Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
DSC_0074.JPG

Ja ha! Hur ska jag fortsätta?
 
Hade ett gäng missade samtal när jag vaknade efter min sovmorgn. Kompisen grannen ville ha hjälp med en resa för att byta en seminlåda som felpackats. Så jag rivstartade med frukost och mediciner och for iväg. (har jag nämnt att jag älskar att köra bil :D )

Några timmar senare är jag nu hemma igen och njuter av att det är tio grader svalare än igår!

Lunch och trädgårdsjobb väntar!
 
På jobb med liten galen hund. Märks att det inte är lika varmt idag. Trots en 2km promenad innan jobbet (ska jobba över så tog 2 h ledigt på morgonen) så har min hund en massa energi. Kollegan fick stå och aktivera henne med leksaker i 20 min sen gav han upp. Då kom hon in till mig och började tugga på mina byxor! WTF liksom. Insåg sen att just i den fickan hade jag ju hundgodis kvar. :D

Har en ganska bra dag trots allt. Känt mig lite allmänt nere och ur gängorna sen jag fick reda på operationen. Den hänger över mig tung och värr är det ingen ide att skjuta upp den heller det är ju bara att fördröja eländet.
 
Är det någon mer som har svårt att få Herr JB att komma på besök?
Han var ganska schysst för ovanlighetens skull. :confused: Kanske kan det ha och göra med att när jag vaknade var halsen tvärtjock och näsan? förmiddagen har jag roat mig med näsblod.
Tjejen som fixade kablarna sa att hon var lite känslig mot katter men jag undrar jag om hon inte var lite förkyld och använde sig av katt som ursäkt men det kan mycket väl vara kompisen som är "boven". Så länge jag inte åker på feber och lederna inte kraschar så är det okej ändå även om jag känt mig piggare och andningen är lite tung, att det låter som jag druckit whiskey till frukost ser jag som lite exotiskt eftersom jag inte dricker alkohol alls, inte ens cider från mataffären.
 
Bara en fästing på vovven som satt sig så lyckades plocka nästan alla under promenaden :up:
Nu har hon fått sig sin sommarfrilla med :love:
Skönt att bli av med allt hår!

Mini käkar lunch och sen får hon banne mig sova middag idag. Kan hända jag tar en lur tillsammans med henne :o
Maken väckte mig orimligt tidigt :cautious:
 
För den som bryr sig kan jag meddela att min sambos ryggoperation har gått bra idag. Kirurgen har precis vart in igen och pratat om att han är väldigt nöjd själv med resultatet :bow:

Nu väntar ett par dagar på sjukhuset innan han får komma hem och rehabba i 6-8 veckor och sen borde han vara ok att slussas in i jobbet igen.

Stor lättnad!!!!!!!!!!!

Jag är hemma och firar med ett glas vin själv. Åker tillbaka i morgon och spenderar dagen där
Åh vad härliga nyheter, hoppas verkligen att det får bra framöver :bow:
 
Rasen är verkligen helt underbar :love:
Min har allergi men bara det kostar multum i vetvård + medicin. Vill inte ens tänka på om hon får hjärtfel med. Hon har nog med sitt kliande. Kliar sig varenda dag och går ändå på 2 mediciner. Den dagen det eskalerar så får hon vandra vidare. Nu lyckas vi hålla det i schack och hon har ett bra hundliv. Men blir det värre så.. Vill inte ens föreställa mig att behöva stå ut med kliande hela livet :turd:
Där ingår även som det verkar permanent jästsvamp i öronen (behandlas regelbundet + måste båda ofta för hudens skull).
Till köpet bidrar medicinerna med dåliga tänder.

Men ja, världens trevligaste hund iaf :p
Ååh :( Det är verkligen synd! De verkar så himla trevliga och snälla :love:
 
Gudars vad ljuvligt det är med svalka :up: Men är fortfarande irriterad på att HV hög ner den fina björken utanför mitt sovrumsfönster så nu har grannarna på andra sidan fullständig insyn där jag sitter och skriver på datorn. Dessutom vet jag inte hur mycket de ser in, men får ångest att de ser röran som ibland existerar här. :nailbiting: Måste hålla persiennen uppdragen till viss mån så katten kan titta ut. Men den är bara uppdragen en liten bit. Katten sörjer sin katttv - björkens alla fåglar. :mad:
 
För den som bryr sig kan jag meddela att min sambos ryggoperation har gått bra idag. Kirurgen har precis vart in igen och pratat om att han är väldigt nöjd själv med resultatet :bow:

Nu väntar ett par dagar på sjukhuset innan han får komma hem och rehabba i 6-8 veckor och sen borde han vara ok att slussas in i jobbet igen.

Stor lättnad!!!!!!!!!!!

Jag är hemma och firar med ett glas vin själv. Åker tillbaka i morgon och spenderar dagen där
Härligt att höra!
 
Bara en fästing på vovven som satt sig så lyckades plocka nästan alla under promenaden :up:
Mina katter tar med sig fästingar in. Sedan knatar de upp i min säng -främst Den Röda Galenpannan - och sover där.
Med andra ord kryper det äckliga svarta djävlar i sängen när jag ska sova. Märker dem när det kryper på kroppen och jag får tända ljuset och lokalisera. :cry::rage::nailbiting:

Gah. Hatar fästingar. Kan de inte bara bita sig fast i katterna så jag kan plocka dem!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
552
Senast: Enya
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
266
· Visningar
10 124
Senast: Enya
·
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Rie
·
Svar
1 518
· Visningar
151 135
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp