Vad gör jag för fel ???

Sv: Vad gör jag för fel ???

Jag tycker det är bra med en automatisk för då kan man använda andra handen att mjölka med. Kommer tusen gånger mer mjölk då för mej. Har du ingen du kan få prova?
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Jag har tyvärr inte det. De som jag känner som ammar har samma som jag har från apoteket. Sitter och läser på nätet om att ev hyra en från bb. Jag ska till bvc på torsdag så jag får fråga barnmorskan då.
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

ja gör det. jag tar i ganska mycket när jag pumpar ut och speciellt för att få ut det sista. 90 ml låter jättemycket, jag har en tjock bebis och får numera ut mellan 60-140 på varje bröst när jag pumpar beroende på hur lång tid det gått mellan amningarna. ta det lugnt och fortsätt pumpa. här är sidan jag menade http://www.breastfeeding.com/helpme/helpme_video.html
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Ska testa imorgon att pumpa ut vid 6-7 tiden när hon vaknar. Hon får ena bröstet och jag pumpar ur andra. För vid den tiden är brösten spända och det brukar rinna en hel del ur det andra när jag ammar henne då. Kan hoppas att det går lättare då.

Tack för länken !
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Jag har en medela mini electric som jag är väldigt nöjd med, apotekets gick inte alls :crazy: Har även medelas handpump men det är mkt smidigare med den elektriska då jag kan fixa med lite annat samtidigt - typ sitta framför datorn ;) Kanske jag som har dålig motorik men det känns lättare :p
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

*Kl*

Suck !!
Jag har nu provat med den från apoteket några gånger och till följd är nu att bröstvårtorna är lite ömma. Så den kommer inte att användas mer.

Är det någon som vet om man kan hyra eller prova ut någon pump i Göteborgs-området? Jag kommer inte att köpa någon pump utan att ha provat så den funkar för mig.

I annat fall kommer vi att prova att ge Tyra ersättning för det handlar om 1-2 gånger per vecka som jag ska träna och är hemifrån 1,5-2 timmar och då kan min sambo ge henne mat. Under den tiden behöver jag inte heller pumpa ut för det är på eftermiddagen och mina bröst klarar denna stunden utan Tyra ;)
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

På Östra Sjukhuset kan du hyra en pump. Flaskan behöver inte konkurera ut ammningen, det fins (märkte jag) nappar som är ergonomiskt utformad som en bröstvårta typ. Våran som är van de raka napparna vägrade totalt denna napp. Troligtvis hade hon inte gjort det om vi redan från amning till flaska börjat direkt med dessa nappar. Men nu blv jag tvungen köpa nappar med större hål, och det råkade enbart finnas dessa i affären...och det var ju ingen hit märkte jag eftersom hon lärt sig helt annan sugteknik i och med de raka napparna.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör jag för fel ???

Trist att det inte funkar! Jag hade en Avent-pump, vet tyvärr inte hur det funkar med att hyra.

Lycka till iallafall!
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Klarar hon sej inte utan mat i 2 timmar? Om du matar precis innan du sticker typ? Du kan få prova min om du kommer hit :D Jag förstår vad du menar, det är skitpraktiskt att pumpa ut.
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Man varför får man ömma bröstvårtor med den pumpen??

Eftersom att man drar själv så behöver man ju inte dra så att det gör ont på något sätt. Varför dra så hårt?

Jag sätter igång utdrivningen med fingrarna och sen så drar jag bara i pumpen en gång och håller emot lite svagt medans det rinner helt av sig själv. När det slutar rinna så tar jag bara ett nytt löst tag.

Jag tror verkligen på alla undersökningar om att pumpen är helt kass och att jag är i minoritet att det fungerade bäst just för mig ;) Men just att det skulle ömma förstår jag inte...
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Jo, hon klarar sig i två timmar utan mat, men eftersom träningen innebär tidsbokning så är det inte säkert att jag ammar henne precis innan jag åker. Därav att min sambo måste kunna mata henne ifall om att.
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Jag drar inte så det gör ont. Inte på något sätt.
Jag trycker ur några droppar med fingrarna som jag smörjer bröstvårtan med och sedan pumpar jag ur. Jag får ut ca 35 ml på 30 minuter. Så det blir en del "dragandes". När jag ammar Tyra så är det i 10 min bara.

När jag var på mvc i förrgår så frågade jag min barnmorska där och hon sa att jag gör på rätt sätt men att denna pumpen passar nog inte mina bröst. Tyvärr !!

Vi ska till bvc idag så jag ska prata med barnmorskan där om att ge henne ersättning. Vad det är för för- och nackdelar.
 
Sv: Vad gör jag för fel ???

Varning för att smörja bröstvårtorna med fingrarna!

Vid mjölkstockning så hittar man ofta vanliga handbakterier om de gör en odling! Extra viktigt om man är sårig! Dvs då kan de få fäste bättre!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 225
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 278
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 458
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp