Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar vaken aven om det ar nagot ovilligt da jag vet att det ar kallt som attan ute och jag snart maste kla pa mig och ge mig ut. Naja, det blir nog bra bara jag vaknat ordentligt och kommit igang.
 
Jag kommer ALDRIG ihåg var bilen är på stormarknadsparkering, eller valfri annan parkering för den delen. Finns det mer än 5 rader att välja på kan man räkna med att jag virrar runt som en yr höna tills jag gått förbi samtliga rader minst tre gånger. DÅ ungefär brukar jag hitta biljäveln (oftast i en helt annan ände av parkeringen än jag trodde att den stod i). Det bästa är att jag alltid försöker göra det lite sådär lagom casual, så att omvärlden inte ska tro att jag är den där personen som tappar bort sin egen bil på en sketen parkeringsplats. För det är jag ju inte! Jag bara, eh, ser till att få lite extra motion när jag ändå är där :angel:
Jag gick fram till en bil som jag trodde var rätt. Tryckte på låsa upp typ 3 ggr och undrade först vad som var trasigt typ, mumlade svordomar med min tandläkarbedövade snea mun och tittade på nyckeln, kollade att jag tryckt på rätt knapp etc innan jag såg reg-skylten och insåg att jag var vilse. 😅
Jag tyckte det var så dumt att jag skrattade högt. Inte helt rätt taktik om man vill vara lite osynlig att gå runt och asgarva för sig själv som en galning. 🙄😅
 
Äter zucchini&räkpasta medans jag är så trött att om jag låter mig ta en nap blir den alldeles för lång :crazy: Samtidigt som kroppen verkligen vill vila... Mycket har gått åt skogen idag men jag är iaf hemma nu och behöver egentligen inte ut igen även om jag funderar på att hämta paket typ 500 bort:D
 
Tar ett par djupa andetag för att undvika ett potentiellt scenario där jag mailar min chef och ber hen fara och flyga :angel: Hen är en mycket speciell människa - fantastisk på många sätt, men väldigt speciell och egen. Det har tagit mig flera år att förstå hur hen fungerar, hur man bäst bemöter hen och vilka delar av hens beteende som det är bäst att bara ignorera. Men vissa dagar, som idag, tar det där egna och speciella över alldeles och jag sitter och svär framför datorn medan mail efter mail med div orimligt innehåll trillar in. Det är tur att hen betalar mig bra :angel:
Vet hur det känns. Jag hade samma känsla tidigare idag.
 
Jag försöker få tyst på en upprörd hund. :crazy:
Hon vill vara ute, men det snöar. Så nu skriker hon på mig att jag ska stänga av snön, sätta på värmen och tända den där stora lampan uppe i himlen. Det var myyyyycket bättre i helgen när hon kunde ligga ute och sola, säger hon.

Jag har kompisar med katt där katten sitter och jamar att de vill gå ut. Människan öppnar dörren. Katten sticker ut nosen och tittar sedan anklagande på människan. Går till en annan ytterdörr (om det finns någon) och sätter sig och jamar argt. Människan öppnar dörren, katten sticker ut och in nosen och tittar sedan anklagande på människan som inte fixat utomhuset. Detta kan upprepas ett antal gånger, tills människan vägrar öppna dörren.

En gång på vintern på landet, förklarade Megara ytterst bestämt att hon skulle ut! Kallt och snöade så jag tog på mig jacka, sockor, kängor, halsduk, vantar och mössa. Vi går ut. En halv minut senare är vi inne igen. Jag tar av mig allting. Megara sitter vid dörren och vill UT! 😾

Det var ett brott mot kattliga rättigheter att det inte var varmt och soligt utan snö under tassarna så hon frös och minusgrader. Och naturligtvis var allt mitt fel.
 
Åh fy, hatar sånt! "Berätta om dig själv".. Och så feltolkas hälften av det man säger ändå.

Men ja? Läkaren hade i alla fall uppskrivna frågor utifrån journalen så det blev inte alltför abstrakt idag. :D

Suck!

Eller någon av mina favoriter:
Läkare tar emot 11-sidigt anamnesformulär av mig, vänder sig till auskulterande nyanställd sköterska och dinglar med papperet över papperskorgen sägandes ”de skriver alltid så mycket i sådana här men jag läser aldrig det utan ber dem berätta istället” och slänger sedan formuläret som jag använd typ 5 timmar av min hjärntrötta tid att fylla i. :cautious:

Men what, jag hade blivit så pissed! Jag som uttrycker mig betydligt bättre i skrift med.

Min journal är som gamla testamentet så jag skulle skämtsamt säga "hur lång tid har du"?
Dock tycker jag att de flesta läkare har varit rätt pålästa dock. Enda gången det blev klurigt var när jag kom in akut i en annan region.

Vi är båda Moses med varsin stentavla. :D
 
Jag har kompisar med katt där katten sitter och jamar att de vill gå ut. Människan öppnar dörren. Katten sticker ut nosen och tittar sedan anklagande på människan. Går till en annan ytterdörr (om det finns någon) och sätter sig och jamar argt. Människan öppnar dörren, katten sticker ut och in nosen och tittar sedan anklagande på människan som inte fixat utomhuset. Detta kan upprepas ett antal gånger, tills människan vägrar öppna dörren.

En gång på vintern på landet, förklarade Megara ytterst bestämt att hon skulle ut! Kallt och snöade så jag tog på mig jacka, sockor, kängor, halsduk, vantar och mössa. Vi går ut. En halv minut senare är vi inne igen. Jag tar av mig allting. Megara sitter vid dörren och vill UT! 😾

Det var ett brott mot kattliga rättigheter att det inte var varmt och soligt utan snö under tassarna så hon frös och minusgrader. Och naturligtvis var allt mitt fel.
Det låter som en beskrivning av min hund. 😂
Hon tror iofs att hon är en katt, så det kanske inte är så konstigt.
 
Tänkte mig en körsväng med pållan men det kunde jag glömma...Nä inte ett dugg förvånad att hon lyckats fixa tappsko igen på andra framhoven med tanke på all jeeevla kletlera...Snarare förväntat 😝.
 
Slog mig nyss att min känsla hittills idag är att det varit bra dag! Så himla skönt att känna så även fast det egentligen inte hänt något speciellt :) Nu ska jag stänga av datorn för idag och fixa mat, är jättehungrig!
 
Någon mer som blivit utkastad ifrån Facebook + messenger? Instagram verkar inte kunna uppdatera sitt flöde heller. Sambon hade samma problem så tänker att sidorna ligger nere kanske. Man inser i alla fall att man måste ha telefonnummer till folk. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 251
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
660
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 778
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 682
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp