Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit en stund. Det var skönt.
Ute kämpar solen fortfarande mot molnen, ibland bryter den igenom och då känns det som vår.
 
Jag kommer ALDRIG ihåg var bilen är på stormarknadsparkering, eller valfri annan parkering för den delen. Finns det mer än 5 rader att välja på kan man räkna med att jag virrar runt som en yr höna tills jag gått förbi samtliga rader minst tre gånger. DÅ ungefär brukar jag hitta biljäveln (oftast i en helt annan ände av parkeringen än jag trodde att den stod i). Det bästa är att jag alltid försöker göra det lite sådär lagom casual, så att omvärlden inte ska tro att jag är den där personen som tappar bort sin egen bil på en sketen parkeringsplats. För det är jag ju inte! Jag bara, eh, ser till att få lite extra motion när jag ändå är där :angel:
Jag brukar försöka notera var jag ställt mig. Men på jätteparkeringar är det svårt ändå.

Det är min återkommande mardröm, att jag kliver av en buss eller ut ur ett köpcentrum och inte hittar bilen. Jag irrar runt i timmar, på de mest märkliga ställen. I drömmen hittar jag aldrig bilen. Vaknar med ångest.
Högst orimligt. :meh:
 
Har varit en vända till tippen igen. Rensningen börjar gå trögt nu men det är bara att bita ihop :meh:
Nu ska jag göra mig klar och gå på en promenad. Det är skitkallt ute och blåser men ut ska jag.
 
Nahej hunnit en del trots råkade ta sovmorgon. Vart ute med ungkatten, kört diskmaskin, matat fåglar ute, dammat ordentligt, dammsugit uppe och gjort klart middagen till ikväll. nu ställa in lunchen i micron medan jag dammsuger trappen och undervåningen :). Sen brygga kaffe och åka till stallet :).
 
SKJUT MIG NÅGON. Sov två timmar inatt pga den värdelösa hostan. Har dessutom kvällsmöte igen med jobbet. Igår kom jag hem runt 21.30. Naturligtvis har jag också huvudvärk som grädde på moset.
En fördel är att jag börjar se slutet på pendling till kontoret. Den 1 april så flyttar vi så att jag får gångavstånd till jobbet. Aldrig mer SL! 🥳
 
Jag försöker få tyst på en upprörd hund. :crazy:
Hon vill vara ute, men det snöar. Så nu skriker hon på mig att jag ska stänga av snön, sätta på värmen och tända den där stora lampan uppe i himlen. Det var myyyyycket bättre i helgen när hon kunde ligga ute och sola, säger hon.
 
De säger alltid att "Jag har läst din journal, men du får gärna berätta själv hur det är?" Och det är ju en sån himla stor fråga. Man kan ju inte bara säga "dåligt" och gå vidare. :D
Suck!

Eller någon av mina favoriter:
Läkare tar emot 11-sidigt anamnesformulär av mig, vänder sig till auskulterande nyanställd sköterska och dinglar med papperet över papperskorgen sägandes ”de skriver alltid så mycket i sådana här men jag läser aldrig det utan ber dem berätta istället” och slänger sedan formuläret som jag använd typ 5 timmar av min hjärntrötta tid att fylla i. :cautious:

Eller annan läkare som öppnar med ”jo jag läste i din utredning från x-kliniken att y”
Jag: ”jag har aldrig varit på x-kliniken men y stämmer bra”
Läkare: ” ojdå men jag kanske tänkte på din q-diagnos”
Jag: ”ja, jag tror ju jag har den diagnosen men det är inte något som utretts av vården”. (det blev ett bra besök ändå men det kan ju i sådana lägen vara en smart strategi att säga ”jag har läst din journal men berätta du”)
 
De säger alltid att "Jag har läst din journal, men du får gärna berätta själv hur det är?" Och det är ju en sån himla stor fråga. Man kan ju inte bara säga "dåligt" och gå vidare. :D

Min journal är som gamla testamentet så jag skulle skämtsamt säga "hur lång tid har du"?
Dock tycker jag att de flesta läkare har varit rätt pålästa dock. Enda gången det blev klurigt var när jag kom in akut i en annan region.
 
Jag kommer ALDRIG ihåg var bilen är på stormarknadsparkering, eller valfri annan parkering för den delen. Finns det mer än 5 rader att välja på kan man räkna med att jag virrar runt som en yr höna tills jag gått förbi samtliga rader minst tre gånger. DÅ ungefär brukar jag hitta biljäveln (oftast i en helt annan ände av parkeringen än jag trodde att den stod i). Det bästa är att jag alltid försöker göra det lite sådär lagom casual, så att omvärlden inte ska tro att jag är den där personen som tappar bort sin egen bil på en sketen parkeringsplats. För det är jag ju inte! Jag bara, eh, ser till att få lite extra motion när jag ändå är där :angel:

Me too ... och aven pa sma parkeringar hittar jag aldrig min bil och forsoker ga in i alla andra med samma farg. Varfor ar halften av alla bilar i Oregon silverfargade nar jag rakade kopa en silverfargad bil undrar jag. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 251
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
660
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 779
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 683
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp