Steg 2 är att kolla i BIOS att allt är rätt inställt för att starta från rätt hårddisk om det finns mer än en. Steg 3 är att utgå från att det blivit något fel med Windows-installationen och installera om Windows. Samt hoppas på att allt annat är kvar.

:bow::bow::bow::bow::bow::bow::bow: Hon fick igång den. Det satt en trasig diskett i. Snabla ungar.....:love:
 
Sv: Vad betyder detta?

(((TACK))):love:

Det var mina busisar som hade varit lite data-hackers tidigare ikväll!
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
3 958
Senast: Queen
·
Övr. Hund Det känns bara så himla hopplöst! Jag grubblar hela tiden på vår lilla vovve och allt som inte fungerar mellan oss, och det gör mig så...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 350
Senast: Aliide
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 792
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp