Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tur och lyckades ropa hem ett par kilo rent hjortkött till hund och katt till en billig peng på lokala köp/sälj sidan. :) Det är andra gången jag förbarmar mig över mat den här kvinnans katter inte tycker om... hon har sex (!) stycken kräsna Maine Coon. 😱:D
 
Ja men det känns ju ändå inte okej att man ska behöva stå ut med röklukt i sitt hem även om man bor i fattigare områden. Den stanken är ju vidrig!

Jag hoppas verkligen att hyresvärden i Skåne som stämde en av sina rökande hyresgäster på närmare en halv miljon för sanering får rätt.
Du har helt rätt i det, men ska inte behöva stå ut egentligen. Men ja, det är svårt att hävda sin rätt.

Hoppas också på det!
 
Blev stallet hela eftermiddagen idag; tömkörde pållan och fixade boxarna åt både henne och hagkompisen idag ☺️. Först tömkörde vi ut en sväng I skritt; tog den branta klätterbacken och lite offroad i skogen innan vi avslutningsvis arbetade på ridbanan; fokus på samlad trav som hon höll så fint 😍.
Hemma vek jag tvätt som hängt ute, duschat och så lagade vi middag tillsammans; rullade köttbullar och stuvade makaroner 😋. Nu är jag trötter och ska sova 😴.
 
Haft en så mysig dag med nära och kära. Inspekterat deras nya lägenhet som var underbar och ätit massa gott och myst.
Vovvarna var med och sover nu stenhårt efter alla nya intryck. De vi var hos hade just köpt en ny, fin ljust cremefärgad tygsoffa. Men de hade preppat med en miljard filtar att klä den i så hundarna fick vara med i soffan.
Min hund älskade att sitta och kolla ut från höghuset med jääääättefönster åt alla håll. Gulle!😍
EDF2DC0D-713B-4161-B416-DD66A5917A3B.jpeg
 
Har varit på besök på ridskolan (/paddocken där) med ponnyn idag. Blev oplanerat lite hoppning då det redan var bommar framme, först gången på några år som jag hoppar och några månader för ponnyn. Tror dock att de första månaderna med ponnyn utan hoppning varit nödvändiga, han är inte den enklaste. Väldigt snäll att hoppa med dock, fast då på sättet "jag ser vad vi ska hoppa, håll i dig så löser jag resten" i hastighet bestämd av honom :D. Jag hade inte mycket att säga till om... men så hoppar han ju också och hindren var såpass låga att det funkade utan perfekta avstånd. Men för mig är det högt med 50-60cm (på c-ponny) även om det bara är uppvärmning enligt honom.

Väldigt glad över ponnyn idag även om vi behöver diskutera det här med hastigheten lite :)
 
Lön in. Räkningar dragna. En peng in på mitt sparkonto och till kontot jag har till mitt syskonbarn.
Känner mig tacksam över att pengarna räcker till.
Ska till Askim (basresa i Norge) med två sjuor. Har bara min elev att ta ansvar för men gruvar mig ändå.
I kväll är det dags för ny hockeymatch men jag känner mig depp och negativ efter förra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
792
· Visningar
41 995
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
348
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 029
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp