Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kompisen skötte sitt uppdrag utmärkt och sen har vi ätit och babblat lite. Maten blev diverse småplock, ost, kex, mjukt bröd lite frukt osv.
När hon var hemma så ringde hon och var sur som ett bi så jag trodde stackarn hade ryggskott eller nåt :nailbiting: men tydligen var det inte populärt att jag smugglat ner ett presentkort bland hennes saker.
Jag räddade det med att tur att det inte var till en blomsteraffär för då hade jag haft bäst nytta av det själv :p
 
Hm... du har nog rätt. Det låter väldigt klokt när du skriver sådär... Chefen verkar dessutom vara en mycket bra chef på alla sätt och vis. Det lär inte heller vara första gången som det blir lite tokigt på jobbet. Senast i måndags hade vi morgonmöte där det diskuterades mycket kring hur vi ska göra för att faktiskt underlätta för varandra på jobbet. Det kändes bra.

Jag är själv chef ibland ;) :D

Edit: Alla klantar till det ibland, även chefer. En bra chef har koll på när någon börjar ta genvägar (det är lätt hänt för alla, inkl jag själv) och tar ett litet snack med personen i fråga eller allmänt i gruppen (typ "Hörrni, jag vet att det är tungt och trögt just nu men vi måste vara noggranna så vi levererar det vi ska").
 
Senast ändrad:
Åh fy. 4 meter låter vidrigt. Jag har 300 meter fågelvägen och det är delvis skog mellan. Innan jag flyttade hit trodde jag faktiskt inte att det skulle höras så mycket från vägen.
Jag har stora vägen tre km bort. men ligger vinden rätt så hör jag trafiken.
 
Jag sitter och funderar pa allt jag maste gora i morgon. Mina hundar ska fa en ordentlig traning i morgon och de behover verkligen spara ocksa. Den lilla jag har inne for traning far vanta tills i morgon kvall efter morgonens traningspass innan hon far en ordentlig genomkorare.
I dag var hon helt bedarande duktig. Vi var inne pa en "farm store" som har kycklingar och ankungar i stora kar ... Vid varje "leave it" fran mig tog hon ogonkontakt och komplett glomde bort att fundera over om de sma inte luktade gott nog att forsoka klattra ner till. Inte ett morr eller forsok att rusa fram till en enda person eller annan hund. Hon ar helt suveran nu :love: och jag kommer att sakna henne nar familjen hamtar hem henne igen.
 
Dags att starta dagen då. Skicka barnen till skolan och sen tror jag att jag och mini går ut i trädgården och putsar lite :) Om vi orkar :angel:
 
Sitter på jobbet och förbannar pollen, med emfas.
Den dyra Livostin-nässprayen gör marginell nytta, nu har jag kört ole-dole-doff mellan Clarityn/Vialerg/Kestine och landat på Clarityn. Får ge det några dagar och se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 747
Senast: tuaphua
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Svar
1 310
· Visningar
133 672
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp