Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästan midnatt och jag har matat alla småfiskarna. Djuren verkar vara knorriga och mysiga också, så det kanske är dags att förflytta sig till sängen och se färdigt serien där (eller somna mitt i).
Imorgon är sista dagen innan jag har en hel dag ledigt, och jag vill nästan gråta. Ingen klocka, inga hus, inga möten, ingenting. :heart
 
Jag trodde typ alla hus/lägenheter hade separata brytare för olika rum. Det där låter ju helt vansinnigt.
Hoppas det löser sig snarast! :heart

I vissa delar av varlden finns det exact lika dana uttag som uttagen i Sverige ... men vissa ar 110V och nagra random har och dar ar 220V. Har man tur har en klok sjal markt 220 uttagen, har man inte tur satter man sin stereo for 110V i ett 220V uttag och lar sig att det var ett 220V uttag. Nar man da ska leta vilken sakring som gar var har man som regel otur ... de ar ocksa mycket "random" och flera sakringar kan ha nagra uttag/taklampor/"appliances" i flera rum.
Jag tar aldrig nagot for givet langre 🤷‍♀️
 
Sov faktiskt bra i natt men jag är ändå trött och har dessutom huvudvärk. Ser inte fram emot den här veckan som kommer vara ännu en stressvecka när man försöker göra 200% på en 100% tjänst. Får försöka trösta mig med att veckan efter denna kanske blir lite lugnare.
 
Inledde dagen med att skjutsa mina föräldrar till centralen i Malmö. De ska åka till Färöarna så det är ganska orättvist :p

Väntar nu på att hämta ut dotterns pass. Tänkte att det ska fungera bra såhär på förmiddagen, som det rekommenderas. Jag har redan väntat 34 minuter.
Nåja, jag har ingen större brådska.
 
Jag trodde typ alla hus/lägenheter hade separata brytare för olika rum. Det där låter ju helt vansinnigt.
Hoppas det löser sig snarast! :heart
Där vi bodde innan vi flyttade tillhörde eluttagen i samma rum olika säkringar. Vi hade tex tre eluttag i vardagsrummet och de gick på tre olika säkringar 😅

Jag var inte med när pappa och vice värden tittade på säkringarna, så jag vet inte mer än det pappa sa till mig :) Men även om det skulle finnas en säkring för varje rum så hade det inte varit så praktiskt att bryta säkringen för köket 🙈

Tack. På något sätt löser det sig nog :) :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 564
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
919
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
629
Senast: Badger
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
509
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp