Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Middag på tre ingredienser (plus selleri) och fem minuter. Sånt man kan lyxa till med när man är ensam hemma:)

65BA70B7-0BB6-4B97-9189-926A34FAB310.jpeg
 
Pasta Carbonara med chipotlemarinerad ostronskivling och bladpersilja. Matkasse-rätt. Helt okej, men inget överväldigande och kanske inte särskilt carbonarigt heller 😂
 
Tortelloni (ricotta och basilika tror jag) upphittad i frysen, med gröna ärtor och olika hemodlade sorter av vax-, skärvax, purpurstörböna, rosenböna, och "Pinsesseböna" från i somras från frysen. Skulle ha gjort sås på havregrädde med basilika, muskot och b-jäst, men grädden luktade skumt så slungade runt allt i smör (ja, eller mjölkfritt smörgåsmargarin) istället och blandade ner basilika och b-jäst och strödde sen välstekt, stimlad tofu (örtmarinerad kanske) över. Blev gott! :d
 
Inne i en Huelperiod. Inte så mycket inspiration till något alls. Känner att inga bra råvaror är i säsong riktigt, men jag har nog bara dåligt utbud i butiken eller något.
 
Inne i en Huelperiod. Inte så mycket inspiration till något alls. Känner att inga bra råvaror är i säsong riktigt, men jag har nog bara dåligt utbud i butiken eller något.
Kör du Huel-måltider eller drycker? Testade dryckerna och tyckte de var sådär. Vanilj lite bättre än choklad.
 
Kör du Huel-måltider eller drycker? Testade dryckerna och tyckte de var sådär. Vanilj lite bättre än choklad.
Nä kör de varma måltiderna. Har testat drycken men gillade inte hur artificiell smak det är, plus nice med varm soppa på vintern i alla fall. På sommaren äter jag inte så mycket Huel alls, finns ju frukt och så då :)
 
Ikväll blev (det tog mig fyra försök att skriva "blev":banghead:) det pasta med pesto på rostade pinjenötter och grillad paprika, med citronmarinerade vita bönor, vitlöksstekt zucchini och ruccola. Väldigt gott. Kändes nästan lite grekiskt. Äter sällan så god mat som i Grekland (bara man kommer bort från turistställena) så det är ett högt betyg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 932
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 725
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp