Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Jag har en väldigt stressig period just nu med extremt mycket på jobbet så vissa dagar är energin på noll. Har dessutom haft barnen själv i princip dygnet runt sen i måndags morse. Igår orkade jag verkligen inte fixa middag så barnen fick äta macka, frukt och lite sånt jag hittade i kylen (typ kalla färdiga köttbullar) framför teven. Kände mig inte som världens bästa förälder direkt men 4-åringen sa att det var ”JÄTTEBRA mat idag” så jag får väl vara nöjd om barnen är nöjda 😅
 
Jag har en väldigt stressig period just nu med extremt mycket på jobbet så vissa dagar är energin på noll. Har dessutom haft barnen själv i princip dygnet runt sen i måndags morse. Igår orkade jag verkligen inte fixa middag så barnen fick äta macka, frukt och lite sånt jag hittade i kylen (typ kalla färdiga köttbullar) framför teven. Kände mig inte som världens bästa förälder direkt men 4-åringen sa att det var ”JÄTTEBRA mat idag” så jag får väl vara nöjd om barnen är nöjda 😅

Kall falukorv har räddat många middagar här. Min äldre unge älskar just kall falukorv, ser alltid till att ha fryst broccoli hemma. Det gillar hon också så det brukar hon få till, såklart kokt. Det viktigaste är att de får något i magen tänker jag.
 
Jag och dottern tittar på de 101 dalmatinerna. Det blir en lugn dag för att se om hon kan friskna till så vi kan göra saker under påsklovet. Sportlovet försvann också till sjuka barn :cautious:
 
Kall falukorv har räddat många middagar här. Min äldre unge älskar just kall falukorv, ser alltid till att ha fryst broccoli hemma. Det gillar hon också så det brukar hon få till, såklart kokt. Det viktigaste är att de får något i magen tänker jag.
Ja det är ju fullt tillräckligt egentligen, är de mätta och nöjda så är det väl bra. Även om det är svårt att släppa kraven på sig själv.
 
Jag har en väldigt stressig period just nu med extremt mycket på jobbet så vissa dagar är energin på noll. Har dessutom haft barnen själv i princip dygnet runt sen i måndags morse. Igår orkade jag verkligen inte fixa middag så barnen fick äta macka, frukt och lite sånt jag hittade i kylen (typ kalla färdiga köttbullar) framför teven. Kände mig inte som världens bästa förälder direkt men 4-åringen sa att det var ”JÄTTEBRA mat idag” så jag får väl vara nöjd om barnen är nöjda 😅
Sån middag sker här hemma flera gånger varje vecka 😉 Det blir bra ändå!
 
Alltså, idag på morgonen har vi pratat om händelser innan mina barn föddes och då undrar de alltid var de var då. Vi försöker berätta att de inte fanns då och varje gång säger H ”letade mamma och pappa efter mig då?” 😭❤️. Tycker det är så fint att de är så säkra på att de alltid funnits hos oss och att vi ägnat hela livet åt att leta efter dem 😅.
 
Alltså, idag på morgonen har vi pratat om händelser innan mina barn föddes och då undrar de alltid var de var då. Vi försöker berätta att de inte fanns då och varje gång säger H ”letade mamma och pappa efter mig då?” 😭❤️. Tycker det är så fint att de är så säkra på att de alltid funnits hos oss och att vi ägnat hela livet åt att leta efter dem 😅.

Men så fint:love: när vi pratar om tidigare händelser frågar barnen här istället: var det på den tiden vi bara var små frön i pappas snopp? :rofl:
 
Alltså, idag på morgonen har vi pratat om händelser innan mina barn föddes och då undrar de alltid var de var då. Vi försöker berätta att de inte fanns då och varje gång säger H ”letade mamma och pappa efter mig då?” 😭❤️. Tycker det är så fint att de är så säkra på att de alltid funnits hos oss och att vi ägnat hela livet åt att leta efter dem 😅.
Jag minns hur arg min stora brukade bli när han insåg att han inte hade funnits för evigt 😁 Eller avundsjuk kanske, att han inte fått vara med liksom... Det var inte förrän lillasyster kom som han som 3,5-4åring kunde börja förstå att det fanns ett före och ett efter.

Men det är en väldigt fin bild, det där att man letat efter sina barn ♥️
 
Det kommer väldigt mycket ideer och funderingar ur stora barnet nu. Igår sa han att jag är gladare när det är sommar och då blir jag snällare. Fast "snäll" innebar mest att ge goda saker att äta O_o och det hade det visat varit snålt med på sistone... Hmm.
Och idag såg vi frost 2 och en timme senare var vi ute i trädgården och då sa han: "Mamma, ÄR renar bättre än människor?" Han sa att han ändå kunde förstå att man tyckte det pga renar är ju väldigt starka :D
 
Jag minns hur arg min stora brukade bli när han insåg att han inte hade funnits för evigt 😁 Eller avundsjuk kanske, att han inte fått vara med liksom... Det var inte förrän lillasyster kom som han som 3,5-4åring kunde börja förstå att det fanns ett före och ett efter.

Men det är en väldigt fin bild, det där att man letat efter sina barn ♥️
Ja, det är så svårt att förklara också, det där att de inte fanns någonstans.
 
Check på Liseberg själv med tre barn i åldrarna 10, 8 och 2 :up: Fick även ta bilen då tåget var försenat och ingen felkörning i Göteborg heller fast att jag 1) avskyr att köra där, 2) andra gången jag kör där och 3) endast barnen som sällskap.

Men alltså vilken dag :love: De äldre bröderna glömde lillasyster i första karusellen men som de sa "vi är inte vana att hon åker med oss" och jag uppmärksammade fort att endast två barn gick av. Kanske bäst att tillägga att de bara fick åka själv med henne i de lugnare karusellerna som hon egentligen "fått lov" att åka själv för personalen.
 
Check på Liseberg själv med tre barn i åldrarna 10, 8 och 2 :up: Fick även ta bilen då tåget var försenat och ingen felkörning i Göteborg heller fast att jag 1) avskyr att köra där, 2) andra gången jag kör där och 3) endast barnen som sällskap.

Men alltså vilken dag :love: De äldre bröderna glömde lillasyster i första karusellen men som de sa "vi är inte vana att hon åker med oss" och jag uppmärksammade fort att endast två barn gick av. Kanske bäst att tillägga att de bara fick åka själv med henne i de lugnare karusellerna som hon egentligen "fått lov" att åka själv för personalen.

Låter som en riktigt toppen dag!
Hoppas vi kommer iväg i sommar igen, vi var där förra året i rättså dåligt väder så inga köer alls, barnen är helt sålda.
 
Här har barnen varit på skattjakt efter äggen. De är så himla fint att se när de går ihop och hjälps åt att lösa gåtorna för att hitta dem 😍 8 åringen lägger sig på lägre nivå för att inte avslöja lillebrors gåta som han egentligen kan lösa rättså lätt. 1,5 åringen har letat tre gånger i sitt påskägg om det kommit ngn mer bil eller boll men verkar bara vara en av varje där i 😁
 
Låter som en riktigt toppen dag!
Hoppas vi kommer iväg i sommar igen, vi var där förra året i rättså dåligt väder så inga köer alls, barnen är helt sålda.

Var inte mycket folk igår, så barnen slapp i många fall köa och vid enstaka tillfällen hamnade de först i kön. Helt perfekt dag förutom att det var kallt så vi stod ut drygt 4 timmar innan vi for hemåt .
 
Tre trötta barn efter gårdagen så vi hoppar över påsk i stad och njuter hemma istället. Eller barnen får njuta av lugnet, jag ska vika tvätt och laga mat.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 014
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: Humla
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 197
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 804
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp