Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

solan64

Trådstartare
Jag närmar mig med stormsteg min 50-årsdag och folk börjar fråga hur stor fest jag ska ha... Hade tämligen stora fester både när jag fyllde 30 och 40, men är inte säker på hur jag känner nu... Hur har ni gjort? Vilka alternativ har man?!
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

När jag fyllde 30 "firade" jag ensam med mina katter och en bakelse från Konsum.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag tänker åka bort, ensam eller med särbon om han har tid. Ungarna (17 och 19 år) har nog ingen lust att åka bort med mig misstänker jag. Fast jag tror att det bara blir en tur över dagen. Har ingen lust att fira, har aldrig haft nåt stort kalas.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag uppfyllde en liten "dröm" när jag fyllde 40. Så istället för fest (jag är ingen festordnande person) tog jag med sonen och for iväg på resa för att träffa kameler och pröva på kamelridning.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag slog ihop min 30-årsdag med pappas 60-årsdag och så hade vi 90-årskalas med tillhörande maskerad i ett stort växthus bakom Fjärilshuset, och sedan avslutade vi allt med att gå en nattvandring inne i Fjärilshuset!
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag närmar mig med stormsteg min 50-årsdag och folk börjar fråga hur stor fest jag ska ha... Hade tämligen stora fester både när jag fyllde 30 och 40, men är inte säker på hur jag känner nu... Hur har ni gjort? Vilka alternativ har man?!

Men kära nån, hur ska vi kunna veta vad du har för alternativ? Hade jag haft alternativet att fira mina jämna födelsedagar med pompa och ståt hade jag kanske gjort det. Vad man har för alternativ måste ju bero på din egen situation, inte på några givna regler.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

30 & 40 firades men 50 kändes bara bottentrist så
det blev inget firande, åkte bort.
:D
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Självklart beror det på min egna situation! Jag tänkte väl mer på vilka alternativ som fanns, inte på givna regler. Kanske skulle jag uttryckt mig bättre! Jag vill ju på något sätt fira min dag, men vet inte riktigt hur, om jag nu inte ställer till en traditionell fest.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag har bara hunnit med en större jämn födelsedag, 30 år och då valde vi att åka till Grekland och ha det skönt med familjen.
Men innan min 30 års dag så hade vi året innan firat maken med stor fest här hemma. Helgrillad gris och massor av släkt och vänner.
På våren hade jag även hjälp mamma med hennes 60 års fest, där hade vi kallskuret och drop in. Och efter min födelsedag hade vi mammas disputation på hösten, där jag hjälpte till med mingel och fest och var toastmaster. Och på vintern fyllde svärmor 80 år med stor fest hemma som jag och svägerskan fixade det mesta till.
Så i mitt fall var det otroligt skönt att bara åka bort och inte behöva planera något!

Om 4 år fyller jag 40 och då vill jag i dags läget ha en stor fest, maken som fyller 50 lutar mer åt att åka bort på sin födelsedag. ;)
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

kl
Sist jag fyllde jämnt jobbade jag. Mina arbetskamrater hade fixat väldigt god middag.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

När jag fyllde 40 hade jag precis tagit min examen och slog ihop dessa båda anledningar till att fira. Hade en stor fest och det var jättekul. När tankarna dyker upp gällande nästa jämna födelsedag (4 år kvar) så känns festalternativet helt ointressant. Jag vill göra en resa, något coolt, annorlunda och häftigt! Jag vet dock inte vart jag vill resa ännu, vilken tur att jag älskar att planera och fundera på resor :D
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

*KL*
Både 30- och 40-årsfirande har skett med hyfsat stor fest i hemmet - som råkar vara rikligt dimensionerat och fungerar fint både för kalaset och månghövdad övernattning. Det är ett tag kvar till 50-jubileum och det kan nog hända att jag vill försöka hitta på något extra då... kanske en litet speciell resa. En drömresa om det finns budget är att hyra sjöflygplan och semestra tvärs över Kanada från New Foundland till Alaska, campa på sjöstränder och fiska. En annan drömresa är att besöka Reno air race eller STOL-flygtävlingen i Valdez i Alaska. Men det utesluter förhoppningsvis inte en rejäl fest hemma (eller i bygdegården alldeles här bredvid), jag gillar att hitta anledningar att ha kalas och träffa vänner. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag firade 50 års dagen med en extra varmkorv på macken och en öl på kvällen efter jag parkerat för natten, och klarade mig från förskräckelsen med 4 grattis från utländska vännerna på FB.

Inget stort ståhej precis som jag vill ha det :)
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

30 firades inte alls...
40 hade jag en tjejmiddag, rejäl utmaning då jag samlade en brokig skara (ca 10 st) och lagade mat som skulle passa såväl vegetarian som gluten/laktos/soja- allergiker:D Riktigt kul!!!

50 har jag en dröm om en gårdsfest med helstekt gris, fast har inte så stort umgänge längre...
No big deal för min del, blir som det blir;)
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

När jag fyllde 30 åkte jag, maken och sonen till San Francisco. Helt perfekt.:)
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

En drömresa om det finns budget är att hyra sjöflygplan och semestra tvärs över Kanada från New Foundland till Alaska, campa på sjöstränder och fiska.
En resa helt i min smak! Vi semestrade i Kanada i somras, vill gärna ser mer av detta fantastiska (och stora) land.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag har ett drygt år kvar till 50 och som det känns nu, skulle en middag med min partner och en vän/släkting vara en perfekt tillställning. Möjligen skulle även våra vuxna barn få delta.

Jag har egentligen bara ordnat en riktigt stor fest i mitt liv, då jag disputerade, och jag tycker att det räcker bra. Jag umgås hellre med mina vänner på lite närmare sätt än på stora tillställningar. Jag är också hellre i relativt centrum på en tillställning med 4-10 personer, ungefär, än på fester med 30-100 personer.

Kanske kostar jag på att tex bjuda partner plus vän/släkting plus sammanlagt 4 vuxna barn till Köpenhamn eller Skagen över en helg, eller något sådant.

Jag fäster inte så stor vikt vid födelsedagar (utom barns).
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 611
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 047
Senast: lil-sis
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 220
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp