Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Testade Anammas ost-och-skink-vegopaj idag (ja, denna veckan har det inte varit mycket ork till matlagning tyvärr) och den var förvånansvärt god. Tyvärr kollade jag inte på ingredienslistan förrän jag ätit den, och då visade den sig innehålla en del grejer jag inte tål så bra, så det blir nog bara den här gången tyvärr.
 
Testade Anammas ost-och-skink-vegopaj idag (ja, denna veckan har det inte varit mycket ork till matlagning tyvärr) och den var förvånansvärt god. Tyvärr kollade jag inte på ingredienslistan förrän jag ätit den, och då visade den sig innehålla en del grejer jag inte tål så bra, så det blir nog bara den här gången tyvärr.

Spännande den har inte jag sett, finns den i frysdisken?
 
Testade Anammas ost-och-skink-vegopaj idag (ja, denna veckan har det inte varit mycket ork till matlagning tyvärr) och den var förvånansvärt god. Tyvärr kollade jag inte på ingredienslistan förrän jag ätit den, och då visade den sig innehålla en del grejer jag inte tål så bra, så det blir nog bara den här gången tyvärr.
Att du hittat den?! Alltså menar eftersom utbudet hos dig verkar så dåligt 😅. Jag har kollat de tre butiker som finns i min by och grannbyn men nä, ingen av nyheterna finns. Är orimligt pepp på den pajen och vegopirogen.

Trist att du inte tålde den.
 
Spännande den har inte jag sett, finns den i frysdisken?
Japp
Att du hittat den?! Alltså menar eftersom utbudet hos dig verkar så dåligt 😅. Jag har kollat de tre butiker som finns i min by och grannbyn men nä, ingen av nyheterna finns. Är orimligt pepp på den pajen och vegopirogen.

Trist att du inte tålde den.
Alltså jag är lika förvånad som du! Hade inte ens letat i frysdisken normalt sett eftersom det ändå inte finns något, men nu skulle jag ha glass och där var en hylla med deras frysmat helt plötsligt! Verkligen positivt överraskad alltså! :D
 
Testade Anammas ost-och-skink-vegopaj idag (ja, denna veckan har det inte varit mycket ork till matlagning tyvärr) och den var förvånansvärt god. Tyvärr kollade jag inte på ingredienslistan förrän jag ätit den, och då visade den sig innehålla en del grejer jag inte tål så bra, så det blir nog bara den här gången tyvärr.
Så sugen på att testa den! Måste kika i affären imorgon.
Vegopirogen var tydligen lite väl blek och fyllningen mer som tomatsås enligt sambon. Lät inte jättelockande.
Sugen på att testa deras kebabpizza också 😊
 
Testade en av Garants nya veganska tortellinisorter, pumpa och salvia. Fyllningen var väl sådär, pumpa är inte riktigt min grej, nästa gång kör jag på tomat/basilikasmaken, den var jättegod!
mat3.jpg
 
Gjorde en variant av proteinpannkaka idag, orkade inte med annat. Men blandade 50/50 proteinpulver och maizenamjöl istället för mjöl, tog mer ägg och endast en dl mjölk samt citronskal och blåbär i. Gott! Mycket nyttigare för mig och enkelt!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 961
Senast: Cattis_E
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 616
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201
Mat Jag är allätare (eller kanske inte riktigt men tror ni förstår vad jag menar) men vill byta ut animaliskt protein i den mån det går utan...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 906
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp