Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
En valp är ju gulligt, men en kull... jag sympatiserar fullt ut med dig! Tack och lov att man är lite trött på dem, annars skulle man bli sittandes med hela högen.


(Har sett det. En tant som behöll 6 riesenvalpar, försökte sälja vid 8-9 månader. Hemmet var en...upplevelse.)
Precis. Det är väldigt mycket jobb med en valp och då blir det ännu värre när de är fler. Inget för mig, hade aldrig pallat att vara uppfödare. Men idag är det äntligen över :D

Fy fan vilket kaos det måste varit! Läste om en tjej som behöll tre dobermanntikar. Tikarna började slåss när de blev könsmogna. Ball!
 
Vårdcentralen ska ringa om drygt en timme. Sitter och väntar vid klockan. Väldigt produktivt :meh:
Känner mig dessutom bättre (?) idag, eller jag vet inte... vill inte söka vård egentligen. Åker jag till jobbet är jag säkert sämre inom någon timme igen...
 
Jag flog oftast BA, men ocksa Swiss, Lufthansa, brussels, KLM, Air France, Emirates, Delta och sakert nagon jag glomt och har aldrig fatt mitt handbagage vagt. 😳 Jag har dock aldrig flugit charter, sa det kan ju vara skillnaden.
I många år hade jag flygstol på chartern, fick aldrig handbagaget vägt. Så om det är charter eller inte är nog inte avgörande för om de väger, snarare vilket flygbolag det är. Jag har t ex flugit med SAS både reguljärt och på charter = ingen skillnad.
 
Stängde av väckarklockan i sömnen i morse. Drömt mardrömmar om en galen ponnymorsa jag pratade om med en kompis i gårkväll. Var övertygad om att det var onsdag idag, men min dator påstår att det är torsdag. Telefonen också, jag väljer att tro på majoriteten.

Sinnestillstånd: mer än lovligt förvirrad, men jag hittade till jobbet iaf. Tur det finns gott om kaffe.
Lamm som bräker om mer mat medan de står och betar låter fö hysteriskt roligt :D
 
Så planer för helgen, Fredagen är körd! ska på middag. Men hur kan man göra lördagen och söndagen någorlunda intressanta.
 
Jag borde få medalj!
 

Bifogade filer

  • 20190627_104106.jpg
    20190627_104106.jpg
    236,8 KB · Visningar: 60
Sitter på jobbet och försöker jobba men svårt. Mår väldigt illa och kan inte koncentrera mig. Skulle vilja dra hem men tänk om jag kräks på tunnelbanan eller bussen :nailbiting: Mitt i allt har jag lite jobbigt att andas, allt känns jättekonstigt och jag skulle nog lyssnat på kroppen när jag vaknade i natt med smärta när jag andades. Lock för öronen har jag också O_o Känner att kroppen smått havererat idag.

Men nu åkte jag till jobbet ändå och får stå mitt kast med dilemmat att åka hem och riskera att kräkas offentligt eller stanna här och få ingenting gjort och bara må illa... :cautious:
 
Tog en kort rast från jobbet och gick ut för att flytta islandshästarna från gräshagen. Minishettisen (som går i hårt nerbetad hage medan de andra går på gräs) strävar med att flirta med grabbarna och brunsta åt dom när dom kommer tillbaka in till henne. Dom tycker däremot hon är skitlöjlig (tack och lov) och blir griniga på henne. Hon ger dock inte upp så lätt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 108
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 228
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 545
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp