Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var klar på Huddinge sjukhus 11:00. Har just kommit hem. Först var pendeln försenad, sedan var den ännu mer försenad, sedan ropade man ut att pga tillbud (förhoppningsvis skadades ingen) så visste man inte när trafiken var igång igen så hitta alternativa vägar. Stod länge i gassande solsken och väntade på en buss till Skarpnäck som slingrade sig runt halva söder om söder (det hög till lite i hjärtat när de ropade ut Ågestavägen). Sedan t-bana som åkte från Skarpnäck till Högdalen där de vände och vi fick vänta på en annan t-bana som sniglade sig fram.

Hann hämta ut alla paket (kul att PostNord alltid vill att man ska bedöma deras service när man just hämtat ut det) och kom hem just i tid för att goskatten kräktes över en hårddisk och sedan på golvet. Stackars min älskling. Hon såg så ynklig ut efteråt när hon direkt började tugga på ampelliljan. 😿
 
Våtvarmt omslag indeed.

Oklart det här med att jag typ inte sovit ordentligt sen värmen kom, och ändå tänkte åka förbi ridskolan efter jobbet och se om det kaaanske finns plats på kvällens lektion :angel: Har jag tur att få plats lär jag isf ändå drypa av hästen i en liten pöl efter framskrittning typ?
 
Funderar på att tvätta håret. Eller duscha, det är så klibbigt. :wtf:

Köpte ett par produkter från Yves Rocher förra veckan. Leverans med citymail, idag kom avisering från dhl :confused1: Har de något slags samarbete eller har dhl köpt citymail?
 
Trots att jag spenderat mer än jag egentligen har råd funderar jag på att köpa ett par vandringsstavar. Eftersom jag har otroligt dålig balans och snubblar runt skulle det vara till stor hjälp tror jag, även fysio har rekommenderat att jag köper ett par. Inte att gå i fjällen utan bara som vanligt i stan. Det kan inte klassas som en villhöver eller?

Är det skillnad på gåstavar och vandringsstavar?
 
Glömt mina problem. Väntar med typ skenande puls av rädsla...När mamma och moster med familj kom till morfar hade han ont i hjärtat och grådaskig. 💔. Så ambulans kom ut...Hans jävla syster underlättar ju inget när hon säger att han ska vara utan hemtjänst för de är idioter (han klarar sig inte längre, ärligt) "han ska ju ändå dö en dag" Jo det vet vi. Du med 😏
 
Jag sällar mig till kören som klagar på värmen. Det är vidrigt vad stillastående luften är! Jag har suttit sitt stilla nästan hela dagen, men är ändå genomklibbig. Visserligen uppe i varv efter en sjukt stressig dag. Känner mig både less och ledsen för att jag känner en sådan press att jag bara ska och förväntas ta mig an fler och fler uppgifter hela tiden, men som om jag bara skulle sitta och rulla tummarna annars? Jag har haft exakt noll raster, inte ens lunch i dag. Jag vet faktiskt inte hur jag ska hinna med och jag hatar den känslan, att känna att jag liksom inte räcker till. Men allt måste ju ändå bli gjort, på något sätt.

Räknar ner till semestern nu …
 
Ni som klagar på värmen kan få vårat regn som är inne på dag 4 nu typ 😭 Vill ha sol nu men ska regna hela veckan enligt smhi 😫 Jätte kul och städa hagar på gammalt hö inför travhälsan kommer och kikar tävlingshästarna. Droppa fint om mig när jag satte mig i bilen med högsta värme på 🙄
 
Trots att jag spenderat mer än jag egentligen har råd funderar jag på att köpa ett par vandringsstavar. Eftersom jag har otroligt dålig balans och snubblar runt skulle det vara till stor hjälp tror jag, även fysio har rekommenderat att jag köper ett par. Inte att gå i fjällen utan bara som vanligt i stan. Det kan inte klassas som en villhöver eller?

Är det skillnad på gåstavar och vandringsstavar?
Tycker verkligen du ska köpa! Jag har ett par vandringsstavar och trots att jag har jäkligt bra balans hjälpte de otroligt mycket när jag besteg Bláhnúkur (svinsmal stig upp med lösa stenar på vardera sida och stup och så). Gav stabilitet och lite trygghet.
Hade nog kunnat gå upp och ner utan men oj vad skönt det var att ha dem på nervägen när benen redan var trötta.

Skillnaden är att vandringsstavar är för lite mer terräng än gåstavar. Gissar att gåstavar kan vara lite lättare pga det också :)
 
Svalnat lite nu
Tycker verkligen du ska köpa! Jag har ett par vandringsstavar och trots att jag har jäkligt bra balans hjälpte de otroligt mycket när jag besteg Bláhnúkur (svinsmal stig upp med lösa stenar på vardera sida och stup och så). Gav stabilitet och lite trygghet.
Hade nog kunnat gå upp och ner utan men oj vad skönt det var att ha dem på nervägen när benen redan var trötta.

Skillnaden är att vandringsstavar är för lite mer terräng än gåstavar. Gissar att gåstavar kan vara lite lättare pga det också :)

Jag är helt förvirrad. Olika bäst i test ger olika resultat. Vandringsstavarna är allmänt dyrare än gåstavarna. Vilken djungel.
 
Kom hem, svinvarmt. Öppnade för att vädra.
Precis när jag öppnade sista fönstret kom skyfallet. Bara å gå och stänga allt igen 🙈 Himla glad att jag hann hem i alla fall!
Dessutom blåser det lite så det blir som typ biltvätt på fönstren, skitbra för jag har hur mycket gult jox som helst på dem :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
249
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 975
Senast: Inte_Ung
·
Svar
1 010
· Visningar
53 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp