Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

30 firades inte alls...

50 har jag en dröm om en gårdsfest med helstekt gris, fast har inte så stort umgänge längre...

Precis vad jag och min man hade :)

Tält, the Hay Bar i höladan, med drinkar som hade namn efetr alla gårdens djur :) Populärast var "Mördarsnigeln" en lakritsshot :d

Vi var ca 100 pers, och visst kostade det skjortan, men jäklar vad kul vi hade!

Men nu är det nog slutfirat, när vi fyller 60 gör vi förmodligen som många i den åldern, tar med barn och eventuella barnbarn på nån trevlig resa. Kanske stuga i fjällen, Mallorca eller nåt annat lagom ;) Beror på ekonomin när den dan kommer...
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag firade nyss med en resa, och ska ha en enklare middag/tårtkalas för de närmsta.
Min resa var inget speciellt, familjen åkte till Grand Canaria och på födelsedagen åt vi lite bättre mat (och mannen överraskade med champagne- och jordgubbsfrukost på sängen). Om dottern varit lite större så hade det nog blivit en mer exotisk resa, vi blev rekomderade Costa Rica och det lät perfekt.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Jag hade stor fest vid 30 som jag och sambon ordnade ihop, vid 40 (förra året) öppet hus hemma och sedan fest på kvällen följt av kidnappning och en kompisordnad fest veckan efter. En resa hade känts rätt trevligt vid 50!
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Självklart beror det på min egna situation! Jag tänkte väl mer på vilka alternativ som fanns, inte på givna regler. Kanske skulle jag uttryckt mig bättre! Jag vill ju på något sätt fira min dag, men vet inte riktigt hur, om jag nu inte ställer till en traditionell fest.

Hur jag gjorde:
30 firade jag inte alls
40 firade jag i ensamhet med min hund på ett vandrarhem
50 reste jag utomlands med maken (men ordnade en fixarfest några månader senare med folk jag gillar att träffa)
Som du ser blir det bättre och bättre så nästa gång jag fyller jämnt kanske kanske det blir fest.

Några förslag på hur man kan fira:
fest med inbjudna gäster - allt från enkelt till hur påkostat som helst
"öppet hus" då vem som vill är välkommen
middag på lokal (bjud eller låt dig bjudas)
rym fältet och fira på annan ort
rym fältet och ge sjutton att fira
annonsera att du är bortrest, dra ned persiennerna och ta en heldag med din favvo TV-serie
realisera en dröm
Bjud på fest, önska dig rese-presentkort och res efteråt
Önska dig att folk istället för presenter skänker en slant till något välgörande ändamål

Hur du än väljer att göra tycker jag det är viktigt att ge ärliga besked. Säg inte "uppvaktning undanbedes" om du tänker bli sur för att folk inte uppvaktar. Säg inte "presenter undanbedes" om du blir besviken när du inte får paket.

Hoppas din dag blir bra!
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Budgeten är inte jättestor.... Har inte satt mig och räknat på kronan vad jag kan lägga ut. Men det handlar inte om resor till andra sidan jorden direkt!
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Tack för alla förslag och inlägg om egna erfarenheter! Nu har jag lite att fundera över! Det känns som om jag har lite mer i "kartoteket"!
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

När jag fyllde 50 hade vi grillparty och sedan var det jänkiebilsåkning på den årliga cruisingen i vår stad.

Alldeles perfekt i min mening.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

När jag fyllde 50 hade vi grillparty och sedan var det jänkiebilsåkning på den årliga cruisingen i vår stad.

Alldeles perfekt i min mening.

Don efter person, minsann! :)

Plötsligt får jag en vision av att fira min femtiårsdag med en dressyrträning med alla kompisarna och sedan massa goda kakor och bullar och kaffe på läktaren medan vi tittar på varandras träning. :D

(Synd att så många av mina bästa vänner inte rider.)
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

Ja, jag anser ju att det är "födelsedagsbarnet" som ska bli nöjd ;)

Fast jag hade egentligen tre kalas, är ju så när inte alla kan samtidigt.
 
Sv: Vad gjorde ni när ni fyllde jämnt?

20 kompisar hemma, 30 middag hos pappa som var sjuk men fyllde 70 år samma år
Så nu när jag blir 40 om 2 år vettefan.
Blir nog en god middag med drinkar bara
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 611
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 047
Senast: lil-sis
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 220
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp