Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jösses så frodigt och välväxt det var i hagen- används som vinterhage- förra sommaren! Så har det absolut inte varit somrarna innan I stallet och så heller inte i år. Reeeeegn behövs nu! Nu känns sol och torka som riktigt skitväder, trodde väl aldrig det i höstas/vintras när det regnade typ konstant....Nehej. Hänga tvätt och fortsätta med sysslorna.
 
Vilken gigant det är! Men jag kan också förstå att han inte slutade tidigare. Att ha spelat hela livet, leva det livet med extrema inrutade scheman och i sådana extrema sammanhang, det är säkerligen inte "bara att sluta". Hela identiteten, livet osv förändras ju och med tanke på hur många som är trygghetsknarkare generellt (mår dåligt men vill inte byta jobb, bostad, göra nån förändring osv) så är det säkerligen stort steg att ta. Och sen tror jag inte han ville sluta skadad, det hade varit ett misslyckande och därför spelade han lite lite nu senast. Så hade jag iallafall jag resonerat :D

Men det var fantastiskt att se matcherna live i Portugal 2004, speciellt mot Italien. Vilken klack...
Alltså jag köper att han vill sluta på sina villkor och att det garanterat inte har varit ett enkelt beslut för honom. Fotbollen har ju varit hans liv och största kärlek hela livet. Plus är man så jävla bra som han så köper jag att man inte vill sluta. (alldeles oavsett den där jäkla cl-vinsten.)
Jag gillar honom
Han lider inte av svenska jantelagen han
Nä, samma som jag gillar. Han är så kompromisslöst sig själv alltid. Plus dat leende 😍
 
Stack iväg tidigt till mataffären idag. Hoppades tyst för mig själv på att hitta någon tårta eller annat gott bakverk till nedsatt pris eftersom det "behövs" idag, gärna något med mycket grädde eller åtminstone lite marsipan.

Gick raka vägen till kylen för nedsatt pris/kort datum och vad finns där? Jo, EN prinsessbakelse till halva priset! :banana: Eller ja, vet inte om "bakelse" är rätt ord, men... inte en vanlig rund tårta utan mer avlång som en rulltårta, och den var stor! Och eftersom den bakades igår lär den vara som godast ikväll efter att jag jobbat :d
Grattis! 🥳
 
Stort grattis på din dag @Red_Chili! :banana:

camping-cake-designs-1-720x720.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 931
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 862
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 913
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 911
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp