Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nix. Ingen loppis idag heller. Fattar inte hur parkeringen kan vara full varenda gång?? De har ju ändå öppet tre gånger/vecka. Kl 10-16 tisdag och torsdag och kl 9-13 lördagar. Visserligen är det en STOR loppis och det var förmodligen inte speciellt trångt där inne, men jag har fortfarande en stor spärr mot att göra det som är onödigt......
 
Jag har äntligen planterat min buartnöt. Det var jobbigt så nu är jag svettig och mina nytvättade arbetsbyxor är skitiga igen. Men jag hoppas att mitt fina träd kommer att trivas.

IMG_20210622_113930_461.jpg
 
Den där när chefen ringer mitt i kaos, frågar hur det är, och man förklarar att det är kaos för att X, Y, och Z händer just nu.
Svar från chef: "okej, men du kan du gå upp och kolla upp rumsnumret på x? jag håller på och förhandlar om y. Gå upp och kolla det nu"

:cautious: Undrar om chef hör dåligt :angel:
 
Är en svettpöl. Luften står helt stilla. Känns knappt som att det går att andas. Vädra hjälper inte, det är lika varmt ute som inne. Inte en vindpust. Mätaren visar 32 i skuggan mot innergården.

Ska snart fly in på Stadsmuseet och kolla på denna utställning:

3637264F-022C-4765-8FBA-F4D9897EA015.jpeg
 
Har försökt googla på buartnöt men gått bet. Berätta gärna mer om den.
Det vetenskapliga namnet är Juglans x bixbyi 'Mitchell' och det är en hybrid mellan grå valnöt och hjärtvalnöt. Den är härdig till zon 4, eventuellt 5. Det är en fördel att plantera ett annat valnötsträd i närheten för pollineringens skull, men den kan få nötter även på egen hand.
 
:D Det vetenskapliga namnet är Juglans x bixbyi 'Mitchell' och det är en hybrid mellan grå valnöt och hjärtvalnöt. Den är härdig till zon 4, eventuellt 5. Det är en fördel att plantera ett annat valnötsträd i närheten för pollineringens skull, men den kan få nötter även på egen hand.
Spännande.

I min tunnel står ett gäng krukor med valnötter från en bekants träd. Satt dem i jord i höstas och de har stått ute över vintern. Nu har de grott i flera krukor och det ska bli spännande att se om jag kan få dem att leva vidare. Har ingen aning om vilken sorts valnöt det är dock. Mer än att de är ätbara :)
Bor i zon IV
Bortse från ogräset
20210622_124513.jpg
 
Suck. Katten behöver ny astmamedicin och djursjukhusen tar ju inte emot djur längre, pga corona.
Så får söka sig till mindre kliniker. Den närmast där katten är nu lyckades göra henne halvsidesförlamad så är inte superpepp på att ta henne dit. Den näst närmast har problem med växeln så det går inte att kontakta dem.
Den näst närmast hade varit bäst då det var där hon fick diagnosen.

Konstigt nog verkar det inte som att appar som typ firstvet fungerar för att få astmamedicin till katt? Jättekonstigt då det ju är något som katten kommer behöva hela livet. Varför åka in och ta något annat djurs tid för att veterinären ska titta på katten och typ "ja jo, mer astmamedicin behövs"

Nu är jag svinorolig och vet inte hur jag ska lösa detta.
 
Suck. Katten behöver ny astmamedicin och djursjukhusen tar ju inte emot djur längre, pga corona.
Så får söka sig till mindre kliniker. Den närmast där katten är nu lyckades göra henne halvsidesförlamad så är inte superpepp på att ta henne dit. Den näst närmast har problem med växeln så det går inte att kontakta dem.
Den näst närmast hade varit bäst då det var där hon fick diagnosen.

Konstigt nog verkar det inte som att appar som typ firstvet fungerar för att få astmamedicin till katt? Jättekonstigt då det ju är något som katten kommer behöva hela livet. Varför åka in och ta något annat djurs tid för att veterinären ska titta på katten och typ "ja jo, mer astmamedicin behövs"

Nu är jag svinorolig och vet inte hur jag ska lösa detta.
Jag kan ringa kliniken som skrev ut och få mer
Kan inte du det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
245
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 966
Senast: Inte_Ung
·
Svar
888
· Visningar
47 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp