Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får se om jag får mitt paket i dag nu då! Det är ju så dumt att om man vet att man inte kommer kunna vara hemma att man kan ändra så det kommer till utlämningsställe direkt. Nä istället måste dom försöka leverera och sen kan man ändra. Snacka om tidsödande för både dom och kunden.
 
Jag är "ledig"! Måste vara tillgänglig om något händer men har inga jobb i kalendern. Gott!
Jag brände mig rejält igår. Dumt att jobba ute i solen med linne när man är en blekfis. Får kolla in möjligheterna till att jobba i tunn vit blus eller nåt. Vill inte få bonnabränna av t-shirten.
 
Nu blev det plötsligt så pass svalt ute att jag stängde ett av vädringsfönsterna. Katten har gått och lagt sig i vardagsrummet där det är varmare efter idoga försök att förklara varför det är nödvändigt med ännu mer torrisar.

Jag önskar bara att kattslav var lika hård mot sig själv som mot katten vad gäller mat och diet. :meh:
Det där sista - AMEN! Det är så mycket lättare att vara hård mot djuren än mot sig själv :D
 
Jag har en cavalier nu. Hade gärna valt samma ras igen men min är ett måndagsexemplar som så många andra inom rasen så jag kikar på annat. Vill ha en sundare ras.
Åh om jag hade skaffat hund så är det just cavalier som jag så gärna velat ha, de hade passat mig perfekt! :love: Men som du säger så är de alldeles för sjuka :cry:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Har sovit riktigt dåligt i natt men jobbar bara halvdag idag så det ska nog gå ändå med ett par koppar kaffe. Snart dags att gå upp.
 
Alltså jag la mig vid nio igår kväll (extremt ovanligt tidigt för att vara jag) och vaknade vid tretiden - vred mig tills jag kunde somna igen och nu är jag trött! :arghh::banghead:
 
Åh om jag hade skaffat hund så är det just cavalier som jag så gärna velat ha, de hade passat mig perfekt! :love: Men som du säger så är de alldeles för sjuka :cry:

Rasen är verkligen helt underbar :love:
Min har allergi men bara det kostar multum i vetvård + medicin. Vill inte ens tänka på om hon får hjärtfel med. Hon har nog med sitt kliande. Kliar sig varenda dag och går ändå på 2 mediciner. Den dagen det eskalerar så får hon vandra vidare. Nu lyckas vi hålla det i schack och hon har ett bra hundliv. Men blir det värre så.. Vill inte ens föreställa mig att behöva stå ut med kliande hela livet :turd:
Där ingår även som det verkar permanent jästsvamp i öronen (behandlas regelbundet + måste båda ofta för hudens skull).
Till köpet bidrar medicinerna med dåliga tänder.

Men ja, världens trevligaste hund iaf :p
 
Jag har sovit gott men vaknade med huvudvärk. Har flyttat hästarna och äter frukost. Snart är det dags att skura o fylla vatten. Kvart i tio kommer vet.
 
För den som bryr sig kan jag meddela att min sambos ryggoperation har gått bra idag. Kirurgen har precis vart in igen och pratat om att han är väldigt nöjd själv med resultatet :bow:

Nu väntar ett par dagar på sjukhuset innan han får komma hem och rehabba i 6-8 veckor och sen borde han vara ok att slussas in i jobbet igen.

Stor lättnad!!!!!!!!!!!

Jag är hemma och firar med ett glas vin själv. Åker tillbaka i morgon och spenderar dagen där
 
För den som bryr sig kan jag meddela att min sambos ryggoperation har gått bra idag. Kirurgen har precis vart in igen och pratat om att han är väldigt nöjd själv med resultatet :bow:

Nu väntar ett par dagar på sjukhuset innan han får komma hem och rehabba i 6-8 veckor och sen borde han vara ok att slussas in i jobbet igen.

Stor lättnad!!!!!!!!!!!

Jag är hemma och firar med ett glas vin själv. Åker tillbaka i morgon och spenderar dagen där
Så skönt att höra!!
 
För den som bryr sig kan jag meddela att min sambos ryggoperation har gått bra idag. Kirurgen har precis vart in igen och pratat om att han är väldigt nöjd själv med resultatet :bow:

Nu väntar ett par dagar på sjukhuset innan han får komma hem och rehabba i 6-8 veckor och sen borde han vara ok att slussas in i jobbet igen.

Stor lättnad!!!!!!!!!!!

Jag är hemma och firar med ett glas vin själv. Åker tillbaka i morgon och spenderar dagen där

Vad härligt!
 
Kom ut på en timmas promenad innan värmen slår till ordentligt :)
Hoppa in snabbt i duschen nu och fräscha upp mig lite. Sen kolla hur många fästingar som lyckats sätta sig på hunden. Plockade typ 10-12 st som kröp på henne under promenaden :wtf:
 
Alltså en del folk... :banghead: ja men absolut att jag flyttar på stora sopbingar i metall för att städa bakom. Eller inte :meh: vi ska liksom inte flytta på en pinal, om det så är en kaffekopp på ett bord, en stol eller ens bord om det så är hjul på (sen kanske man gör det ändå med vissa saker, det är liksom lättare att lyfta en penna än torka runt, men ni fattar grejen).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 747
Senast: tuaphua
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rie
·
Svar
1 310
· Visningar
133 672
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp