Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, för när någon skriver något dåligt om mig så gör jag inget annat än håller med dem. Jag vet att min självkänsla är usel, och mitt självförtroende likaså och att det är något jag behöver jobba på och allt vad det nu är.
Jag vet inte om jag skulle kalla det mobbning, då det började typ igår. Men okej är det inte hur som helst...
Det är bra att du skriver här - för vi vet att det inte är sant och kan påminna dig om det!
 
Det är inte lärarens ansvar. Vi har själva ansvaret för gruppen. De skiter i vad vi gör, så länge uppgiften kommer in (det lär den ju dock inte göra om det fortsätter så här). Läraren tycker inte det är hens problem att folk skriver "jag spyr på dig", "men lilla godisklubba" osv.
Nej, jag slipper inte undan. Det är bara att få det gjort snabbast möjligast för att sen försöka lägga det bakom sig.
Bra strategi att få det gjort - idioter ska man lägga minsta möjliga energi på. Spara dock allt - om du behöver be om att få jobba själv
 
Sovit en stund på tåget. Nu vila en stund innan jag ska jobba lite hemifrån mot kvalificerad övertid. Ska göra det resten av veckan + i helgen också. Bli ett trevligt tillskott i kassan med 16 övertidstimmar.
 
Här kör vi med motorsågsmassaker :sneaky:
Det lät bättre!
tenor.gif
 
Nu börjar mina vänner i Sverige vilja planera in när vi ska träffas. Tyvärr är jag ju nyanställd så att ens andas ordet semester är inget jag vågar. Måste jobba längre tid först. Förra året blev jag uppsagd sista juli så då kunde jag göra en hemresa. Iår blir det nog inget. Jag har knappast råd heller. Advokaträkningarna kan ju bli väldigt betungande.
 
För att de sakerna jag skrev är exakt vad några (två) personer skrev till mig att jag är. Av ingen anledning.

Eller ja, av någon anledning måste det ju vara. Men anledningen de nämnde är ingen rimlig anledning och de vill uppenbarligen inte ge mig den "riktiga" anledningen (detta handlar alltså om ett grupparbete och det är väldigt mycket bråk i gruppen just nu). Jag vet inte ens vad jag gjort som är så fel, och jag har verkligen tänkt igenom allt jag skrivit och sagt flera gånger, men kan inte komma på något jag gjort fel... jag fattar ju att det måste vara något, för annars hade det ju inte blivit så här. Men jag vet verkligen inte vad, och när någon säger sånna saker till mig så tar jag det personligen, jag kan inte bara "släppa det".
Meddela och visa rektor detta
Inte ok nånstans
De ska inte få hålla på så här
Du kan göra det när du ska sluta men fram ska det
(Blev mobbad på högskolan tom av blivande lärare )
 
Bra strategi att få det gjort - idioter ska man lägga minsta möjliga energi på. Spara dock allt - om du behöver be om att få jobba själv
Jag önskar verkligen att jag redan nu kunde fått göra uppgiften själv. Tyvärr går det inte med denna uppgiften, man måste vara minst 4 personer i gruppen.

Meddela och visa rektor detta
Inte ok nånstans
De ska inte få hålla på så här
Du kan göra det när du ska sluta men fram ska det
(Blev mobbad på högskolan tom av blivande lärare )
Jag vet inte om jag orkar ta det till varken lärare eller rektorn, läraren lär ju inte bry sig speciellt mycket och att ta det till rektorn känns som en processen som kommer ta för mycket energi. Samt riva upp "gamla" sår och känslor för mycket för att det ska vara värt det för mig personligen.
Att vara mobbad är hemskt, jag var det från fsk-6an men tack och lov var högstadiet lugnare.
 
Eh... okej... bad om ursäkt för att jag uppenbarligen gjort något fel i gruppen och bad personen att förklara vad jag gjort så att vi kan undvika att samma sak sker i framtiden.

Fick svaret att jag lackat sönder på personen samt att ingen annan gjort det, och att mitt beteende är vidrigt och att jag fryser ute folk från gruppen.

Okej, jag kanske inte haft det absolut bästa beteendet. Men, jag är definitivt inte den som "lackat sönder" på någon och definitivt inte den som varit fulast i munnen för det är personen som skrev att jag "lackat sönder". Jag ser inte heller att jag fryst ute folk, då jag flera gånger frågat "men *** är du ok med det?" eller när gruppen velat gå vidare skrivit "men *** har inte svarat, vi kanske behöver vänta på hen?" osv. Jag skulle faktiskt vilja påstå att jag är för snäll ibland, och att det är därför grupparbeten alltid tar tusen år när jag är inblandad...

Denna gruppen slutar inte förvåna mig...

(Jag fattar ju att vi har olika uppfattningar av hur saker och ting gått till. Men jag har inte kallat någon för könsord och har inte heller sagt att någon är dum i huvudet, vilket denna personen har så jag anser mig faktiskt inte vara den som varit fulast i munnen)
 
Nu har plötsligt en helt gäng nya växter brett ut sig helt fräckt på min arbetsplats. Så går det när vi kör tema "luft och hälsa", med avslutning på bostäder och inomhusluft - som följs av den stora avslutningen med blomredovisning och plantering. Flera svärmorstungor, en mängd små fredskallor, ett flertal jättefina palettblads sticklingar i olika färger (en underbar rosa!), två stora spjutrankor, etc.

Gruppen gick igång lite mer än jag var helt beredd på, och det blev en väldig massa sticklingsbyten, isärplockande av fredskallor, avklippning av murgröneblad, och omplanteringar hela dagen. Men! Nu har vi också en massa glada nyplanterade växter i klassrummet och även ute i caféområdet... Samt ett helt gäng som följde med deltagare hem åt olika håll. :rofl: Helt rätt! Ta hand om er, tänkt på kroppen och välmåendet, plantera en fredskalla! Dela med er av chilli-plantorna! Fråga om nån vill ha en tomatstickling! :banana:





...ps: den rosa palettbladssticklingen står här hemma hos mig. Den bor här nu. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: Amha
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Törnrosa
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 693
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp