Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick inse nu att min hängiga onda kropp och huvudvärk inte är bara stress och kramp.
Jag har nog feber och har blivit hostig snorig under dagen.

På väg hem och har panik, skolstart raserar nu helt och jag mår alltid uselt när jag inte kan fixa mina arbetsuppgifter. Nu är frågan om jag verkligen bör åka kollektivtrafik hem, och annars om jag orkar gå 8km hem.

Har du feber bör du INTE gå så långt! Skadar hjärtat om du har otur!!
 
Är hemma nu och blev att jag gick 6km, vilket är vad jag brukar göra. Det är det eller vänta på buss som både går sällan och ibland inte alls. Har lite feber och ska nu genast ta en Alvedon och lägga mig. Hjärnan känns som den ska sprängas.

Inte bra, nu får du ta och hålla dej i stillhet ;). Nu ska vi inte måla fan på väggen men har du otur kan en infektion (alltid en risk, ökar vid ansträngning!) leda till hjärtmuskelinflammation som kan leda till hjärtstopp. Rätt allvarliga saker! Ta hand om dig och krya på dig! :heart
 
Gör svenskauppgifter. Har snart läst klart boken jag fick igår, bara 100 sidor kvar :angel:

Läraren hade sagt till min mamma att jag inte verkade ha några lässvårigheter. Hon visste kanske inte om att jag läser ut tjocka böcker på max tre dagar om jag har tid och de är bra :cautious:
 
Det är hemskt. Jag kommer aldrig att kunna förstå hur det känns att vara fattig eftersom jag alltid har haft skyddsnät, men när jag studerade minns jag att jag hade ytterst få kronor kvar efter att räkningarna var betalda. Envis som en åsna var jag också så jag vägrade ju be om hjälp, så vissa månader skrapade jag skåpen på knäckebröd och typ lasagneplattor.. dagarna innan CSN kom. Hungrig som få. Men ibland åkte jag faktiskt hem och åt middag hos föräldrarna.

Ekonomisk stress är hemskt. Kan knappt föreställa mig hur det hade varit utan skyddsnät, eller med barn.
Har så varje månad och kommer att ha resten av mitt liv.
Så egentligen vet jag inte varför jag jobbar :)
 
Asså näe. Eftersom middan blir senare och jag e hungrig så tog jag en banan och några skumlakrits-S som jag inte ätit på evigheter. Det var inte alls så gott som jag mindes...Nope! De sega är ju mkt godare. Slängde resten.
 
Laddar för en grillkväll med makens kusiner, det ska bli trevligt men jag känner mig lite mentalt slut redan innan, mest för att jag måste upp i morgon bitti och fixa igång caféet till tävlingen på skjutbanan. Det är hemmabane-SM så det är bara skyttar från vårt distrikt som kommer eftersom vi är den enda godkända större banan i vårt distrikt. Vi räknar med ungefär 15 skyttar så jag ska bre mackor och förbereda för korv med bröd så få de som är på plats hela dagen dela på ansvaret för att sälja. Jag har gjort väldigt klart att jag inte tänker lägga en hel dag på att serva vuxna män. :D Jag har redan lagt 1,5 h på att handla och göra ordning inför morgondagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
736
· Visningar
38 482
Senast: Dimmoln
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
341
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 858
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp