Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fattar inte :cry:

Senaste inlämningen/provet gick åt helvete och vi kommer nu inte få någon andra chans pga corona. Alltså, jag FATTAR INTE vad jag ska göra. Försöker fråga läraren hur jag ska komma vidare och lyckas men hen säger bara "fortsätt som du gör så kommer du komma högre på betygstrappan" men det går ju inte?! Får ju bara sämre och sämre resultat? :arghh:

Nu ska vi tydligen ha betygssamtal och ja... jag är livrädd att hen kommer säga att jag inte ligger på högre än D-nivå nu. Jag vet ju att jag kan för jag hade liksom A i samma ämne i grundskolan, men jag kan inte begränsa mig och hen har begränsningar på alla håll och kanter som hjälper "alla andra" men definitivt inte hjälper mig. Tex är frågan hur öppen som helst men orden är begränsade. Jag kan inte välja en del att fokusera på och försöker täcka allt och får slut på ord och får ett dåligt resultat. Ger man mig en fråga som kan täcka hundra saker vill jag täcka alla hundra sakerna för att det står i frågan... vilket också är vad jag kommer göra.

Har frågat läraren om jag kan få hjälp med att få en mer specifik fråga men nej "kom på en själv". MEN JAG KAN JU INTE! :cry:
Och då tror hen att jag inte kan något alls och svarar att jag behöver jobba med mig själv istället... men snälla, jag gör det hela tiden varje dag. LÄS MIN UTREDNING. Det står klart och tydligt att jag inte KAN göra det du efterfrågar och du säger ju själv att du inte ens läst utredningen. Gahhh. Det handlar inte om vilja, jag försöker redan mer än jag kan och borde men jag kan inte ändå. Jag kan om jag får rätt förutsättningar, precis som att "alla andra" kan när de får rätt förutsättningar. Men tyvärr är förutsättningarna anpassade för "alla andra" och inte för mig!

Jag tror att jag ger upp! Hur svårt är det att fatta?! Hen verkar tro att vi i klasen med autism är likadana och fungerar likadant :meh:
 
Köpt en ”liten duk” 😅😅
C6670174-FC0E-4E0E-BAFE-9822E65EA012.jpeg
 
Man blir lite försoffad, när läget är som det är på alla vis...

Kvart i nio ringer hemtjänsten, kan vi komma nu vi står utanför... tio i nio ringer det på dörren och jag lyckas bända benen ur sängen... stödstrumpor på och sen kravlade jag i lite kläder. Ena hemtjänstaren började damma och den andre bädda sängen då ringde alarmen på telefonen... Jag har alltid väcknng 9.00 - lite pinigt. En dryg timme senare kunde jag göra toabesök och fixa frukost... :P Men fint o städat är det.

Kalasväder i Örebro, så snart blir det en tur med permobilräsern. Ta hand om er där ute. Kram!
 
Tvingar mig att sitta ute i solen trots att det är blåsigt som fan som vanligt. Jag ska egentligen ut med hundarna men väntar eventuellt paket idag så jag tänkte dryga ut morgonen en stund till sådär om utifall.

Kan i alla fall konstatera att lilla trädgården är full med bin. :heart Jag har sett så himla mycket både bin och humlor redan i år!
 
Jag fattar inte :cry:

Senaste inlämningen/provet gick åt helvete och vi kommer nu inte få någon andra chans pga corona. Alltså, jag FATTAR INTE vad jag ska göra. Försöker fråga läraren hur jag ska komma vidare och lyckas men hen säger bara "fortsätt som du gör så kommer du komma högre på betygstrappan" men det går ju inte?! Får ju bara sämre och sämre resultat? :arghh:

Nu ska vi tydligen ha betygssamtal och ja... jag är livrädd att hen kommer säga att jag inte ligger på högre än D-nivå nu. Jag vet ju att jag kan för jag hade liksom A i samma ämne i grundskolan, men jag kan inte begränsa mig och hen har begränsningar på alla håll och kanter som hjälper "alla andra" men definitivt inte hjälper mig. Tex är frågan hur öppen som helst men orden är begränsade. Jag kan inte välja en del att fokusera på och försöker täcka allt och får slut på ord och får ett dåligt resultat. Ger man mig en fråga som kan täcka hundra saker vill jag täcka alla hundra sakerna för att det står i frågan... vilket också är vad jag kommer göra.

Har frågat läraren om jag kan få hjälp med att få en mer specifik fråga men nej "kom på en själv". MEN JAG KAN JU INTE! :cry:
Och då tror hen att jag inte kan något alls och svarar att jag behöver jobba med mig själv istället... men snälla, jag gör det hela tiden varje dag. LÄS MIN UTREDNING. Det står klart och tydligt att jag inte KAN göra det du efterfrågar och du säger ju själv att du inte ens läst utredningen. Gahhh. Det handlar inte om vilja, jag försöker redan mer än jag kan och borde men jag kan inte ändå. Jag kan om jag får rätt förutsättningar, precis som att "alla andra" kan när de får rätt förutsättningar. Men tyvärr är förutsättningarna anpassade för "alla andra" och inte för mig!

Jag tror att jag ger upp! Hur svårt är det att fatta?! Hen verkar tro att vi i klasen med autism är likadana och fungerar likadant :meh:

Har haft samma problem, hatade generella frågor men sen när jag valde att jag tolkar frågan åt det håll som passar mig bäst och jag kan svara kortast och lättast så funkade det också. Fick aldrig dålig poäng då och ibland hade jag kanske valt att tolka frågan ganska lååångt mot gränsen i ämnet.. :cautious:
Jag jobbade heltid samtidigt då så jag orkade bara inte krångla till det och det var nog det som räddade mig.
 
Har rensat i förrådet igår och lämnat en kartong med mestadels fantasyböcker till en kille vars dotter gillade fantasy. Upptäckte till mitt förtret att jag hade en kartong böcker till jag missat men den ligger på lokala köp och säljgruppen så jag hoppas nån är intresserad. Tänker att folk borde kanske ha lite mer tid till att läsa såhär i corona tider?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Åtets fylledag närmar sig med strålande väder. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skåla? Vågar ni elda trädgårdavfall...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 908
Senast: Lilla
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 154
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag tänker köpa ytterligare en solcellsslinga till trädgården och började fundera på om det finns med utbytbara batterier, eller om hela...
Svar
0
· Visningar
165
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp