Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skickat ut vännförfrågningar nu :)
Innan har jag velat skilja på min privata Fb och hunderiet eftersom det blir så himla mycket hund annars på min fb och jag har andra vänner med. Men nu blir ju hunderiet rejält nertonat så jag kan följa dem privat.

Stör mig mest över att han tar sig rätten att bestämma över om jag och valpköparna vill ha kontakt via gruppen eller ej. Den startades dessutom av mig :meh:
Jag gillar det första stycket :up: Det andra ville jag göra en 😡 åt men jag var tvungen att välja :cautious:
 
Jag har skickat ut vännförfrågningar nu :)
Innan har jag velat skilja på min privata Fb och hunderiet eftersom det blir så himla mycket hund annars på min fb och jag har andra vänner med. Men nu blir ju hunderiet rejält nertonat så jag kan följa dem privat.

Stör mig mest över att han tar sig rätten att bestämma över om jag och valpköparna vill ha kontakt via gruppen eller ej. Den startades dessutom av mig :meh:

Snyggt! Heja dig!
 
Det är dumt.
Jag åt lite glass just och jag har inte ätit det på flera år så jag blev typ övermätt på det. Och är fortfarande det.

Men läsk.
Jag kan halsa i mig det. Jag är så sugen. :arghh:
Tur(?) att jag inte har någon hemma just nu :meh:
 
Och nu damp det ner ett sms att "maken" vill ha tillbaka vår andra bil. Tydligen "behöver" han den också :laugh:

Tur jag fick löst det med att få låna pengar av sonens far och köpt bil igår när han behöver två bilar själv. Att jag äger lika mycket i bilen skiter han i.
Sonens far kommer i morgon och hjälper mig att leverera en risig volvo till hans gårdsplan :up:
 
Ska snart hoppa in i duschen, men för nu så slöar och slappar jag på soffan med en kopp te inom räckhåll :up:
 
Ligger i sängen efter att ha varit ute och gått en sväng .
Katten sover i sin korg än så länge, men vem vet hur länge de håller
 
Jag kom på att jag för en tid sedan köpte en liten hortensia som jag ställde i uterummet men att det nu var ett bra tag sedan jag vattnade den. Så jag gick dit för att se till den och förväntade mig en stendöd planta. Till min förvåning såg den superfräsch ut. "Va, har jag köpt en plastblomma?" Nej, den verkar äkta faktiskt.
 
Jag alskar hortensia och har flera hortensior ute i tradgarden som just borjar blomma nu (undrar sa varfor mina ar lite senare an alla andras 🤔) men vi har ett par dagars super varme nu och de sag inte glada ut i dag nar jag kom hem. 32*C i skuggan men termometern i solen visar 48*C, sa de stackarna som star i solen ett par timmar blir stekta.:arghh:
 
Jag blir orimligt uppeldad av dina posts @Voff
Och samtidigt stor eloge för hur snyggt du hanterar allt detta :bow:

Edit: inte uppeldad som något positivt utan mer bildäck som brinner

Haha. Tackar.

Men jag erkänner att ikväll rann bägaren över här.

Jag formulerade ett svar att "trots allt så var vi ännu gifta och bilen var lika mycket min. Men om han behövde två bilar så löser jag det med, jag börjar ju bli bra på problemlösning. Märkligt att det i 4 år varit noga att allt varit gemensamt men nu är allt "hans".

Sen avslutade jag med att han ska få "sin" bil i morgon och att jag lärt mig en sak utav vår relation, och det är att undvika killen som är osams med alla sina ex.



Inte mitt stoltaste ögonblick men jag lessnade totalt på att han ställer alla direktiv och förväntar sig att jag ska lösa det. Det är helt orimligt att begära tillbaka bilen med mindre än ett dygns varsel. Han vet inte att jag köpt bil så i hans värld är jag nu billös, har 1,8 mil till jobbet och han har TVÅ bilar som jag också stått och betalat på :turd:

/voff...som är sams med alla sina ex ;)
 
Och nu damp det ner ett sms att "maken" vill ha tillbaka vår andra bil. Tydligen "behöver" han den också :laugh:

Tur jag fick löst det med att få låna pengar av sonens far och köpt bil igår när han behöver två bilar själv. Att jag äger lika mycket i bilen skiter han i.
Sonens far kommer i morgon och hjälper mig att leverera en risig volvo till hans gårdsplan :up:
RÖVHATT !!!!!
 
Och nu damp det ner ett sms att "maken" vill ha tillbaka vår andra bil. Tydligen "behöver" han den också :laugh:

Tur jag fick löst det med att få låna pengar av sonens far och köpt bil igår när han behöver två bilar själv. Att jag äger lika mycket i bilen skiter han i.
Sonens far kommer i morgon och hjälper mig att leverera en risig volvo till hans gårdsplan :up:
Han har tydligen missat ordet bodelning.
 
Han har tydligen missat ordet bodelning.

Och att vi är under den. Det är ju liksom inte så att man går och köper dyra saker som bilar mm innan den är klar och var och en har fått sin bit. Om man inte sitter på en rätt god ekonomi. Dealen var att jag skulle ha vår gamla bil till bodelningen var klar.

I morgon ska jag ringa min advokat och kolla hur det går.
 
Jag åt ju lite glass tidigare ikväll men så kom ett program på tv (som lyckats med detta mirakel förut också :o:cautious:) som fick mig att säga nej, jag låter bli det sista. Och tog fram en halvtimmes Zumba på Youtube som jag dansade efter. Sen duschade jag.
Den sista glassen som står framme
ska jag nog slänga. Det var så lite ändå.

Jag borde nog sätta på samma program varje onsdag så att jag får en spark i röven och rör på mig. :cautious:
Jag tror faktiskt att jag t.o.m gått ned ett par kg pga jag ätit lite mera nyttigt på sistone. Hm.
 
Jag är inte särskilt förtjust i blommor men jag älskar turkos och lila :love: Var finns blommorna alternativt vad heter sorten? (De ser förresten exakt ut som Fizzy Dizzy-glass :D )
De var i en blomsterbutik här i Täby centrum i Stockholm (tyvärr) som heter Blomsterpassagen.
Jag hittade just nu en likadan på en googling (de heter wonder of nature) och tyvärr verkar de målade: https://www.florastore.com/en/phalaenopsis-wonder-of-nature.html?id=147355037
Lite fuskigt kan jag tycka :p:grin:
 
Nooo.. När man ska sova och det är en mygga någonstans i stora rummet och man inte vill rumla runt iom gäster som sover i rummet bredvid..🤬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 895
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp