Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar lite på om jag ska beställa hem någon piffig färg till håret eller om jag ska hålla mig lite mer neutral ett tag. (Hoppas få gå på intervju gällande en ny tjänst inom KV den närmaste månaden och knallrosa hår kan ha en viss effekt :p )
Jag försökte ta en selfie idag för att visa er mitt lilaaktiga hår men jag ser så jävla löjlig ut på såna så jag sket i det :D
 
Elitism typ. Systrarna gick natur med bra betyg och har nu båda bra, avancerade jobb. Själv är jag bara ett misslyckande, typ.
Men vad har det för betydelse egentligen! Jag kan för mitt liv inte förstår mig på sånt där. Alla är olika men bra på sitt sätt!
Och du, du har ju fått besked att dom vill ha kvar dig på jobbet. Då kan du inte vara dålig eller misslyckad!
 
Sitter och är besviken på världen. Att inte förstå konsekvenserna av det man framför och agiterar för och ens vilja förstå det ansvar man har. Suck. Suck. Suck. På både svenska och engelska.
 
Men vad har det för betydelse egentligen! Jag kan för mitt liv inte förstår mig på sånt där. Alla är olika men bra på sitt sätt!
Och du, du har ju fått besked att dom vill ha kvar dig på jobbet. Då kan du inte vara dålig eller misslyckad!
Nej jag känner mig inte misslyckad, men i deras ögon så är jag nog det. Men vi är så olika så det finns inte. Vi har olika värderingar i livet och helt olika sätt att leva. Jag följer hjärna och hjärta, de följer normen.
 
Jag försökte ta en selfie idag för att visa er mitt lilaaktiga hår men jag ser så jävla löjlig ut på såna så jag sket i det :D

Jag är kass på selfies men håret försöker jag ibland fota ändå ;) Det svåraste är att få en bra färgåtergivning :down:

12106888_10154223570236102_9143991321568791568_n.jpg
 
Fast misslyckad är du inte @Ninnurur :heart

Jag mår illa av att man ens kan tänka att en människa är misslyckad :yuck: men jag kanske är lite överkänslig där, min småskolelärarinna tyckte ju att jag inte ens skulle ha fötts :meh:
 
Vilket jävla fiasko det blev med bion. Skyndar iväg på affären, köper mig lite pastasallad också eftersom jag inte har ätit mer än våfflor i morse. Kommer till bion och behöver värdekoden jag använde för att plocka ut biljetten vilken jag raderade efter jag använt den :banghead: bion tvärvägrar och trots dom fick se bekräftelse mail så nej :rage: fick köpa mig en ny biljett för att komma in :banghead:får ringa lund tjänst och få "tillbaka" den andra koden..
 
Just ja, snart blir det skål här :D det har varit ALLDELES för lite vin i den här tråden ;)

Jag sa åt särbon att jag var sugen på rödvin så det blir klyftpotatis, älgfilé, baconlindad sparris (sparrisen var av någon outgrundlig anledning billig på Ica och väldigt fin). Jag får rödvinssås och jag misstänker att särbon vill ha bearnaise (han gillar inte rödvinssås, inte ens min :meh:).
 
:rage: Var är mina taggar då? :rage:

@lizan grattis! :D

Själv börjar jag känna mig en aning mör, innebandy i morse, hem bytte om och packade caddyn full med skräp och åkte till returen, funderade på hur folk tänker om de överhuvudtaget tänker, en tänkte köra rakt in i en lastmaskin för att hen blev arg när jag stannade för lastmaskinen, en annan tänkte köra på en person bara för att den råkade gå iväg när den slängde skräp. En tredje försökte få mig att flytta på mig genom att stänga in mig bakom en annan bil och en tredje tyckte att det var jättesmart att ställa sina kartonger mot min bil när jag började rulla:banghead:
:banghead:.. Kom hem, fixade lunch och tänkte gå långpromenad med huliganen men då ringde makens (ingifta men hennes man är död nu. )faster och bjöd mig på kaffe och nybakade bullar. Jag har fått säga nej flera gånger när hon har ringt och bjudit så jag kände att jag var så illa tvungen att åka dit. Hon är världens snällaste och bakar bullar till mig i parti och minut :love: Så vi blev sittande två timmar och pratade, hon har mycket att berätta om sin barndom uppe vid Torneälv och idag kom vi in på andra världskriget och hon berättade om när de bombade på andra sidan älven och hur hennes bror hade kört smuggelgods till Finland. Sen hann jag hem och så hjälptes vi åt att bära undan utemöblerna och en god vän kom och tog med sig huliganen ut på långpromenad istället. Hen ville ha sällskapet av huliganen och behövde få rensa hjärnan lite. Så jag skulle bara svänga iväg med ett papper till makens farbror men blev indragen och bjuden på ännu mer kaffe och tårta och hemgjord lingondricka. Ytterligare en som hjälper till när han kan och har det dessutom rätt tungt med en sjuk fru så jag kände att jag nog måste ta mig tiden med honom också. :D Sen hann jag hem, fixade halloween kostym medans jag lagade mat och så har jag kört iväg sonen på party och ska hämta honom 21... :crazy:
Imorgon bitti ska vi åka halv åtta för luftgevärstävlingar... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
16 781
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 752
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 525
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp med fundering
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp