Bukefalos 28 år!

Vad för klänning passar min kroppstyp?

Tror det var kring nyår som vi diskuterade klänningar för det var någon som hette något i stil med skater dress och som var cool på ryggen men som du inte visste vilken färg du skulle ha och om den skulle vara för kort. Tror jag iaf :)

Och ja alltså, jag tänker att du är en sådan person som verkligen kan bära upp coola och annorlunda ryggar på klänningar! Och om ryggen är lite annorlunda så kanske det känns mer uppklätt även om framsidan är rätt enkel :) Dessutom inbillar jag mig att lufthål på ryggen är bra i sommarvärmen ;)

Men oavsett vad du väljer för klänning kommer du vara så himla fin!
Just ja! Den var SUPERFIN den klänningen och ryggen var helt rubbat cool på den! Gillade den jättemycket men den var alldeles alldeles för kort för mig och när jag beställde en större storlek var den ändå lika kort, men större runt om :(. Så jag skickade tillbaka, känner mig inte bekväm i att nästan visa rumpan hela tiden. Men ÅH så jag gillade den klänningen i övrigt!

Och tack, vilken fin komplimang! Jag tänker precis som du - framsidan kan vara enkel om ryggen är cool och yes - lufthål i ryggen är GRYMT BRA i värmen :D :)
 
Åh, nu måste du ju visa! :D
+ @Asko

Här är den:

image1xl.jpg



image3xl.jpg



image2xl.jpg



Typ exakt som jag skulle vilja att min brudklänning ska se ut! Haha synd att det inte blir nåt bröllop än på ett par år :p
 
Vad fin klänningen var! :love: förstår att du gillar den tokmycket! Den hade varit sanslöst fin på dig! Så äh, du kan ju köpa den nu och låta den vila tills det är dags för bröllop ;)

Och vad trist att den inte vad bra även i en större storlek utan fortfarande lika kort :( För den var verkligen cool! :)
 
Behöver du glasögon, Niffe? Du HAR midja. Den framträder klart tex när du har den blommiga klänningen. Jag tycker att du kan ha den, utan tvekan. Om den inte blivit urtvättad eller nåt.

Jag har varit på ett par bröllop i Spanien, och folk hade väldigt olika kläder på sig. Dvs damerna, allt från jeans till otroliga kreationer. Herrarna hade svart kostym, utom min partner som hade röd kavaj och var helt omsvärmad av damer i alla åldrar. :)

Om det är i kyrkan kan du ju skyla dig med en sjal, om ryggen är bar, som du sen tar av dig till festen. Katolska kyrkan är ju strängare på den punkten.
 
@niphredil Liknar inte den ryggen på en annan klänning du visade tidigare?
Yes, det är samma modell men en längre variant. Samma designer :).

Vad fin klänningen var! :love: förstår att du gillar den tokmycket! Den hade varit sanslöst fin på dig! Så äh, du kan ju köpa den nu och låta den vila tills det är dags för bröllop ;)

Och vad trist att den inte vad bra även i en större storlek utan fortfarande lika kort :( För den var verkligen cool! :)
Åh vad du är snäll! :) Hade varit fint om jag kunnat köpa den nu men jag får helt enkelt hoppas att jag hittar nåt lika perfekt när det är dags.

Ja, sjukt synd. Hade älskat den klänningen av hela mitt hjärta om den hade passat.

Riktigt läcker klänning som skulle passa dig perfekt, och med ett matchande diadem och frisyr skulle du verkligen slå världen med häpnad.
Tack! Vad snällt sagt.

Behöver du glasögon, Niffe? Du HAR midja. Den framträder klart tex när du har den blommiga klänningen. Jag tycker att du kan ha den, utan tvekan. Om den inte blivit urtvättad eller nåt.

Jag har varit på ett par bröllop i Spanien, och folk hade väldigt olika kläder på sig. Dvs damerna, allt från jeans till otroliga kreationer. Herrarna hade svart kostym, utom min partner som hade röd kavaj och var helt omsvärmad av damer i alla åldrar. :)

Om det är i kyrkan kan du ju skyla dig med en sjal, om ryggen är bar, som du sen tar av dig till festen. Katolska kyrkan är ju strängare på den punkten.
Då kör jag nog på den blommiga på ett av bröllopen om det inte blir för varmt :). Och du har nog rätt om kläderna - sambon sa något liknande, dvs att det är väldigt avslappnat men att jag bör ha sjal i kyrkan. Dessutom sa han att den fina klänningen jag ville ha, med väldigt bar rygg, som var slutsåld var alldeles alldeles för vit för att jag skulle kunna ha den. Så jag ska försöka hitta typ vad som helst som inte är för vitt och så helt enkelt ha en sjal med mig.

Eftersom jag sitter på tåget och har alldeles för lite att göra har jag också letat fram lite klänningar :p

Jag har inte kikat på alla länkar som har lagts upp så jag hoppas att jag inte upprepar någonannans förslag.

http://m.hm.com/se/product/30372?article=30372-A#mediaType=FASHION_FRONT

http://m.ellos.se/ellos-collection/...141ll&Nao=61&selArt=365026&pID=428640&page=35

http://m.ellos.se/twist-tango/twist...41ll&Nao=545&selArt=365083&pID=428893&page=27
Du upprepar inga förslag :). Tack för tipsen!

Åh vart är den ifrån? :love:
Visst är den?! Denna finns på Asos men även på deras egna hemsida. Designern heter Jarlo och modellen Siobhan och den finns i både kort och lång version :).
 
@niphredil Aah. Ja den är helt gudomlig! Ja måste nästan köpa den!
My thoughts exactly!

Fan att jag inte kan hitta något endaste sätt att motivera det på för mig själv... 112€ känns som mycket pengar för en klänning man egentligen inte måste ha. Eller ja måste och måste men du vet vad jag menar!
 
@niphredil Min erfarenhet är att spanjorer är lite stolta över sin avslappnade stil. (Kanske jämfört med fransmännen.) Man verkar inte vinna så mycket sociala poäng på överdriven elegans.

Man ger inte bröllopspresenter. Det kanske gör att du har råd med den där dyra klänningen? ;)
 
@Petruska Åh min erfarenhet är precis tvärtom - det är uppklätt, jämt och helt tiden. Däremot känns det väldigt förlåtande gentemot dem som inte är det, det är helt okej det med liksom.

Angående bröllopspresenter så antar jag att det i sådana fall varierar. Vi ska på två bröllop i sommar och förväntas köpa presenter i båda fallen.
 
Okej! Vi har haft present med oss närmast som ett exotiskt svenskt inslag. :) Intressant att det varierar, det har varit hundra gäster på de bröllop jag har varit på, men bara svenskarna har med sig present. Undrar hur man kan veta vad som gäller då?
 
Okej! Vi har haft present med oss närmast som ett exotiskt svenskt inslag. :) Intressant att det varierar, det har varit hundra gäster på de bröllop jag har varit på, men bara svenskarna har med sig present. Undrar hur man kan veta vad som gäller då?
Inte lätt alltså! I det här fallet går vi ihop med flera vänner för bröllop nr 1 och min sambo har överhuvudtaget inte antytt att det skulle vara ett alternativ att INTE ta med sig något. För bröllop nr 2 går vi ihop med hans föräldrar så även där har det hela tiden varit självklart att vi ska köpa nåt. Och det verkar som att i bägge fallen förväntas något rätt dyrt.

Men det var ju synd att det argumentet för din klänning inte funkar.
Ja, otroligt synd. Kanske borde gå på nån annans bröllop istället? Där man inte ger presenter liksom.
 
@niphredil

Nu har jag absolut ingen aning om vad folk länkat tidigare i tråden, men här får du lite från mig (det var fan svårt att hitta fina klänningar just nu som inte är vita, de flesta ser ju ut som nattlinnen eller tält på bilderna, eller så är de typ rump-korta.)

image1xl.jpg

(LÄNK)

image1xl.jpg

(LÄNK)

image1xxl.jpg

(LÄNK)

image1xl.jpg

(LÄNK)

Du får hojta om jag är någorlunda rätt ute eller om jag är helt ute och cyklar :D Sållade aktivt bort alla väldigt ljusa och alla beige/creme-färgade klänningar och gick all in på färgglatt, kanske bör tilläggas.
 

Liknande trådar

Äldre Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
18 360
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp