Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lugnt på jobbet än så länge. Är trött och stressad över midsommar, trots att det enda jag ska göra är att hänga med katten och sen vandra med kompis.
Tror jag egentligen är stressad över att det himla mögelkittet jag beställt aldrig kommer, jag vill ju ta hem katten, jag saknar ihjäl mig. :cry:
Samt att om det är mögel måste jag ringa in någon som kan byta silikonfogen innan jag kan ta hem katten.
Plus att jag har semester snart och jag vet knappt upp eller ner eller vad jag vill göra och jag måste kanske försöka se till att flytta alla mina saker från mamma hem till mig under semestern. Kan jag inte göra det under semestern måste jag vänta till slutet av september för det finns inte en suck att jag kan ta ledigt i sommar (eftersom jag är den enda på plats här i sommar) och i början av september är det hysteriskt med skolstart.
Plus en massa andra grejer jag oroar mig för nu.

Känns som det är lite för många saker just nu :arghh:
Men varför kan inte katten bo där pga mögel i silikonfog? :confused:
 
Jag har fått en ny kylfrys som är baxad på plats, inkopplad och fylld med fryst mat. När det var gjort kollade jag bruksanvisningen där det står att den ska stå minst två timmar innan den kopplas in. Kul, då hinner ju all mat tina.
Det klarar maten! Om frysen är full håller maten kylan ok under den tiden, inga problem. Det blir så lite rumstempererad luft där inne som kan tina den.

vi hade strömavbrott härom dagen i sex timmar och inget förfors. Det viktigaste är bara att inte öppna o släppa in värme.
 
Jag har fått en ny kylfrys som är baxad på plats, inkopplad och fylld med fryst mat. När det var gjort kollade jag bruksanvisningen där det står att den ska stå minst två timmar innan den kopplas in. Kul, då hinner ju all mat tina.
Jag har för mig att man för kompressorns skull bör låta kylskåpet stå stilla en stund vid flytt, innan man stoppar i kontakten. Man kan ju ha kylväskor med kylklampar så länge. Det håller fryst mat fryst en bra stund.
 
Alltså...känner mig smått frusen, 37,8 i temp. Har halsont och torrhosta. Ignorera och gå och jobba? Den ansvarsfulla sidan av mig vill boka test och se. Då blir chefen galen antar jag. Och som HR-kärringen sa...."Om jag vore anhörig skulle jag bli orolig för att ditt immunförsvar är nedsatt av någon sjukdom". Vill ju tro det är pga AC:n bara men ja....
 
Jag har för mig att man för kompressorns skull bör låta kylskåpet stå stilla en stund vid flytt, innan man stoppar i kontakten. Man kan ju ha kylväskor med kylklampar så länge. Det håller fryst mat fryst en bra stund.
Haken är att jag nu inte får ur kontakten då skåpet är fullt med mat och kontakten sitter på baksidan.

Jag tycker ju att jag borde fått infon om detta i något tidigare läge och inte när jag redan baxat in skåpet. Kanske borde jag också väntat med att köpa kylfrysen så jag hunnit äta ur den gamla frysen?

Bra att vara efterklok liksom :meh:.
 
Senast ändrad:
Alltså...känner mig smått frusen, 37,8 i temp. Har halsont och torrhosta. Ignorera och gå och jobba? Den ansvarsfulla sidan av mig vill boka test och se. Då blir chefen galen antar jag. Och som HR-kärringen sa...."Om jag vore anhörig skulle jag bli orolig för att ditt immunförsvar är nedsatt av någon sjukdom". Vill ju tro det är pga AC:n bara men ja....
Du jobbar väl inom hemtjänsten?
Det inte att det är ett alternativ för dig att jobba tyvärr..
 
Haken är att jag nu inte får ur kontakten då skåpet är fullt med mat och kontakten sitter på baksidan.

Jag tycker ju att jag borde fått infon om detta i något tidigare läge och inte när jag redan baxat in skåpet. Kanske borde jag också väntat med att köpa kylfrysen så jag hunnit äta ur den gamla frysen?
Om du redan har stoppat i kontakten och kört kylen en stund är det nog ingen vits med att dra ut sladden igen. OBS: Tror jag. Valde du att installera själv, eller betalade du för installation?

Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som har väntat med att köpa ny kylfrys tills de har ätit upp maten från den gamla. Det brukar inte gå att parera på det viset.
 
Du jobbar väl inom hemtjänsten?
Det inte att det är ett alternativ för dig att jobba tyvärr..
Visst gör jag, tycker inte jag heller men chefen kommer bli galen av att jag är borta direkt efter semestern meeen så roligt är det inte om hon nu tror det. För att inte tala om sambons ingifta syster tillika kollega som drygar sig och tycker jag kan jobba och bla bla.
 
Visst gör jag, tycker inte jag heller men chefen kommer bli galen av att jag är borta direkt efter semestern meeen så roligt är det inte om hon nu tror det. För att inte tala om sambons ingifta syster tillika kollega som drygar sig och tycker jag kan jobba och bla bla.
Deltavarianten har precis den typen av diffusa symptom. Självklart ska du stanna hemma!’
 
Phu jag kan andas ut. Har lyckats få tag i nytt recept till katten. Mattehjärtat går ju sönder när man inte kan hjälpa och bara kan stå där och typ "jahopp, nu kan inte världens bästa och finaste katt andas utan sitter där och hostar och ser ynklig ut".
Är alldeles för förtjust i den där lilla håriga katastrofen :cautious::love:
Man tänker att man härdas lite när saker händer med djuren men icke. :p
 
Haken är att jag nu inte får ur kontakten då skåpet är fullt med mat och kontakten sitter på baksidan.

Jag tycker ju att jag borde fått infon om detta i något tidigare läge och inte när jag redan baxat in skåpet. Kanske borde jag också väntat med att köpa kylfrysen så jag hunnit äta ur den gamla frysen?

Bra att vara efterklok liksom :meh:.
Om frysen är transporterad och inburen i stående läge ska det vara lugnt har jag för mig.
 
Om du redan har stoppat i kontakten och kört kylen en stund är det nog ingen vits med att dra ut sladden igen. OBS: Tror jag. Valde du att installera själv, eller betalade du för installation?

Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som har väntat med att köpa ny kylfrys tills de har ätit upp maten från den gamla. Det brukar inte gå att parera på det viset.
Jag installerade själv.

Jag har ju trots allt klarat mig rätt bra senaste veckorna med min extrakyl så en vecka till eller så hade ju gått bra det med.
 
Jag är så trött :sleep::sleep:
Jag dricker konstant i värmen, och det kostar på nattetid. Bara mellan 22- 06 var jag på toaletten 3 gånger, brukar snitta 2-3 gånger så det tar ut sin rätt idag när jag vabbar dag nr 2 (innebär att både 5 åringen och 7 åringen är hemma, så det blir ingen vila alls). Härligt att vara gravid på sommaren, jaja fördelen är att man slipper hantera nyfödd bebis i värmen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
259
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
369
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 073
Senast: Inte_Ung
·
Svar
1 201
· Visningar
65 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp