Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Har som vanligt inte följt ett recept, men snott huvuddragen i smaksättningen från ett.
Soppa på mest rödbetor och mindre av palsternackor.
Med vitlök, ingefära, chili, lime och creme fraiche.
Gott.
 
Vi har ätit hamburgare och pannkakor till lunch. Ngt märklig kombo, men jag hade redan gjort pannkakssmet när min man ringde och sa att han skulle komma hem redan till lunch, så vi fick improvisera lite för att maten skulle räcka.

- Lidls Next Level burgare. Ketchup, sallad, gurka och rabarberchutney.
- Pannkakor med dinkelmjöl, mandelsmör och proteinpulver i degen (samt aquafaba och havremjölk). Jag försöker boosta proteinet lite hos mina barn... Äppelmos och kanelsocker.
 
Här ska det bli jävligt gotts recept på vegetarisk boeuf bourguignon. Älskar mustiga höstgrytor som får koka länge!
Har ett bra rödvin i vinkylen som vara väntat på att få åka ner i en gryta.
Som protein blir det skurna quornfiléer då jag tycker de blir saftigast och mörast av alla köttersättningsprodukter i en gryta.
 
Här ska det bli jävligt gotts recept på vegetarisk boeuf bourguignon. Älskar mustiga höstgrytor som får koka länge!
Har ett bra rödvin i vinkylen som vara väntat på att få åka ner i en gryta.
Som protein blir det skurna quornfiléer då jag tycker de blir saftigast och mörast av alla köttersättningsprodukter i en gryta.

Tycker också quorn funkar bäst! Hade dock önskat att det var veganskt.
 
Inte lagat själv, men blivit bjuden på zucchinibiffar med dill och fetaost och grönsaksris med grönkål och morot :love:

2BDA22F1-8C1B-4247-B5D4-A800C23B072B.md.jpg


Och min frukost/lunch idag som råkade vara vegetarisk. Typ det godaste som finns!

2C62B710-D00E-4A21-B8D3-E3A579F6C114.md.jpg
 
Här ska det bli jävligt gotts recept på vegetarisk boeuf bourguignon. Älskar mustiga höstgrytor som får koka länge!
Har ett bra rödvin i vinkylen som vara väntat på att få åka ner i en gryta.
Som protein blir det skurna quornfiléer då jag tycker de blir saftigast och mörast av alla köttersättningsprodukter i en gryta.
Hur blev grytan? Jag är själv sugen på att göra den :)
 
Här ska det bli jävligt gotts recept på vegetarisk boeuf bourguignon. Älskar mustiga höstgrytor som får koka länge!
Har ett bra rödvin i vinkylen som vara väntat på att få åka ner i en gryta.
Som protein blir det skurna quornfiléer då jag tycker de blir saftigast och mörast av alla köttersättningsprodukter i en gryta.
Jag gjorde just en sådan! Där köttet var ersatt med rödbetor och därmed vegansk! Gott! Körde i crockpoten....
 
Vi gjorde en jättegod chili sin carne idag och åt med ris till lunch. På kvällen blev det smoothie (banan, dadlar, proteinpulver, stjälkselleri, spenat, mango, kokosmjölk, ingefära och apelsinjuice) och quesadillas typ.
 
Currygryta med potatis, blomkål och linser från Portioner under tian! Över förväntan :)(tillsatte i-mat extra).
8882BF95-B2D7-441D-9841-5F5294DC3DAC.jpeg
 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 371
· Visningar
45 196
Senast: Wille
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 117
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 797
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp