Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har levererat en omgång kök ut till Lindbacken. Fy så tätt det byggs där ute! :eek: Jag skulle INTE vilja bo där, ens om jag fick betalt för det. Nu väntar jag på att chefen och AF ska dyka upp så att vi kan skriva papper och förlänga praktiken ett tag till.

Ja det är en jädrans massa hus där :crazy: Är väl bara en tidsfråga innan de drar ut stadsbussarna dit...
 
och det är så trångt att det inte ens går att stå utanför huset och tömma lastbilen, den får stå i närmaste korsning.
Varför bygger man villa områden så? O_o Jag ser det i den här stan också, de bygger hus med gator så breda att det bara precis får plats en bil, så stannar man för att lasta in något i bilen så kommer inte någon annan fram och möts man mitt på så måste en backa... Jag förstår möjligtvis tanken att man vill minska biltrafiken i bostadsområden men det måste fortfarande vara praktiskt möjligt att bära in varor och annat från bilen utan att behöva gå från en parkering 1 km bort? Det måste vara rena döden att bo så med småbarn som ska bäras plus packning?
För att inte tala om när någon stackare ska få leverans med en lastbil... :crazy:
 
Varför bygger man villa områden så? O_o Jag ser det i den här stan också, de bygger hus med gator så breda att det bara precis får plats en bil, så stannar man för att lasta in något i bilen så kommer inte någon annan fram och möts man mitt på så måste en backa... Jag förstår möjligtvis tanken att man vill minska biltrafiken i bostadsområden men det måste fortfarande vara praktiskt möjligt att bära in varor och annat från bilen utan att behöva gå från en parkering 1 km bort? Det måste vara rena döden att bo så med småbarn som ska bäras plus packning?
För att inte tala om när någon stackare ska få leverans med en lastbil... :crazy:
Jadu, dessutom så ligger det här flera km utanför stan så bil är ett måste nästan om man ska bo där. Husen ligger PÅ varandra i många fall, annars är det bara ~6 m mellan husen. Tomterna är mao minimala. Och de flesta husen är byggda med stoooora fönster på hela nedervåningen så många har ju fördragna persienner konstant, annars ser de rätt in till grannen O_o
 
Vi hade en allergiker med oss och de kom ut med såshinkar och köttbullepaket så vi fick läsa själva. Kändes minst sagt B att få en hink sås i knät!!!
Pepparsåsen smakade vidrigt. Bara grädde och koagulerinsämnen och inte en sevretris kikade förbi på hela besöket. När vi bad om notan uppstod förvirring för ingen servitör ville kännas vid bordet. Vi var helt mållösa!

Så allt utom pasta+ och Nordstan funkar :p

Fy! Absolut inte okej :mad:
 
Jadu, dessutom så ligger det här flera km utanför stan så bil är ett måste nästan om man ska bo där. Husen ligger PÅ varandra i många fall, annars är det bara ~6 m mellan husen. Tomterna är mao minimala. Och de flesta husen är byggda med stoooora fönster på hela nedervåningen så många har ju fördragna persienner konstant, annars ser de rätt in till grannen O_o
Blä för att bo så. Poängen med stora fönster är ju utsikten. Inte att bo i ett skyltfönster inför grannarna:crazy:
 
Vaknade av mig själv 9.54. Har sen dess sett två avsnitt av Simpsons och ska strax till stallet. Givetvis regnar det eftersom jag måste ha glasögon fram till operationen :mad:
 
Jadu, dessutom så ligger det här flera km utanför stan så bil är ett måste nästan om man ska bo där. Husen ligger PÅ varandra i många fall, annars är det bara ~6 m mellan husen. Tomterna är mao minimala. Och de flesta husen är byggda med stoooora fönster på hela nedervåningen så många har ju fördragna persienner konstant, annars ser de rätt in till grannen O_o
Helt värdelöst! :mad: Jag tror att det skulle behövas mer kvinnor som ritar bostadsområden... :p
 
Sitter och funderar på en överraskning till min fina sambo. Vi har hängt i hop i ett år nu och för stunden och fram till jul jobbar han sjukt mycket. Känner att han är värd nått extra. Lutar åt att dra ner till Göteborg ( har bara 45 min dit) och äta något riktigt, riktigt gott. Hade varit lite skönt att komma från väggarna här hemma för en kväll. Men har också Trollhättan och Vänersborg på nära håll. Där är vi heller aldrig. Men Uddevalla känns för hemma.
Någon som har ett bra tips på mysig restaurang med riktig klass på maten?
Inte asiatiskt. Helst kött eller Italienskt.
Här @Anna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
15 870
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 393
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp