Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
@godisklubba
Jösses kan du inte få slippa det grupparbetet?
Vad säger läraren?
Det är inte lärarens ansvar. Vi har själva ansvaret för gruppen. De skiter i vad vi gör, så länge uppgiften kommer in (det lär den ju dock inte göra om det fortsätter så här). Läraren tycker inte det är hens problem att folk skriver "jag spyr på dig", "men lilla godisklubba" osv.
Nej, jag slipper inte undan. Det är bara att få det gjort snabbast möjligast för att sen försöka lägga det bakom sig.
 
Jo, för när någon skriver något dåligt om mig så gör jag inget annat än håller med dem. Jag vet att min självkänsla är usel, och mitt självförtroende likaså och att det är något jag behöver jobba på och allt vad det nu är.
Jag vet inte om jag skulle kalla det mobbning, då det började typ igår. Men okej är det inte hur som helst...
Lyssna INTE på dessa personer! Snälla kan du inte ta upp det med läraren? Har du någon vettig i klassen som kan stötta?
 
Det är inte lärarens ansvar. Vi har själva ansvaret för gruppen. De skiter i vad vi gör, så länge uppgiften kommer in (det lär den ju dock inte göra om det fortsätter så här). Läraren tycker inte det är hens problem att folk skriver "jag spyr på dig", "men lilla godisklubba" osv.
Nej, jag slipper inte undan. Det är bara att få det gjort snabbast möjligast för att sen försöka lägga det bakom sig.
Jaha. Gå då till nästa nivå. Och nej lösningen är inte att få det gjort fortast utan att just ta tag i det nu när det försiggår. De kommer inte sluta annars.
 
@godisklubba spara alla meddelanden så långe du går kvar där så du har bevis. Gå till läraren. Händer fortfarande inget gå då till rektorn. Se till att du inte ska behöva göra något arbete med dessa personer igen NÅGONSIN!

Och jag blir på riktigt jäkligt sne när sådant här försiggår. Men ja det gäller att hålla huvudet kallt (ja lättare sagt än gjort) men de ska inte komma undan och det är viktigt!
Tyvärr är det för sent att spara alla meddelanden, då gruppen är på snapchat och personerna som skriver de där elaka sakerna skickar det i bilder, så att det försvinner när man tittat på det. Men alla vi andra skriver i chatten, vart de sparar allt vi skriver. Vi har bett alla skriva i chatten, men de bryr sig inte. Jag skulle kunna screenshota allt de skriver i framtiden, men det hjälper ju inte mot vad de redan skrivit.
Läraren bryr sig tyvärr inte det minsta. Detta är garanterat sista uppgiften jag gör tillsammans med dessa personer, jag byter skola efter sommarlovet och detta är sista uppgiften innan sommarlovet (i detta ämnet, och det är bara i detta ämnet jag går med den klassen).
Helt ärligt vet jag inte om jag orkar ta det vidare till rektorn. Denna läraren har tidigare under året sagt "men lilla godisklubba, om du inte gör *** kommer du börja gråta sen buhuuu jag hinner inte", jag borde helt klart ta det vidare. Men som sagt, jag vet inte om jag orkar med det just nu.

Jag blir också arg på sånt här, men försöker vara lugn och inte vräka ur mig massa saker som jag sedan kommer ångra. Det är dock lättare sagt än gjort, men jag måste ändå få skryta lite och säga att jag faktiskt tycker att jag inte har vräkt ur mig massa skit som jag kan "få tillbaka på".
 
Lyssna INTE på dessa personer! Snälla kan du inte ta upp det med läraren? Har du någon vettig i klassen som kan stötta?
Jag försöker, men min hjärna tar ändå åt sig allt för mycket av vad de två personerna skriver. Med läraren är det meningslöst att ta upp det, jag kommer börja gråta när jag ska säga vad som hänt och läraren kommer säga att det är jag som är känslig (ja, jag är känslig). Sedan kommer alla bli arga på mig som skvallrar för lärarna.
Nej, det finns en vettig person. Dock är hon blyg, vi är i samma grupp, så hon säger inte så mycket. Hon skriver mest privat till mig att hon håller med om det jag skriver. Men de andra får ju inte veta det, så de tar ju det som att hon är på deras sida...
 
Åkte inom jobb och hälsade på en kortis. Trevligt men shit vad man märker att hjärnan inte funkar längre. Som lärare är man ju en baddare på multitasking och kan rätta en elevs uppgift samtidigt som man pratar med en annan elev samtidigt som man lyssnar till en tredje som säger något och en fjärde håller man ett öga på.
Multitasking med hypotyreos/utmattningshjärna? Not so much. Jag skulle plocka fram en grej på datorn samtidigt som en kollega pratade med mig. Hjärnan blev helt blank. Kom varken ihåg vad jag skulle göra på datorn eller vad kollegan sa.

Var där i en timme (bara i lärarrummet) och när jag fick därifrån susade det i öronen och jag blev illamående när jag satte mig i bilen. Så jävla stabilt.
 
Tyvärr är det för sent att spara alla meddelanden, då gruppen är på snapchat och personerna som skriver de där elaka sakerna skickar det i bilder, så att det försvinner när man tittat på det. Men alla vi andra skriver i chatten, vart de sparar allt vi skriver. Vi har bett alla skriva i chatten, men de bryr sig inte. Jag skulle kunna screenshota allt de skriver i framtiden, men det hjälper ju inte mot vad de redan skrivit.
Läraren bryr sig tyvärr inte det minsta. Detta är garanterat sista uppgiften jag gör tillsammans med dessa personer, jag byter skola efter sommarlovet och detta är sista uppgiften innan sommarlovet (i detta ämnet, och det är bara i detta ämnet jag går med den klassen).
Helt ärligt vet jag inte om jag orkar ta det vidare till rektorn. Denna läraren har tidigare under året sagt "men lilla godisklubba, om du inte gör *** kommer du börja gråta sen buhuuu jag hinner inte", jag borde helt klart ta det vidare. Men som sagt, jag vet inte om jag orkar med det just nu.

Jag blir också arg på sånt här, men försöker vara lugn och inte vräka ur mig massa saker som jag sedan kommer ångra. Det är dock lättare sagt än gjort, men jag måste ändå få skryta lite och säga att jag faktiskt tycker att jag inte har vräkt ur mig massa skit som jag kan "få tillbaka på".
Men va fan snapchat det fanns inte på min tid. Du ska absolut ta bild på bilder från och med nu. Och läraren var ju inte mycket att ens hänga i julgranen 🤮 :mad:

Inte så långt kvar till sommaren iaf. Du får skriva här eller ösa ut på PM om inte annat. Kom bara ihåg att det de skriver är inte sant. Inget av det på listan du skrev tidigare stämmer.
 
Jaha. Gå då till nästa nivå. Och nej lösningen är inte att få det gjort fortast utan att just ta tag i det nu när det försiggår. De kommer inte sluta annars.
Helt ärligt så tror jag inte att jag orkar ta det vidare. Jag tror jag nöjer mig med att hålla det för mig själv (och skriva på buke, får nog starta en ny tråd snart "godisklubba klagar på grupparbeten" typ). Som sagt, jag byter skola efter sommarlovet, så förhoppningsvis blir det bättre då. Det är bara 4v kvar till sommarlovet, och sen är det slut.

Jag förstår att de förmodligen kommer ge sig på någon annan istället om jag slutar, men jag känner att just nu orkar jag verkligen inte ta det vidare. Och nu känner jag mig jätte egoistisk som inte tar det vidare för att andra ska slippa detta...
 
Förutom en hel hög träd som är kapade här på ägorna, så fick jag visst tag på en skaplig bunt asp/björk för "kaffepengar". Strax under hälften av det är hemkört idag och drygt lika mycket till ska hämtas hem och sen kan jag börja med hemmaveden :up:

60025497_2799269660090482_6885186343354236928_n.jpg


Tänker inte frysa den här vintern heller ;)
 
Skulle göra uppkörningen för BE för en stund sen. Blev hemskickad igen. Biljäveln har fått för sig att glappa i kontakten så bakljuset på ena sidan av släpet ville inte lysa!!! Helvete vad grinig jag är just nu. Det var den provavgiften åt helvete! Aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh……. Och nu lär jag ju inte få mitt körkort innan midsommar heller. Jag som skulle iväg med husvagnen.... S?"#¤%&(=&#¤&/(%&#"!&&()#"
 
Helt ärligt så tror jag inte att jag orkar ta det vidare. Jag tror jag nöjer mig med att hålla det för mig själv (och skriva på buke, får nog starta en ny tråd snart "godisklubba klagar på grupparbeten" typ). Som sagt, jag byter skola efter sommarlovet, så förhoppningsvis blir det bättre då. Det är bara 4v kvar till sommarlovet, och sen är det slut.

Jag förstår att de förmodligen kommer ge sig på någon annan istället om jag slutar, men jag känner att just nu orkar jag verkligen inte ta det vidare. Och nu känner jag mig jätte egoistisk som inte tar det vidare för att andra ska slippa detta...
Håll ut. Ha ett inre mantra jag är bra, jag är bra, jag är bra eller jag är ok, jag är ok eller liknande (som mentalt ”jag kan flyga” typ :p)
 
Men va fan snapchat det fanns inte på min tid. Du ska absolut ta bild på bilder från och med nu. Och läraren var ju inte mycket att ens hänga i julgranen 🤮 :mad:

Inte så långt kvar till sommaren iaf. Du får skriva här eller ösa ut på PM om inte annat. Kom bara ihåg att det de skriver är inte sant. Inget av det på listan du skrev tidigare stämmer.

Nej, jag är helt ärligt inte så förtjust i snapchat. Jag föredrar platser där allt man skriver sparas utan att man behöver göra något för att det ska sparas, men alla andra ville ha gruppen där och jag vet inte hur jag ska kunna övertala alla andra om att göra gruppen någon annan stans.
Nej, jag tror inte någon gillar den läraren. Det var ju även hen som la upp en "uppgift" där det inte ens var klart om det var en uppgift eller bara information, och om det var en uppgift så fattade ingen vad man skulle göra (tror jag skrev om det i störiga-saker-tråden).

Behöver jag ens säga att jag längtar till sommaren? 🤩
Jag tror att jag får starta en egen tråd om detta, vill inte ta upp hela "vad gör vi"-tråden med mina klagomål på grupparbeten...
Försöker intala mig själv i att de har fel i vad de skriver, men det går inte så bra :meh:
 
Det ar tidigt :cautious: och det regnar 🤔 Regnet behovs i och for sig, men med tanke pa att det inte regnat pa nastan 4 veckor sa kanns det ovanligt och jag glomde totalt av det trots att jag sag att det skulle regna for flera dagar sedan. Kuddarna i utemoblerna pa den altan som inte har tak ar nu blota.🤨 Maken papekade att vi glomt att de in dem ... och sedan drog han ivag.🙄 Nar han kommer hem ligger nu alla kuddar pa diskbanken 😏 och har formodligen torkat tillrackligt for att staplas pa ett battre stalle 😇

Jag fick erbjudandet att ta ett kommersiellt korkort for lastbil gratis. Jag far till och med betalt 15000 sek for att ta det om jag staller upp som vikarie att kora skolbuss.
Det ar mycket frestande, det ar aldrig helt fel med tanke pa att bilforsakringen kommer att ga ner med ett lastbilskorkort, och att kora skolbuss nagra timmar nar jag kanner for det kanns som ett bra satt att komma ut och traffa folk ocksa. Det ar forbaskat ensamt att trana andras hundar nar inte agarna ar med (men oandligt mycket lattare an att ha agarna med hela tiden :p)
 
Lyssnar på Opera och räknar foderstater. Hade lagt in en ny kund och dennes grovfoder och fattar inte varför jag inte får det grovfodret att stämma med de foder som borde funka. Hållit på och joxat en evighet. Inser nu att min dator inte lagrat grovfodret korrekt.
Elgiganten startade upp den här datorn vid köp och lade in allt från förra datorn. Sambon köpte en likadan samtidigt. Men min har de gjort helt annorlunda med. Och det sabbar minnesfunktionen i foderstatsprogrammet bla. Har inte tid att vara utan dator om de nu måste göra om allt.
Så less!
Bara att bita ihop och göra om allt och hoppas det funkar nu.. :devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
308
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 703
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp