Vad får denna ras dej att tänka på?

KopparbergsEmme

Trådstartare
Vad kopplar du ihop vissa raser med?

Själv kan jag inte låta bli att tänka på byracka när jag ser en strävhårig hund med lite länge päls, typ denna:

g68.jpg


Och när jag ser dessa:

images


Blir jag genast att tänka på gamla western !
 
Sv: Vad får denna ras dej att tänka på?

Den första hunden är typisk en sådan hund som (berger?) får mig att tänka på amerikanska komedier, där har de alltid strävhåriga små rackare som kan typ hundra trick och alltid ser så charmiga ut.
 
Sv: Vad får denna ras dej att tänka på?

Hm.. Knepigt. Jag brukar inte koppla ihop hundar med någonting annat än rasnamnet och eventuella tidigare erfarenheter av rasen.
Däremot tappar jag huvudet totalt om jag ser en vinthund :angel: Då blir det att jag högt ropar "ÅH EN *** (vad det nu är för vinthundsras jag ser)" och så slutar det med att man står och pratar i tusen år om allt och inget, byter tel nr med ägaren och hoppas att man träffas igen :p
 
Sv: Vad får denna ras dej att tänka på?

Äsch kom igen nått hund-koppla-med-det måste du ju ha :angel: Turbo kanske? många tänker på lydiga hundar när de ser BC tex, även om det nu inte är så lustigt :)
 
Sv: Vad får denna ras dej att tänka på?

När jag ser BC så börjar jag tänka på Piteå :angel: Eller rättare sagt en skola jag gick på i Piteå förut. Det fanns mängder av BC där.
Jag måste fundera lite på det här :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 147
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 749
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 530
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp