Bukefalos 28 år!

Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Tabbouleh med sesamfalafel och rostad morotsröra (och rostade körsbärstomater som inte alls passade till). Jättegott - trots att jag inte brukar gilla tabbouleh så mycket och just libanesiska smaker inte riktigt är min grej och att jag har förätit mig på falafel 😂
 
Alltså, gott folk, jag har kommit för att frälsa er! Idag gjorde jag en vietnamesisk(-inspirerad?) risnudelsallad som blev så himla god 🥰
Risnudlar, jordnötter, mynta, mango, tofu, dressing med chili, lime och vitlök OCH det bästa av allt: en himmelsk, himmelsk topping av krispig bananschalottenlök.

För det sista tager man en sådan lök, skivar i tunna tunna ringar, blandar med en msk majsstärkelse, och steker i massor med neutral olja tills den är gyllene. Frälsningen gäller alltså framför allt den här biten, rekommenderar verkligen.
 
Detta var asgott, även om det ser ut som att Grinchen spytt 😆 avokado/spenatpasta!
20221217_184009-01.jpeg
 
Vad är det gör recept? 🙂

Tyvärr inte veganskt, hade visst raderat receptet, men kör alltid på frihand:

X antal quornfileer (hade kanske 7 stycken nu) skär i kuber, marinera i soja, ingefära, vitlök, chili och timjan som du mixat ihop, gärna över natten.
Salladslök
Rödlök
Paprika
2 burkar creme bonjour kantarell
Grädde (jag tar havregrädde)
2 grönsaksbuljongtärningar
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 653
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 299
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 596
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 862
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp