Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis lämnat in våran kandidatuppsats. Känslorna är blandade, det känns både najs och bajs, inte helt nöjd med diskussionen, jaja! Men nu är det gjort! Sjukt att tiden har gått så snabbt, det trodde jag inte när man stod där i augusti 2020 livrädd för att man skulle faila allt. Men jag har klarat det hela vägen hit, nu ska bara uppsatsen bli godkänd också. Så nu blir det öl för hela slanten :D
 
Rota basilikastickling? :D

Tvek på effektiviteten.

Hoppas få höra (läsa) den spännande förklaringen på mysteriet.
Aha, kan man göra det? Det skulle det kanske kunna vara. Han är extremt kär i sin stora basilikaplanta som han köpte i mataffären för typ två år sedan och har hållit liv i med hjälp av växtlampa och mycket omvårdnad, så eventuellt är det en stickling från den som han tänkt sig göra, eh, något med :p Lovar att återkomma med rapport när jag vet!
 
Aha, kan man göra det? Det skulle det kanske kunna vara. Han är extremt kär i sin stora basilikaplanta som han köpte i mataffären för typ två år sedan och har hållit liv i med hjälp av växtlampa och mycket omvårdnad, så eventuellt är det en stickling från den som han tänkt sig göra, eh, något med :p Lovar att återkomma med rapport när jag vet!
Kul! Heja basilikan. OM det nu är det, så kan det bli bättre resultat (dvs funka) med lite längre stjälk med ett par bladpar avnypta.

Funderade sedan på om han försöker mata basilikan med någon annan dryck än vatten? :rofl:
 
Pulled pork är gott men vi hade inte testat pulled beef innan och det var inte heller tokigt med tzatziki till 😋 och de somrigt goda glassbåtarna med jordgubb, fläder och rosa choklad 😍, vi satt riktigt brevid granen som fläktade skönt mot värmen inne och på trappavsatsen 😊. Sen till stallet och red idag med och då det ju fortfarande var så varmt- inte alls långt under 25 grader ens då- blev det svettigt både för pållan och mig 😄 men härligt 😍. Vi avslutade kvällen med soffhäng till Mästerkocken VIP 😊.
 
Kul! Heja basilikan. OM det nu är det, så kan det bli bättre resultat (dvs funka) med lite längre stjälk med ett par bladpar avnypta.

Funderade sedan på om han försöker mata basilikan med någon annan dryck än vatten? :rofl:
Nu har vi svaret! Tydligen är det en avknipsad bit som inte blev använd vid helgens pizzabak, men maken ville inte slänga den (vi snackar alltså tre blad basilika från en buske som har typ 300 😁) utan tänkte att det är väl lika bra att testa och se om han kan få den att växa rötter. När jag lite försiktigt påpekade att stjälken kanske är lite för kort och att det eventuellt inte kommer att fungera sa han "I know, I just wanted to give it a chance!" med lite lagom mycket dramatik i rösten sådär.

Hitta någon som har ett mer passionerat förhållande till sin basilika... 😂
 
Nu har vi svaret! Tydligen är det en avknipsad bit som inte blev använd vid helgens pizzabak, men maken ville inte slänga den (vi snackar alltså tre blad basilika från en buske som har typ 300 😁) utan tänkte att det är väl lika bra att testa och se om han kan få den att växa rötter. När jag lite försiktigt påpekade att stjälken kanske är lite för kort och att det eventuellt inte kommer att fungera sa han "I know, I just wanted to give it a chance!" med lite lagom mycket dramatik i rösten sådär.

Hitta någon som har ett mer passionerat förhållande till sin basilika... 😂
Tar han den med sig när ni reser bort? Jag hade ALDRIG vågat passa den... 🙈:rofl:
 
Ska på utbildning via jobbet idag. Gick upp ca 30min för tidigt så nu sitter jag och väntar på att kunna åka iväg.
 
Nu har vi svaret! Tydligen är det en avknipsad bit som inte blev använd vid helgens pizzabak, men maken ville inte slänga den (vi snackar alltså tre blad basilika från en buske som har typ 300 😁) utan tänkte att det är väl lika bra att testa och se om han kan få den att växa rötter. När jag lite försiktigt påpekade att stjälken kanske är lite för kort och att det eventuellt inte kommer att fungera sa han "I know, I just wanted to give it a chance!" med lite lagom mycket dramatik i rösten sådär.

Hitta någon som har ett mer passionerat förhållande till sin basilika... 😂
Min man försöker (förgäves hittills) plantera vår julgran varje år, så jag förstår dig PRECIS.... :D
 
Väntar på bussen. Det får bli buss när parkeringarna är avstängda på jobbet. Det funkar det med, även om det är ganska dyrt och tar lång tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
21 22 23
Svar
445
· Visningar
12 060
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 747
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
23
· Visningar
1 405
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
71 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp