Bukefalos 28 år!

Vad gör ni? Del 7!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick aldrig ha sådana när jag var barn, för på den tiden trodde man fortfarande att kroppsvärmen försvann rakt genom huvudet och därmed var pannband eller öronmuffar inte goda nog, det skulle vara MÖSSA. Helst med tofs uppepå, för att säkerställa att värmen inte rymde ;) :P

Det trodde jag fortfarande? Att värmen försvinner genom huvudet?
 
Det trodde jag fortfarande? Att värmen försvinner genom huvudet?

Tydligen är det inte så, utan vi förlorar värme lika mycket genom hela huden - ja, kanske inte fotsulorna och så, då, men det ska vara ganska balanserat. Nu kommer jag förstås inte på var jag lärde mig detta, men det var i en artikel om hälso- och kroppsmyter, typ.
 
Tydligen är det inte så, utan vi förlorar värme lika mycket genom hela huden - ja, kanske inte fotsulorna och så, då, men det ska vara ganska balanserat. Nu kommer jag förstås inte på var jag lärde mig detta, men det var i en artikel om hälso- och kroppsmyter, typ.
Aha.. Jag som nyligen i 40-årsåldern insett att mössa är världens bästa uppfinning. Fast jag har öronmuffar också...:love: Inte samtidigt dock...
 
Aha.. Jag som nyligen i 40-årsåldern insett att mössa är världens bästa uppfinning. Fast jag har öronmuffar också...:love: Inte samtidigt dock...

Jo, asså, jag har också en mössa jag gillar. För att inte tala om mina slokhattar! Men muffar har jag ju velat ha i minst 27 år, så nu är det bannemig dags! Mer muff åt folket! ;) ;)
 
Jag sitter och försöker få tag på tandläkare. Jag har en trasig tand, troligen en fyllning som trillat bort. Jag väntar på läkarintyg för att kunna ansöka om tandvårdskort men det drar ut på tiden och tanden lär ju inte bli bättre. :(
 
Ja jag har svårt för alla politiska ungdomsförbunden. Folk som är tvärsäkra på sin sak utan att ha jobbat en dag i sitt liv.

Hattar gillar jag också. Och basker..:love:

Åh, ja! Jag köpte ju en knallila basker i Paris, det hade jag glömt! Den har jag inte haft på mig ännu, det får bli till helgen när jag ska vara mondän och gå på finfrukost på hotell.
 
Blev uppsökt av en minst sagt obehaglig typ igår kväll. Kom hem från stallet o han stod och väntade på parkeringen. Han hade varit uppe i lägenheten och frågat efter mig några timmar tidigare enligt min sambo.

Tydligen ska jag ha sagt något om hans ex för över två år sen som hans nuvarande flickvän mådde dåligt över :confused: Jag stod i samma stall som exet för ett par år sen, känner varken honom eller nuvarande tjej (har sett henne rida några gånger, hälsat nån gång men aldrig mer än så).
Jag fattade inte vad det handlade om, men han krävde att han ska kontakta hans tjej och be om ursäkt, men absolut inte berätta att han varit här. Hela grejen var väldigt märklig.. Jag vet inte hur han fått tag på mej, varör det tagit över två år eller vad det hela egentligen handlar om. Hur ber man om ursäkt för det? "Hej. Vi har knappt sett varandra innan men jag kom på att jag sa nåt om din kille och hans ex för flera år sen. Sony 'bout that"?

Kan inte riktigt släppa det, mest för att killen inte kändes så stabil.. Kommer han typ slå sönder min bil och transport om jag inte gör vad han vill? :nailbiting:
 
Blev uppsökt av en minst sagt obehaglig typ igår kväll. Kom hem från stallet o han stod och väntade på parkeringen. Han hade varit uppe i lägenheten och frågat efter mig några timmar tidigare enligt min sambo.

Tydligen ska jag ha sagt något om hans ex för över två år sen som hans nuvarande flickvän mådde dåligt över :confused: Jag stod i samma stall som exet för ett par år sen, känner varken honom eller nuvarande tjej (har sett henne rida några gånger, hälsat nån gång men aldrig mer än så).
Jag fattade inte vad det handlade om, men han krävde att han ska kontakta hans tjej och be om ursäkt, men absolut inte berätta att han varit här. Hela grejen var väldigt märklig.. Jag vet inte hur han fått tag på mej, varör det tagit över två år eller vad det hela egentligen handlar om. Hur ber man om ursäkt för det? "Hej. Vi har knappt sett varandra innan men jag kom på att jag sa nåt om din kille och hans ex för flera år sen. Sony 'bout that"?

Kan inte riktigt släppa det, mest för att killen inte kändes så stabil.. Kommer han typ slå sönder min bil och transport om jag inte gör vad han vill? :nailbiting:

Usch vad obehagligt!
 
Blev uppsökt av en minst sagt obehaglig typ igår kväll. Kom hem från stallet o han stod och väntade på parkeringen. Han hade varit uppe i lägenheten och frågat efter mig några timmar tidigare enligt min sambo.

Tydligen ska jag ha sagt något om hans ex för över två år sen som hans nuvarande flickvän mådde dåligt över :confused: Jag stod i samma stall som exet för ett par år sen, känner varken honom eller nuvarande tjej (har sett henne rida några gånger, hälsat nån gång men aldrig mer än så).
Jag fattade inte vad det handlade om, men han krävde att han ska kontakta hans tjej och be om ursäkt, men absolut inte berätta att han varit här. Hela grejen var väldigt märklig.. Jag vet inte hur han fått tag på mej, varör det tagit över två år eller vad det hela egentligen handlar om. Hur ber man om ursäkt för det? "Hej. Vi har knappt sett varandra innan men jag kom på att jag sa nåt om din kille och hans ex för flera år sen. Sony 'bout that"?

Kan inte riktigt släppa det, mest för att killen inte kändes så stabil.. Kommer han typ slå sönder min bil och transport om jag inte gör vad han vill? :nailbiting:

Men fy, så obehagligt! Hoppas att det inte blir något jobbigt av det. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
19 20 21
Svar
411
· Visningar
15 863
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 393
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp