Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk är verkligen så märkliga! Vi hade ett av årets mest anmärkningsvärda klagomål på hotellet häromdagen.

Sängarna var för hårda - vilket väl är fair enough, alla vill inte ha en fast madrass... men de här gästerna tog hela grejen snäppet längre och valde (istället för att be om en extra bäddmadrass eller kanske ett täcke att lägga under lakanet) att sova På Golvet! Because that makes sense.
Vad säger man ens? 😅
Jag har suttit i våra sängar flera gånger och på golvet ibland, och kan garantera att det senare är betydligt hårdare än det förra. :p
 
- Du kunde låna skidkläder från X va?
- Ja, precis. Han skulle komma över med det sista i veckan.
- Vad var det då?
- Hjälm och skidglasögon.
- Inga skor?
- Nej precis.
- För.. ni har inte samma storlek?
- … (jobbar vidare i tystnad)
- Äger han pjäxor, X?
- Ah..
- Men ni har inte samma storlek?
- Nä tror inte det.
- Vad har han för storlek då?
- Kommer inte ihåg. (Fokuserar vidare på sitt jobb).
- …. (ger mig)

Fan, ska jag behöva gå upp och rota runt på vinden bland skorna för detta?! Vilken jäkla fru kan inte sin mans skostorlek? :arghh:
Jag tycker det räcker om Han kan sin egen skostorlek faktiskt, vad ska du kunna det för? ;)
 
Fått träningstider inför jobbet och jag kommer nog bli bra trött i hjärnan; dels korta träningspass dels långa så blir en omställning efter lång tid hemma 🙃.
Tänk om hjärnan inte pallar. Tänk om. Nu tänker jag för mycket 😆. Dessutom lite rödrosig om kinderna när jag kom hem men det hoppas jag bara beror på att jag hållt igång I stallet; tömkört pållan och fixat boxarna åt både henne och hagkompisen så lite mer rörelse än sen jag var sjuk när infektionerna avlöste varandra...
 
För att man lever ihop och att det kanske någon gång i något sammanhang under alla år har kommit på tal typ. Tänker jag. ”Jag köpte ett par skor i storlek 44 men de var för små så jag ska lämna tillbaks dem” eller vad som helst.
Jag tänker att det är totalt oviktigt och passerar över huvudet. Det bästa jag skulle kunna komma med är stora respektive små fötter, om det rör sig om extremer liksom. :) Jag vet att min brorson har Extremt stora fötter, men ja.. om det sedan är storlek 49 eller 52 har jag ngen aning om!
 
För att man lever ihop och att det kanske någon gång i något sammanhang under alla år har kommit på tal typ. Tänker jag. ”Jag köpte ett par skor i storlek 44 men de var för små så jag ska lämna tillbaks dem” eller vad som helst.
Om käre maken någon gång under dessa (mer än) 50 år har sagt något om sin skostorlek så kan jag lova att jag definitivt inte skulle ha lagt det på minnet. Fullständigt onödigt vetande enligt mig.
 
Hyresvärden ringde mig förut gällande mitt klagomål på att det luktar rök i lägenheten. Kontentan blev typ att det är okej att röka i sin lägenhet och så länge det inte är fel i ventilationen eller sprickor i väggen kan de inte göra något.
Och jag förstår det, det är okej, men jag känner mig rätt nedslagen av det. Inte roligt att behöva sova i ett rum som luktar rök.

Önskar så mycket just nu att jag hade haft fler ködagar så jag hade kunnat flytta dit jag egentligen vill bo. Eller var rik och kunde köpa en bostad.

Insett att det är kämpigt att bo i en lägenhet och i ett område jag inte vill bo i.
 
Idag hade femåringen gasen i botten :D

20220426_161037.jpg
 
Jag är jävligt nära nu. Hade fönstret gått att öppna.. Det värsta är att just det där med datorspel är en anledning till att det tog slut med mitt ex efter tio år tillsammans, och maken vet det. Jag har sagt många många många gånger att jag inte gillar att han spelar så mycket och han lovar att minska. Sen gör han såhär!
Visst, jag kanske överdriver i min reaktion. Jag är trött och (var) hungrig (jag gjorde mat till mig själv). Men det är så sjukt nonchalant beteende!

Inte ett dugg överdrivet! :heart

Tycker att din makes beteende låter skikt respektlöst! Hoppas du lämnade hans kläder blöta i en hög någonstans att ruttna :devil:
 
Jag är jävligt nära nu. Hade fönstret gått att öppna.. Det värsta är att just det där med datorspel är en anledning till att det tog slut med mitt ex efter tio år tillsammans, och maken vet det. Jag har sagt många många många gånger att jag inte gillar att han spelar så mycket och han lovar att minska. Sen gör han såhär!
Visst, jag kanske överdriver i min reaktion. Jag är trött och (var) hungrig (jag gjorde mat till mig själv). Men det är så sjukt nonchalant beteende!
Jag tycker inte att du överdriver ett dugg. Jag tycker snarare att du har en ängels tålamod, det är ju inte första gången du beskriver problematiken med hans spelande.

Jag tycker att han verkar bete sig väldigt respektlöst mot dig rätt ofta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 231
· Visningar
66 784
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
415
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 114
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp