Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på stranden. Hinner med ett par timmar innan jobbet.
Dricker kaffe ur den gröna muggen. Den muggen skulle alltid maken ha för det var hans favoritfärg. Om någon annan råkade ta den så tog han den helt fräckt ur näven på dom. Vi hade mängder av dessa i alla möjliga färger. Jag lämnade alla utom den gröna och en lila :devil:

33013
 
Jag är på stranden. Hinner med ett par timmar innan jobbet.
Dricker kaffe ur den gröna muggen. Den muggen skulle alltid maken ha för det var hans favoritfärg. Om någon annan råkade ta den så tog han den helt fräckt ur näven på dom. Vi hade mängder av dessa i alla möjliga färger. Jag lämnade alla utom den gröna och en lila :devil:

Visa bifogad fil 33013
Det blir det nog en polisanmälan på. :up:
 
Sitter i soffan med rejäl träningsvärk och glass :p Hundarna sover och jag funderar på hur jag ska göra med allt idag och framöver. Nästan lite skönt att jag ska jobba på måndag igen, för nu har jag snart gjort allt som jag kan göra på en semester utan att åka iväg några längre sträckor (vilket jag inte orkar eller vill nu ändå).
 
Var precis ut och sa hej till en kollega som delar post här idag. Även om det bara blev lite kort prat och snabb lägesuppdatering om allt så kändes det fint. Han är så otroligt trevlig och enkel på ett sätt jag verkligen uppskattar, precis som flera andra kollegor. Det är egentligen fascinerande hur bra gäng vi är där på jobbet.
 
Jag ligger i sängen och läser, och dricker blaskigt kaffe. Har lyckats kunna sova ganska exakt 3,5 h det senaste dygnet (och druckit x antal GT, inte den bästa kombon kan jag nu erfara) och ska iväg till stallet senare i eftermiddag. Jag. Kommer. Att. Ramla. Av. 😩
 
Nu får du förklara :D Först ett å sedan ett a :D Har aldrig sett dig skriva å innan :D

Well ... da jag inte kom ihag vad "Rainier Cherries" heter pa Svenska fick jag googla och oversatta. Google ar battre pa å an mig (men om jag verkligen anstranger mig sa kan jag :p) det var bara att kopiera och pasta in det. :p

Sylt? Om man inte gör den så söt borde den vara väldigt god till ost. Jag och särbon hade gjort likör :angel: :D

Jag gör sylt på krikon (damsons) som är gudomlig till grönmögelost. Sockermängden är väl ca 40% av krikonens vikt.

Du har inte mojligen nagot recept? pa bade sylt och likor. Jag tror att sylt kan bli lite for sot ... aven utan socker, de ar verkligen sota, men kanske om jag ocksa anvander citron 🤔 Da jag inte gjort nagot mer avancerat an kopt sylt de sista 25 aren sa behover jag dock ledning och rad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 052
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 206
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 656
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp