Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är Hunter bra eller är det ett parfymmärke? (alltså dålig kvalité dolt bakom populärt märke). Jag kan absolut ingenting om funktionskläder märker jag. Jag äger inte ett enda plagg eller en enda sko. Behöver ändra på det!

Jag är en enkel människa och gillar Engelsons egna märke på stövlar, Eurohunter. Mina har neoprenskaft och riktigt bra fotdel, jag får inte ont av dem. De är billiga men håller bra och det har särbons också gjort och han sliter mer på dem än vad jag gör.

Jag är även nöjd med mina Tretorn, också med neoprenskaft, men de är gigantiska i storlekarna.
 
Hyresvärden ringde mig förut gällande mitt klagomål på att det luktar rök i lägenheten. Kontentan blev typ att det är okej att röka i sin lägenhet och så länge det inte är fel i ventilationen eller sprickor i väggen kan de inte göra något.
Och jag förstår det, det är okej, men jag känner mig rätt nedslagen av det. Inte roligt att behöva sova i ett rum som luktar rök.

Önskar så mycket just nu att jag hade haft fler ködagar så jag hade kunnat flytta dit jag egentligen vill bo. Eller var rik och kunde köpa en bostad.

Insett att det är kämpigt att bo i en lägenhet och i ett område jag inte vill bo i.
Jäklar vad arg jag blir! Det känns ju helt sanslöst att det ska vara okej att röka i en lägenhet när det påverkar grannar som får dras med den vedervärdiga stanken. Det är inte alls okej i mina ögon.

Jag har för mig att det är förbjudet att röka inomhus i min BRF men ingen av mina grannar har ändå det behovet, det står aldrig någon och röker ens utanför huset. Förra sommaren hade ett gäng (som inte ens bor i föreningen) samlats på någon slags kvällsmiddag på gården nedanför. Någon eller några tände en cigarett och det tog inte många minuter innan jag hörde en av mina grannar bredvid öppna fönstret och säga åt gänget i barsk ton att här röker man minsann inte på gården eftersom röklukten(=stanken) kommer in i lägenheterna.
 
Världens gräl. Sen ringde hans jobb så han åkte dit nu.
Men vi kom så långt att han erkände att spelandet är ett problem. Alltid nåt.
Men var det ett erkännande eller något han sa för att slippa ansvar för situationen?

Sen kan jag tycka att han borde stannat hemma och rett ut det hela istället för att fly till jobbet men det är en helt annan sak, det är upp till honom.
 
Men var det ett erkännande eller något han sa för att slippa ansvar för situationen?

Sen kan jag tycka att han borde stannat hemma och rett ut det hela istället för att fly till jobbet men det är en helt annan sak, det är upp till honom.
Ja, jag tyckte med han skulle säga nej till jobbet. Men så är det.. det gör han aldrig.

Jag tror det var det sätt att "få tyst" på mig. Funkade inte. Får väl se om han slutar spela eller om det var tomma ord
 
Hyresvärden ringde mig förut gällande mitt klagomål på att det luktar rök i lägenheten. Kontentan blev typ att det är okej att röka i sin lägenhet och så länge det inte är fel i ventilationen eller sprickor i väggen kan de inte göra något.
Och jag förstår det, det är okej, men jag känner mig rätt nedslagen av det. Inte roligt att behöva sova i ett rum som luktar rök.

Önskar så mycket just nu att jag hade haft fler ködagar så jag hade kunnat flytta dit jag egentligen vill bo. Eller var rik och kunde köpa en bostad.

Insett att det är kämpigt att bo i en lägenhet och i ett område jag inte vill bo i.

Här fick dom komma och täta efter att dom varit ute och mätt med massa instrument. Det är inget som syns, har dom varit och kollat hur röken läcker in till dig?
 
Jäklar vad arg jag blir! Det känns ju helt sanslöst att det ska vara okej att röka i en lägenhet när det påverkar grannar som får dras med den vedervärdiga stanken. Det är inte alls okej i mina ögon.

Jag har för mig att det är förbjudet att röka inomhus i min BRF men ingen av mina grannar har ändå det behovet, det står aldrig någon och röker ens utanför huset. Förra sommaren hade ett gäng (som inte ens bor i föreningen) samlats på någon slags kvällsmiddag på gården nedanför. Någon eller några tände en cigarett och det tog inte många minuter innan jag hörde en av mina grannar bredvid öppna fönstret och säga åt gänget i barsk ton att här röker man minsann inte på gården eftersom röklukten(=stanken) kommer in i lägenheterna.
Beror väl på vårt man bor, rökning är ju rätt beroende av samhällsklass tyvärr.
 
Jag är en enkel människa och gillar Engelsons egna märke på stövlar, Eurohunter. Mina har neoprenskaft och riktigt bra fotdel, jag får inte ont av dem. De är billiga men håller bra och det har särbons också gjort och han sliter mer på dem än vad jag gör.

Jag är även nöjd med mina Tretorn, också med neoprenskaft, men de är gigantiska i storlekarna.

Blev Tretorn! Dessa, mina mest för att de hade ett sött rosa snöre :angel::D Tänkte just på storlek, funderade på att köpa en storlek för stora för tycker det är nice att de är lite rymliga om man bara ska skrota runt korta sträckor på tomten. Men då kanske det blir perfekt då med ”rätt” storlek!

8A2BB983-125C-4F74-AE1C-0A7D75A00276.png
 
Idag fick jag "tack, men nej tack" från ytterligare två förlag. Inte lätt att försöka vara författare och hålla modet uppe (ja, jag VET att i princip varenda känd författare som existerar fick nej från en hel drös förlag innan de till slut slog igenom, men ändå...) :cautious:

Ja ja, bara att försöka se framåt i stället - snart är det bokmässa där bok nummer ett ska vara med (och förhoppningsvis sälja några ex) :) !
 
Beror väl på vårt man bor, rökning är ju rätt beroende av samhällsklass tyvärr.
Ja men det känns ju ändå inte okej att man ska behöva stå ut med röklukt i sitt hem även om man bor i fattigare områden. Den stanken är ju vidrig!

Jag hoppas verkligen att hyresvärden i Skåne som stämde en av sina rökande hyresgäster på närmare en halv miljon för sanering får rätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 236
· Visningar
67 362
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
416
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 119
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp